کد خبر 830799
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲
گروگانگیری

عاملان آدم ربایی در اخاذی یک میلیارد تومانی خود با هوشیاری کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی و صدور دستورات ویژه قضایی ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، این پرونده گروگان گیری از هجدهم دی ماه گذشته، زمانی در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت که مرد جوانی با تسلیم شکواییه‌ای به دستگاه قضایی مدعی شد برادرش به قصد عزیمت به دفتر محل کارش در مشهد، از منزلش واقع در منطقه احمد آباد خارج شده ولی دیگر اثری از او نیافته اند! 

این مرد جوان با بیان این که برادرش هتلی در جزیره کیش دارد اظهار کرد: جست وجوهای ما برای یافتن برادرم نتیجه ای نداشت و به تلفن هایش نیز پاسخ نمی دهد! 

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، این پرونده به شعبه ۲۰۵ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد و توسط بازپرس «ابراهیمی» مورد رسیدگی قرار گرفت. این گونه بود که مقام قضایی با صدور دستورات ویژه ای، پرونده مذکور را به پلیس آگاهی ارجاع داد و با توجه به احتمال وقوع جنایت یا گروگان گیری از آنان خواست با بسیج همه امکانات تخصصی به تحقیق در این باره بپردازند.  

به همین دلیل تحقیقات کارآگاهان اداره جنایی، به دستور سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) آغاز شد.

چند ساعت بعد از این ماجرا و درحالی که تلاش کارآگاهان برای ردیابی مرد هتل دار با بررسی دوربین های مدار بسته ادامه داشت، یک تماس تلفنی ناشناس، سرنخ این کلاف پیچیده را به ماجرای گروگان گیری گره زد. این مرد ناشناس که ادعا می کرد مرد هتل دار ۴۰ ساله را ربوده اند از خانواده وی تقاضا کرد یک میلیارد تومان وجه نقد به حساب کارت بانکی همراه مرد هتل‌دار واریز شود در غیر این صورت او را می کشند! 

این تماس تلفنی نگرانی عجیبی را به وجود آورد به طوری که خانواده وی حاضر بودند این مبلغ را به حساب گروگان گیران واریز کنند اما کارآگاهان که با راهنمایی های قاضی ابراهیمی وارد مراحل حساس این پرونده گروگان گیری شده بودند با ارائه آموزش های لازم به خانواده مرد گروگان، از آن ها خواستند تا به پلیس اعتماد کنند، دقایق به کندی سپری می شد اما کارآگاهان نمی توانستند عملیات رهایی گروگان را زودتر از موعد آغاز کنند چرا که هنوز اعضای اصلی باند گروگان گیری و اتباع خارجی دخیل در پرونده شناسایی نشده بودند.

با این وجود کارآگاهان با استفاده از شگردهای پلیسی، گروگان گیران را در حالی زیر چتر اطلاعاتی خود قرار داده بودند که برای جلب اعتماد گروگان گیران مبلغ مذکور به حساب بانکی یاد شده واریز شد ولی آن ها به دلیل  اختلال در سیستم شبکه بانکی نمی توانستند مبلغ میلیاردی را برداشت کنند تا این که سرانجام وقتی فهمیدند در محاصره اطلاعاتی و عملیاتی پلیس قرار دارند به ناچار گروگان ۴۰ ساله را با چشمانی بسته در منطقه شهید علیمردانی مشهد رها کردند و گریختند.

با رهایی گروگان، عملیات کارآگاهان با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی ابراهیمی و با هدایت مستقیم سرهنگ «رزمخواه» وارد مرحله جدیدی شد. آنان که دیگر همه عوامل این باند گروگان گیری را شناسایی کرده بودند، طی چند عملیات هماهنگ و غافلگیرانه به ردزنی متهمان پرداختند و هشت عضو این باند را دستگیر کردند.  

عملیات پلیس در این پرونده همچنان با راهنمایی های بازپرس شعبه ۲۰۵ دادسرای عمومی وانقلاب مشهد ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    4 5
    این عکسه الکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس