رحیم پور ازغدی - کراپ‌شده

رحیم‌پور ازغدی گفت: کارآمدی را نباید از مشروعیت، تفکیک کرد. حقانیت انقلاب اسلامی را ناکارآمدی برخی مسئولان، مخدوش کرده است.

به گزارش مشرق،   «حسن رحیم پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شب گذشته در جمع مسافران معترض به عدم پاسخگویی مسئولین در یکی از فرودگاههای کشور اظهار داشت : ناکارآمدی بخشی از مدیران و پاسخگو نبودن ایشان، عملی ضد انقلابی است.  انقلاب، یک میراث نیست، ملک شخصی یا گروهی نیست. عده خاصی مالک آن و بقیه مستاجر نیستند. کل ملت، مالک این جمهوری‌اند. اسلامیت این جمهوری و جمهوریت این اسلام، به رضایت مردم (رضی العامه و رضی الناس) گره خورده است. هیچکس بی احترامی برخی مدیران به مردم را حق ندارد توجیه کند و این جمهوری هرگز محافظه کار نخواهد شد زیرا محافظه کاری، قتلگاه انقلاب است. ما برای تشکیل آن جمهوری اسلامی جنگیده اییم که مدیرانش انتقاد پذیر، پاسخگو و دردمند باشند.

مردم تفاوت برف سنگین با پاسخهای دیر وقت و متلک های سنگین را می فهمند. اوّلی را درک و تحمّل می کنند اما مشکل در دوّمی است.

کارآمدی را نباید از مشروعیت، تفکیک کرد. برادران و خواهران، حقانیت انقلاب اسلامی را ناکارآمدی برخی مسئولان، مخدوش کرده است و شخصا" معتقدم آنانکه نمیتوانند و مسئولیت می پذیرند، آنانکه غیر متعهد و غیر پاسخگو و بی نظم در مدیریت هایند آنانکه بجای عذرخواهی از قصوروتقصیر ها و رعایت حق الناس، به مردم، توهین میکنند و آنان را سرکار میگذارند، فاقد مشروعیت در حاکمیت میشوند. من به شما حق میدهم.  نهی از منکر را بچسبید و رها نکنید.

وی در پاسخ به یکی از معترضان که به نارضایتی مردم از برخی نهاد های نظام در سه قوه اشاره کرد و گفت :

" اگر نهی از منکر کنیم، فورا" از ما شکایت میکنند و به دادگاه احضار میشویم، شما کلیات را میگویید ولی اگر ما وارد مصادیق شویم، برخورد میکنند، " جواب داد :" دستگاهی که بخاطر نهی از منکر، احضار و بازداشت کند مشکل دارد و باید خودش را هم نهی از منکر کرد و اما شما هم بدانید نهی از منکر، هزینه دارد، آن را بپردازید. اگر به عنوان توهین، تشویش و ... بازداشت شدید، اشکالی ندارد.

البته تهمت نزنید و دروغ نگوئید اما  نهی از منکر حتما" دشمن تراش است یکی دیگر از حضّار با عصبانیت پرسید : در همین روزها  مجسمه ی ناکارآمدی را در مدیریت فرودگاهها، جاده ها و راه آهن دیدیم و خودتان دیدید که در این فرودگاه با ما چه می کنند؟ آیا اینها حق الناس نیست!؟ آیا شما در این موارد هم حرفی می زنید!؟

 وی پاسخ داد: از قضاء، بله. در همین فرودگاه و به همین دلیل، با مدیرانش به دفاع از حق شما درگیر شدم و نعره های حیدری کشیدم و دست به یقه شدم زیرا مردم پس از دو شبانه روز، خستگی و بلاتکلیفی توسط آژانسهای هواپیمایی به فرودگاه خوانده شده اند از سوی  بلندگوهای فرودگاه بارها و بارها اعلام می کنند که  پرواز ها همگی لغو شده اند و همزمان آژانسها به مردم میگویند پروازها انجام میشود و هیچکس به مردم پاسخگو نیست. هرکه هرچه می خواهد، و می گوید و می کند مردم به ستوه آمده اند.

زن و بچه و پیر و بیماربر  روی زمین نشسته و خوابیده و یا سرپا ایستاده، ساعتهاست که نمی دانند بروند یا بمانند. نزاع پنهان میان مدیریت فرودگاه و آژانس‌ها که معلوم نیست چه کسی راست می گوید و چه کسی پاسخگو است؟

بسیاری از مردم در هوای بشدت سرد همزمان توسط یکی به بیرون، هدایت می شوند و توسط دیگری، به داخل.

وی سپس گفت : مردم متاسفانه بنده را هم جزء این مسئولین دانسته و به من شکایت می کنند. جواب اغلب پرسشهای نظری را دارم ولی جواب بی عرضگی ها و بی ادبی های مدیران را هرگز.

چند دقیقه بعد که دعوا با مدیران بالا گرفت یکی از مسئولین فرودگاه در گفتگوی خصوصی به ایشان گفت: هواپیمایی و فرودگاه و آژانسها ی مسافرتی گرفتار رانت خواری و اعمال نفوذ و نیز صحنه رقابت چندین گروه از چندین طرف است  و ما نمی توانیم پیگیری کنیم زیرا کسی اعتنا نمیکند امّا مدرک آن موجود است، آیا شما می توانید به مسئولین برسانید!؟ آقای رحیم پور پاسخ داد آری. اما براستی نمی دانم به چه کسی!؟ و نتیجه چه خواهد شد!؟ شما دیدید با من نیز چه برخورد اهانت آمیزی کردند و همین چند دقیقه پیش، یک شخص ناراضی، بنحوی که بنده بشنوم به کلّ آخوندها توهین کرد. پرسیدم منظورت  آخوندی است یا آخوندها!؟ پاسخ نداد ولی بجای مدیریت ها به انقلاب فحش داد و به کلّ مسئولین کشور اهانت کرد  و رفت. دوستش هم گفت : اگر رضا شاه بود، کشور اینطور اداره نمیشد و چند نفر از مدیران را در تنور می انداخت، البته او تشنه کارآمدی بود نه دیکتاتوری و فساد و شاه.

یکی دیگر از معترضین گفت پروازهایی که از قبل تا قیمت ۱۲۰ تومان فروخته بودند، پی در پی ابطال کردند و همزمان همان صندلی ها را به ۶۰۰ هزار تومان دارند به ما می فروشند و حالا دیگر پروازها  انجام میشود. یکی از حضار پرسید : آیا اگر شما بجای رئیس جمهور بودید، چند مدیر را عزل یا وادار به استعفاء نمیکردید؟ و اگر شما بجای یکی از آقایان لاریجانی ها بودید، حکم تفحصّ یا بازداشت کسی را نمیدادید!؟ ایشان پاسخ داد : نه تنها در این مورد بلکه در بسیاری از موارد دیگر، صدها نفر از مدیران اجرایی و قضایی  باید مجبور به پاسخگویی، عذرخواهی یا استعفاء و بلکه مجازات شوند. اما تاکنون حتی یک قاضی فاسد را جلوی درب دادگستری شلاق نزده اند. تاکنون یک وزیر یا معاون وزیر را در نماز جمعه پیش چشم مردم، تعزیر نکرده اند.

وی سپس خطاب به حضّار گفت :

شرمنده ام که در چند کشور سکولار، مسئولیت پذیری مدیران در برابر حقوق شهروندی را تاحدّ خودکشی دیده ایم و اینجا هیچکس نه عزل و نه بازداشت نمی شود. خودکشی، پیشکش.

وی سپس به معترضان پیشنهاد کرد جلوی درب فرودگاه یا آژانس ها تحصن کنند و این یک روش قانونی و مشروع برای نهی از منکر و پاسخگو کردن مدیرانِ بی ادب و متخلف است. این بی دردی ها همان زخم هایی است که گلّه های مگس را به سوی خود می خواند و هزینه اش را نظام می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 37
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    50 1
    دستگاهی که بخاطر نهی از منکر، احضار و بازداشت کند مشکل دارد و باید خودش را هم نهی از منکر کرد و اما شما هم بدانید نهی از منکر، هزینه دارد، آن را بپردازید. اگر به عنوان توهین، تشویش و ... بازداشت شدید، اشکالی ندارد.
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      5 9
      تا 1400 پشیمان باشید
    • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      0 10
      این عبارت را از بالا کپی پیست می کنی، یعنی خوانندگان متوجه نشدن؟! اگه نکته ای از خودت داری بنویس وگرنه وقت مردم رو نگیر!
    • AU ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      5 3
      اونایی که به این دولت رای دادن پشیمون باشن
  • ملکوت CH ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    75 10
    لعنت خدا بر کسانی که این انقلاب را خراب میکنند
    • IT ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      7 7
      خوب لیبرال جماعت رو تایید صلاحیت نکنید، اونها روی کار بیان انقلابی ها باید خواب پیشرفت انقلاب رو ببینن، البته هر وقت لیبرال ها یه گندی بزنن به انقلابی ها برای کمک رسانی میدون میدن ولی بعدش هیچ. تقصیر نهادهایی است که اینها رو برای شورا، مجلس،وزیر و غیره تایید صلاحیت میکنند
  • علی IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    55 0
    میدیریت ناکار امد از هزاران تحریم و صدها خیانت امثال برجام برای کشور بد تر است
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    8 59
    شما افاضات نکن لطفا
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      2 3
      بخواب بابا
    • امیر IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      3 4
      خطاب به 20:57، بهتره جنابعالی افاضات نکنی
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
      7 6
      چیه؟! با اسلامی بودن جمهوری مشکل داری یا سبیلت از بلیط ششصد هزار تومنی روغن چکون شده یا هر دو؟!!
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    9 1
    مدیری را که انتقاد کردم شبانه با زباله و سنگ و... به خانه‌ام حمله کرد و میکند و امیدی ندارم اصلاح شود چون پنهان کار و دوروست ...
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    5 0
    مدیر ضعیف النفسی که ازگوشه ی چشم نگاه کردم به خانه ام زنگ زد و گفت چشاتو از کاسه در میآرم !
  • سرباز IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    16 5
    ازماست که بر ماست.وقت انتخابات چرا دقت نمیکنیم.
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    3 1
    مگر اعتراض فقط حق شما بالای شهر ی است
  • کریم IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    12 4
    نتیجه رایی است که به روحانی دادید .از ماست که برماست
  • رضا IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    12 0
    مدیربودن دراین مملکت هرگزازبین نمی رود بلکه ازپستی به پست دیگرمنتقل میشود...
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    14 0
    همیشه برای مسائلی جلسات تشکیل میشود که شاید کوچکترین خیری عاید مردم نشود . ولی هیچگاه در هیچ ارگانی جلسه ای تشکیل نشد تا روشن شود « ما چرا اینقدر مدیران ناکارآمد داریم ؟»
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    9 0
    هیچ شانسی نداشتیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس