امپراتور جهنم

هیئت انتخاب دوره‌ی قبل جشنواره‌ی فجر این فیلم را برای حضور در بخش رقابتی نپذیرفته بود.

به گزارش مشرق، پرویز شیخ طادی از منتقدان مسئولان فعلی سازمان سینمایی بوده و رد شدن فیلمش در بخش رقابتی جشنواره‌ی پارسال آتش انتقادش را از آنها تندتر کرد. قبل از جشنواره‌ی امسال هم فشارهای رسانه‌ای زیادی برای نمایش فیلم جدیدش در بخش مسابقه ایجاد شد که باید امیدوار بود بر رأی هیئت انتخاب تأثیر نگذاشته باشد. شیخ طادی در سال‌های دور طراح صحنه و لباس فیلم‌هایی مثل آژانس شیشه‌ای و بوی پیراهن یوسف بوده و این روزها ترجیح می‌دهد به عنوان سازنده‌ی فیلم‌های انقلابی و ارزشی شناخته شود.

بررسی نقش گروه‌های تکفیری در جنجال‌های سیاسی خاورمیانه مضمون محوری فیلم است. از قرار معلوم یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم یک مفتی سعودی با بازی علی نصیریان است و بازیگرهایی در نقش سید حسن نصرالله و عبدالمالک حوثی هم در فیلم حضور دارند. امپراتور جهنم در مراحل تولید از محصولات انجمن سینمای دفاع مقدس شناخته می‌شد اما بعد از انتشار خبر انحلال این مرکز، با نام سازمان اوج به عنوان تهیه کننده به جشنواره راه یافت. البته محمد خزاعی تهیه کننده‌ی فیلم در حاشیه‌ی جشنواره‌ی سما گفته است: «شاید اگر سردار نقدی نبود امپراتور جهنم ساخته نمی‌شد؛ او گفت با ضمانت من این فیلم را بسازید».

امپراتور جهنم علاوه بر ایران در لوکیشن‌هایی از گرجستان و فرانسه هم فیلمبرداری شده و علی رام نورایی و فرخ نعمتی هم در کنار علی نصیریان نقش‌های اصلی‌اش را بازی کرده‌اند. چهره‌پردازی و طراحی لباس فیلم کار پر زحمتی بوده و می‌شود امیدوار بود نتیجه به نقاط قوت فیلم تبدیل شده باشد. فیلم شکارچی شنبه که شیخ طادی درباره‌ی عقاید انحرافی رژیم صهیونیستی ساخت چندان با استقبال منتقدان مواجه نشد و باید منتظر ماند و دید امپراتور جهنم چقدر می‌تواند برای کارنامه‌ی شیخ طادی یک ارزش افزوده به ارمغان بیاورد.

منبع : مجله ۲۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس