تحولات میدانی عفرین سوریه - ترکیه

شبه نظامیان کُرد در جدید ترین عملیات خود در محور «راجو» موفق شدند با یک کمین دقیق در حومه شهرک «شیه»، ۳۲ تن از نیروهای متجاوز را به هلاکت برسانند و دهها تن دیگر را هم زخمی کنند.

سرویس جهان مشرق- عملیات نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در مناطق کُردنشین شمال استان حلب سوریه وارد سی و یکمین روز شده و خبرها حاکیست، درگیری های سنگین در غرب عفرین به شدت در جریان است.

براساس اطلاعات به دست آمده، حومه غربی مناطق «راجو و جندیرس» از جمله محورهایی به شمار می آیند که در روزهای گذشته، شاهد سنگین ترین درگیری ها میان نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان کُرد بوده است.

از حومه غربی منطقه «جندیرس» خبر می رسد، عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات و نیروهای ارتش ترکیه، بخش های وسیعی از روستاهای «اشکان غربی و اسکندر» را به اشغال خود درآورده اند اما تاکنون موفق به تثبیت مواضع نشده اند.

نیروهای متجاوز ارتش ترکیه و تروریست های متحد آنان روستاهای «حاج بلال و خلیل کوی» را هم به اشغال خود درآورده اند و شبه نظامیان کُرد را به سمت مناطق شرقی (اغجله) و مناطق جنوبی (جندرس) عقب راندند. آمار کشته‌ها و زخمی های تروریست‌های سپر فرات در این محور به ۲۶ تن رسیده است.

**ّنقشه تحولات عفرین**
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از وقوع درگیری های سنگین در حومه غربی منطقه «الشیخ الحدید» خبر داد و گفت: کنترل روستاها و ارتفاعات در این محور دست به دست می‌شود و برخی مناطق مرزی به دلیل حجم سنگین درگیری‌ها از دو طرف خالی شده است.

این منبع میدانی به مقاومت شدید شبه نظامیان کُرد در مقابل حملات نیروهای ارتش ترکیه در حومه غربی منطقه «راجو» اشاره کرد و افزود: نیروهای کُرد تاکنون اجازه نزدیک شدن نیروهای متجاوز را به این منطقه نداده اند.

وی با بیان این که نیروهای شبه نظامی کُرد در کوهستان های راجو تلفات سنگینی را به تروریست ها و ارتش ترکیه وارد کرده‌اند، گفت: نیروهای متجاوز به دلیل بالا رفتن تعداد تلفات و  متحمل شدن خسارت‌های سنگین در منطقه زمین‌گیر شده اند.

به گزارش مشرق، شبه نظامیان کُرد در جدید ترین عملیات خود در محور راجو موفق شدند با یک کمین دقیق در حومه شهرک «شیه»، ۳۲ تن از نیروهای متجاوز را به هلاکت برسانند و دهها تن دیگر را هم زخمی کنند. در لیست کشته شدگان نام ۱۱ نظامی ارتش ترکیه دیده می شود.

از حومه غربی منطقه «مرویه» هم خبر می رسد، درگیری ها در این محور نسبت به روزهای گذشته کاهش محسوسی داشته است و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در منطقه «بل کوی» همچنان زمین گیر هستند.

**ّنقشه تحولات عفرین**
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

در محورهای شنگال و بلبل هم درگیری های سنگین ادامه دارد و کنترل مناطق در چند روز گذشته میان طرفین دست به دست شده است؛ تغییر میدانی مشهودی در این محور مشاهده نشده و تلاش طرفین درگیر برای تثبیت مواضع در این محور نتیجه نداده است.

منابع میدانی از هلاکت ۱۶۷ تن از عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در جریان درگیری های یک ماه گذشته در مناطق مختلف عفرین هم خبر داده اند و اعلام کرده اند: حداقل ۳۵ نظامی ارتش ترکیه هم در ۳۰ روز گذشته کشته شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در یک ماه گذشته حداقل ۱۲۵ تن از شهروندان مناطق کُردنشین شمال استان حلب (عفرین) جان خود را در نتیجه حملات هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه از دست داده اند و بیش از ۳۹۰ تن هم مجروح شده اند.

خسارت حملات توپخانه ای ترکیه به عفرین

حملات هوایی جنگنده های ارتش ترکیه علیه شهروندان در مناطق مختلف عفرین در حالی ادامه دارد که خبرها حاکیست، تصفیه خانه آب شهرک «شران» در شمال شرق منطقه عفرین هدف قرار گرفته شده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: ارتش ترکیه پس از ناکامی در میدان نبرد حالا تسلیم کردن مردم  را دنبال می کند که نمونه آشکار  این مسئله هدف قرار دادن مجموعه  حساسی است که آب اشامیدنی هزاران نفر را تامین می کند.

به گزارش مشرق، حمایت های نظامی ارتش ترکیه از گروه های تروریستی همچنان ادامه دارد و در جدیدترین اقدام صورت گرفته توسط آنکارا، کاروان نظامی دیگری از گذرگاه مرزی «کفر لوسین» به سمت شهرک های «صلوه» و «داره عزه» به حومه شمالی استان ادلب انتقال داده شده است.

خسارت های حمله ترکیه به مناطق مسکونی عفرین

منابع میدانی هدف از انتقال این کاروان نظامی جدید را تقویت مواضع تروریست ها در شمال  استان ادلب دانستند و اعلام کردند: به نظر می رسد، نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی این بار در تلاش هستند شانس خود را برای اشغال بخش هایی از عفرین در شمال استان ادلب آزمایش کنند.

به گزارش مشرق، برخی خبرها  از هجوم نیروهای ارتش ترکیه به اردوگاه های مرزی شهروندان آواره سوری حاکیست و اعلام شده که مردان جوان به زور از اردوگاه ها بیرون کشیده می شوند تا در عملیات علیه شبه نظامیان کُرد در عفرین به عنوان سپر انسانی به کار گرفته شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 45
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    ستاد کل ارتش ترکیه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که در ادامه عملیات شاخه زیتون در منطقه عفرین، روز گذشته 103 نفر دیگر از اعضای گروه های تروریستی پ.ک.ک/ک.ج.ک/پ.ی.د-ی.پ.گ و داعش کشته شدند و بدین ترتیب شمار تروریست‌هایی که از آغاز عملیات کشته شده اند به 1369 تن رسید.
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
      ناشناس 19- 29 بهتره خفه خون بگیری و هرچه سریعتر بری پیش ارباب مغول ات عردوغان قاتل برو تو ستاد کل ارتش مغولها اینجا چه میکنی
    • سید حسین IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      خائن ضد اسلام پانطورک از تعداد منفی ها خجالت کشیدی یا نه ؟
    • سید حسین IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      من خودم ترک زبان هستم ولی ارتس ترکیه برای رسیدن به خلافت عثمانی واقعاً جنایات جنگی بیشماری رو مرتکب شده و میشه
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    نیروهای مسلح ترکیه و ارتش آزاد سوریه در چارچوب عملیات شاخه زیتون٬ روستای «محمدیه» از توابع منطقه جندیرس واقع در غرب عفرین و تپه عماره را از لوث تروریست های پ.ک.ک/ پ.ی.د پاکسازی کردند. بدین ترتیب از آغاز عملیات شاخه زیتون تاکنون در مجموع 51 نقطه از جمله مرکز یک ناحیه، 33 روستا، 3 آبادی و 14 کوه و تپه استراتژیک از لوث گروه تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د پاکسازی شده است.
    • حسین IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      37 24
      احیانا جاب اردوغان فرمانده نیروهای مسلح ترکیه نبود که ماه پیش میگفت یک شب سرزده وارد عفرین میشویم و آنجا را تصرف میکنیم چی شد بعداز یکماه چرا تو دو تا تپه و دو تا روستای نزدیک مرز خودش گیر کرده
    • IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      42 12
      تویی که از ارتش تروریست ترکیه و ارتش آزاد وحشیش خبر میذاری؛ لعنت بر رژیم تروریست ترکیه و تروریستهای ارتش آزاد و النصره؛ و لعنت بر تروریستهای ypg آمریکایی؛ مطئمن باش که خاک سوریه رو از لوث وجود همه تروریستها پاکسازی خواهیم کرد
  • بابک IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    بعد یک ماه ارتش دوم ناتو در مقابل یه گروه شبه نظامی با حمایت هوایی و پیاده نظامی یه مشت مزدور تکفیری فقط و فقط چندتا روستارو تونسته اَشغال کنه .یعنی اون ذره ابرویی هم که ناتو داشت این ترکیه به باد داد
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      ارتش دوم ناتو با یه مشت انگل بی سرپا نمی جنگه با خوده ناتو داره میجنگه احمق
  • ایران IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    من ایمان دارم که رزمندگان کرد تو دهنی محکمی به اردوغان و ارتش متجاوز و وحشی اش بزنند.من برای پیروزی رزمندگان مقاوم و شجاع کرد دعا می کنم.لعنت بر اردوغان و تمام طرفدارانش
    • حسین IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      55 27
      هزار تا لایک داری ایران عزیز همش حق (مضلومان ) بر باطل (متجاوزان ترک) پیروز است
    • محمد GB ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      34 42
      رزمندگان کرد؟! بهتره بفرمایید تروریست های گروهک پ گ گ و همدستان پژاک اولین منطقه که از کنترل ارتش سوریه خارج شد و اعلام خودمختاری کرد عفرین بود.
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    این چرندیات چیه نوشتید ؟ کدوم مقاومت ترکیه هر روز چند روستا رو میگیره و پاک سازی میکنه و مقاومتی هم در کار نیست
  • کرمانشان IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    ارتش ترکیه قرار بود مثلا 3 روزه عفرین بگیره..عردوغان نمیتانی کسگم
    • GB ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
      بانکرد ابله 1400 مزدور امریکایی مردن
    • GB ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
      واقعا ترکمنهای عراق و سوریه چقدر ارام هستند و البته اعراب و اشوریهاشون مزدوری غرب رو هم نمیکنن ارام و با فرهنگ
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    خبر نیست که آرزو هست !!! کردها با خاک یکسان شدند دنبال کمک از ارتش سوریه هستند اونوقت مشرق یجوری خبر گذاشته که انگار کردها پیروز هستند
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    پ ک ک بهترین کارش کارهای انتحاری هست بدبختها
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    24 47
    عراق هم وضعش بهتر از این نیست هنوز که هنوزه مناطقی که کرد ها ازشون گرفتند و باقی مونده رو هنوز پس نگرفتن جدیدا هم پرچم سفید ها تو کشورشون جولان میدند و اینا مرتب ازشون گزارش میدند بدون اینکه ذره ای آسیب بهشون بزنند
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      27 10
      تو یا کوری یا یک قوم گرای متعصب بوزگورد که حقیقت رو نمی بینی! پرچم سفید و سیاه و بقیه از ترس نیروهای دلاور حشد الشعبی و سپاه قدس تو سوراخ موش قایم میشن! تو برای خودت تز میدی؟ تو چی از جنگ می فهمی که اینقدر نابرخردانه حرف میزنی؟
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    12 10
    سلام ، لطفا به مسئولین بگید جنگنده میک 35 بخرند زیرا بسیار چالاک است و هر جنگنده آمریکایی رو مغلوب می کند .
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
      15 6
      عزیزم هیچ جنگنده ایی در کار نیست.اولا به موجب برجام ما تا 2021 نمیتونیم تسلیحات نظامی بخریم ثانیا روسیه کشور دادن گردی هست بخاطر یه اس 300 که پولشم گرفته بود ما رو چند سال الاف کرد اونوقت میگی بیاد به ما جنگنده بده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ایران تنهاست.هر چه بخواهد خودش باید بسازد.
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
      7 10
      تو خواب مغلوب میکند حتما
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    10 1
    سلام ، لطفا به مسئولین بگید جنگنده میک 35 بخرند زیرا بسیار چالاک است و هر جنگنده آمریکایی رو مغلوب می کند .
  • سید هادی IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    باسلام اگر گروه های مورد حمایت ترکیه تروریست هستند کرد های مورد حمایت امریکا چه هستند گروه پ ک ک وپژاک هردو یکی هستند که به منافع ایران ضربه میزنند و سعی در تجزیه میهن عزیز مان دارند که به گور خواهند برد
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
      57 32
      20:55 ارتش متجاوز ترکیه یه مشت داعشی و النصره رو فرستاده جنگ و با اینها هم پیمان شده خوابی یا خودتو زدی به خواب
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    خخخ. شبه نظامیان کرد چه می کننننن!!!! اصلا یادم نمیره روزنامه ینی شفق تیتر زد «عفرین کاره سه ساعت است» و جناب اردوغان اعلام کرد « عفرین کاره یک هفته است» پان ترک ها بگن؛ چطور شده ارتش دوم ناتو زمین گیر شده؟؟؟ مگه اردوغان نگفت یک هفته مرکز شهر عفرین هستیم؟ لطفاً جواب یدین
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
      22 32
      روسیه با اون ابهتش بعد از هفت سال تو سوریه نتونسته کاری بکنه جنگ با تروریست سخته
    • محمد GB ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      49 28
      تجزیه طلبان کرد اگر به حرف دولت مرکزی عفرین رو به سوریه تحویل میدادن الان ترکیه بهانه ای برای تجاوز نداشت.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    تجزیه طلبها شجاعت جنگ رو در رو ندارند و مانند کفتار با کمین و نا غافل حمله میکنند این سیستم جنگی بزدلهاست
    • moslemdoosti1367@gmail.com IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
      73 31
      شجاعت فقط ارتش ترکیه که از ترس در پادگانها مخفی شدن و مزودورهای تکفیری رو جلو فرستادن.بخدا قسم خیلی خنده داره که یه ارتش که نه از نظر ادوات نظامی نه تعداد نیرو و از همه مهمتر برتری هوایی قابل قیاس با یه گروه شبه نظامی نیستن.و از ترس جونشون دست به دامن یه مشت مزدور تکفیری بشه واقعا مضحکه
    • ایرانیم US ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
      54 35
      آدم متعصب کور هستش شما که از شجاعت رو در رو می‌گیرد چرا به ارتش ترکیه نمیری از نیروی هوای و زرهی و توپخانه استفاده نکنه رو در رو بجنگه کردها نه از لحاظ تعداد نیرو و از لحاظ امکانات و تجهیزات قابل مقایسه با ارتش ترکیه نیستن تازه از انصاف هم نگذریم همین کردهای عفرین بودن زمان محاصره نبل والزهرا به نیروی های مردمی اونجا کمک می‌کردند و زخمی ها شون رو تو عفرین درمان میکردن
    • US ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      19 36
      رودر رو؟ مگه کردها رودر رو هستن فرار کردن روی کوهها قایم شدن از کجا بیداشون بکنه؟تنها کار همون بمباران هست
    • US ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      34 14
      سیستم جنگی بوزگورها هم فرقی با تجزیه طلبها نداره چون هر دو گروه تروریست و ترسو هستن
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      0 12
      ن بابا اگه مردی بیا خوی. یدیلر
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    باید جلوی متجاوز ایستادگی کرد.
  • یاسین DK ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    ترکها فقط از ترکیه عبارت نیستند
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      بازبرای فارسی نوشتن از google translate استفاده کردی بوزگورد جون؟ چند بار بهت بگم این کارو نکن! ساختار بندی جملاتت شده عین قیافه اردوغان! کج و معوج و ناقص الخلقه!!!
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    89 31
    من از دوستان خواهش میکنم مساله رو کرد و ترک نبینن.یه حق و باطلی هم هست.از دیدگاه من ارتش ترکیه در حمله به عفرین یک ارتش متجاوز و اشغالگر محسوب میشود و مدافعین حق دارند که از خاک و سرزمینشان دفاع کنند.هرترک آزاده ای هم باید با اشغالگری ترکیه مخالفت کنند و بسیاری در ترکیه صدایشان را بر علیه دیوانه بازی های اردغان بلند کرده اند هر چند که به شدت مورد سرکوب قرار می گیرند.یادمان نرود روزهایی که نبل و الزهرا در محاصره گروههای افراطی بود این عفرین و مردم عفرین بودند که به حمابت از انها برخاستندو مواد خوراکی و دارویی به این دو شهر می رساندند و آنگونه که بنده اطلاع دارم مدافعین نبل و الزهرا به کمک نیروهای کرد در مقابل تجاوز ترکبه رفته اند.بادمان باشد همیشه مدافع حق باشیم .
    • علی IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
      تو ترک نیستی یه کرد تروریست از خانواده اجنه هستی
    • US ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      بوزگورد فاشیست! تو هم یک نژاد پرست عوضی از فرزندان عردوغان آتا ترور هستی که نوکری شیطان رو میکنن
  • کامران IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    37 13
    ورود ترکیه به عفرین اشتباه بزرگی بود .
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    40 20
    خوب با چهار تا اسلحه سبک و نیمه سنگین ارتش ترکیه رو زمین گیر کردن.
  • علی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    واقعا برای تحریریه مشرق نیوز متاسفم. همین شبه نظامیان کرد، همانهایی هستند که سربازان ما را در مرز شهید می‌کنند و پرچم تجزیه طلبی را در سوریه بالا برده اند. اگر کردها خود را متعلق به عفرین بدانند، شما ترکها را به سمت هواداری از ترکیه سوق می‌دهید. از خدا بترسید و در این مقطع حساس بر طبل تفرقه بین ایران اسلامی نکوبید
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      چیه بهت برخورد آب را بریز همانجایی که میسوزه
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      مشرق همیشه از حق دفاع کرده و معتقده دو طرف این درگیری یعنی هم عردوغان و ارتش آزاد و النصره و هم YPG آمریکایی تروریستند،اگر مغز نژاد پرست و قوم گرای عده ای این مسئله به این سادگی رو نمی فهمه مشکل خودشه نه سایت وزین مشرق نیوز! اگر پژاک جوانان ما رو شهید کرده تروریستهای عردوغان رو هم فراموش نمی کنیم که فاجعه خان طومان رو رقم زدند؛ در نتیجه هر دو گروه(YPG و عردوغانی ها) تروریستندو ملعون و ما هر دو رو به درک واصل خواهیم کرد ، ضمنا آذریهای غیور ایرانی از بیگانه پرستی و رژیم تروریست ترکیه متنفرند
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    خجالت بکش مشرق رسما شدی مدافع تروریستهای اسراییلی تجزیه طلب
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      تو خجالت بکش که رسما تجاوز و هوچیگری اردوغان را نا دیده میگیری کردهای بیچاره از سرزمین خود دفاع میکنند و سرانجام پیروز میشوند
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      خجالت رو باید قوم گرایان نادان بکشن، مشرق همیشه از حق دفاع کرده و معتقده دو طرف این درگیری یعنی هم عردوغان و ارتش آزاد و النصره و هم YPG آمریکایی تروریستند،اگر مغز نژاد پرست و قوم گرای عده ای این مسئله به این سادگی رو نمی فهمه مشکل خودشه نه سایت وزین مشرق نیوز
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      مرگ بر عردوغان کدام تجزیه طلب پانترک متعصب بوزگوردی ...وقتی متجاوزان اردوغانی مثل لاشخور سرشان خراب شدن از خود و سرزمینشان دفاع نکنند؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      10:59 نه انتظار داری بشه طرفدار داعشیان مزدور خردوخان
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    شرم آوره مشرق رسما داری از کردهای تروریست حمایت رسانه ای میکنی هنوز خون شهیدامون در مرزباها که به دست تروریستهای پژاک شهید شدن خشک نشده... مگه پ ک ک همون پژاک نیست؟ مگه بارزانی موی دماغ نشده بود؟ مگه ... دریغ که هیچ شناختی نداری فقط یه عده تجزیه طلب داخلی رو پای خبرات جمع کردی تا راحت به این و اون فحش بدن اگر بیخبری لااقل در این مورد خبر نزن
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      مشرق رسما از تجزیه طلبهای پژاک و پ ک ک حمایت میکند
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      مشرق همیشه از حق دفاع کرده و معتقده دو طرف این درگیری یعنی هم عردوغان و ارتش آزاد و النصره و هم YPG آمریکایی تروریستند،اگر مغز نژاد پرست و قوم گرای عده ای این مسئله به این سادگی رو نمی فهمه مشکل خودشه نه سایت وزین مشرق نیوز! اگر پژاک جوانان ما رو شهید کرده تروریستهای عردوغان رو هم فراموش نمی کنیم که فاجعه خان طومان رو رقم زدند؛ در نتیجه هر دو گروه(YPG و عردوغانی ها) تروریستندو ملعون و ما هر دو رو به درک واصل خواهیم کرد
    • US ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
      9 30
      مشرق در ظاهر بیطرفی ولی طرفدار کردهای تجزیه طلبی با گذاشتن این اخبر معلومه
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      13 8
      چیه دست پاچه شدید چرا ؟ترکیه زمین گیر شده چه ربطی داره به مشرق؟!!
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      5 11
      گیر دادی به مرزبان. مرزبانان تو با جنازه های اونا چکار کردن اونا حق داشتن.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
    29 15
    پانترکیسم و دوران هوچیگری و وحشیگری گری ها وافتخارات پوچ باعرضه بازی وگرگ زادگی اش تمام شده و دیگر در بین اقوام متمدن همسایه خریداری ندارند
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
      14 6
      بانکردیسم و دوران سربری و راهزنی و شرارت تمام شده
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
      35 11
      دوران پانترکیسم و بوزگوردیسم عردوغانی هم مثل پانکردیسم تمامه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس