کد خبر 824506
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۰
دیتا نمایه

با توجه به مطالعات ۱۰ ساله برای توسعه شبکه اینترنت تلفن همراه نسل ۵ در کشورهای پیشرفته، هم ‌اکنون شبکه آزمایشی اینترنت نسل ۵ در فنلاند موجود است.

به گزارش مشرق، کارشناسان بر این باورند که وجود ۵ فاکتور اساسی در فنلاند باعث شده تا شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقیقاتی نسل پنجم اینترنت تلفن‌همراه اقدام به راه‌اندازی شبکه آزمایشی با در نظر داشتن فراهم بودن زیرساخت‌های اطلاعاتی کنند.

با توجه به افزایش تقریبا ۵۰ درصدی مصرف اینترنت در میان کاربران فنلاندی از ۱۱ گیگابایت ماهانه در سال ۲۰۱۶ به ۲۰ گیگابایت ماهانه در سال ۲۰۱۷ انتظار می‌رود که با این افزایش بی‌سابقه در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته، مصرف اینترنت در این کشور همچنان فزونی یابد.

کارشناسان معتقدند که نیاز کاربران فنلاندی به اینترنت پرسرعت یک فاکتور اساسی برای علاقه‌مندی شرکت‌های توسعه‌دهنده شبکه ارتباطی نسل ۵ است. در واقع فنلاند یکی از معدود کشورهای جهان است که در همه نقاط آن اینترنت پرسرعت در دسترس است.

تجربه زندگی در فنلاند برای یک کاربر علاقه‌مند به اینترنت بسیار خوشایند است، چرا که در تمام نقاط شهری پایتخت از جمله آسانسورها، مترو و حتی ساختمان‌های اداری اینترنت پرسرعت در دسترس علاقه‌مندان است.

از دیگر فاکتورهای موجود برای جذب بیشتر شرکت‌های سرمایه‌گذار در فنلاند، سیاست‌های حکومتی مبنی بر فروش نامحدود اینترنت به کاربران و قیمت‌گذاری بر اساس سرعت انتقال اطلاعات است.

در حال حاضر خدمات تلفن‌همراه در فنلاند در شش فرکانس عرضه می‌شود و به زودی اینترنت نسل ۵ نیز با ۲ فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتزی و ۲۶ گیگاهرتزی راه‌اندازی می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس