کد خبر 824617
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
پ ک ک

یکی از سیاستمداران کرد سوریه اعلام کرد کردها در کنفرانس صلح سوریه در شهر سوچی شرکت نمی‌کنند.

به گزارش مشرق، یکی از سیاستمداران کرد سوریه اعلام کرد کردها در کنفرانس صح سوریه در شهر سوچی شرکت نمی‌کنند؛ زیرا به همراهی و چراغ سبز روسیه به ترکیه برای عملیات در عفرین به طور جدی انتقاد دارند.

الدار خلیل از سیاستمداران نزدیک به حزب pyd در مصاحبه با خبرگزاری رویترز با اعلام این مطلب افزود: «احتمال این‌که کردها اجلاس سوچی را تحریم کنند به مراتب بیش‌تر از احتمال حضور آن‌هاست.»

او نظر شخصی خود در مورد حضور در سوچی را چنین بیان کرد: «طبیعی است که وقتی ترکیه به منطقه ما حمله می‌کند و روسیه آشکارا به آنان چراغ سبز نشان داده و ما را تنها می‌گذارد، از نظر ما کنفرانس سوچی بی‌فایده و حضور ما در آن بی‌معنی خواهد بود!»

لازم به ذکر است که حزب pyd و متحدین آن همواره سعی می‌کنند نژاد کرد به عنوان بخشی از ملت سوریه را به نام خود مصادره کنند. بسیاری از احزاب و سیاستمداران کرد منتقد رویه pyd و متحدان آن بوده و حتی در مناطق کردنشین نیز از آزادی عمل سیاسی برخوردار نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    11 8
    کردها باید در سوچی شرکت کنند ولی به نظر من تنها دشمنان پیشرفت کردها و عدم استقلال آنها چه در عراق و چه در سوریه پ ک ک و پ ی د هستش کردها اول باید از دست این مزدورها نجات پیدا کنند
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    9 7
    روسیه خیانتکار است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس