کد خبر 824844
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
رضا سراج نمایه

مطابق با مصوبات کنوانسیون پالرمو، گروه‌های مقاومت از جمله حزب الله در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌اند از این رو امضا کنندگان این کنوانسیون برای مقابله به گروه‌های مقاومت ملزم می‌گردند.

به گزارش مشرق، رضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت: «کنوانسیون پالرمو» معاهده ملل متحد برای مقابله با جرایم سازمان یافته فرا ملی است که در سال 2000 مورد پذیرش مجمع عمومی سازمان ملل قرار گرفت و تاکنون 180 کشور به عضویت آن در آمده‌اند. دولت ایران نیز پس از دوماه از تصویب این کنوانسیون، آن را امضا نمود.

مطابق با مصوبات کنوانسیون پالرمو، گروه‌های مقاومت از جمله حزب الله در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌اند از این رو امضا کنندگان این کنوانسیون برای مقابله به گروه‌های مقاومت ملزم می‌گردند. از این منظر به نظر می‌رسد هدف از اجبار ایران به پذیرش قراردادهایی همچون پالرمو و FATF ناظر بر مهار محور مقاومت و زمینه‌سازی برای برجام منطقه‌ای و عقب نشینی ایران از منطقه باشد.

بنابراین با پرت‌ کردن حواس جامعه از طریق موضوع نقد معصومین، پیوستن ایران به «کنوانسیون پالرمو» و تصوب آن در مجلس شورای اسلامی زمینه‌سازی شد تا چراغ سبزی برای سفر مقام فرانسوی به ایران باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    8 0
    برجام های 1 و 2 و 3 و تصو یب های 20 دقیقه ای تا کجا اداوه خواهد داشت تصویب های بدتر از کاپیتالاسیون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس