سوریه

یکی از مقامات بلندپایه دولت آمریکا روز دوشنبه بدون اعلان قبلی و بطور کاملاً غیرمنتظره از شهر جنگ زده «الرقه» در شمال سوریه دیدن کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «مارک گرین» یکی از مقامات بلندپایه دولت آمریکا روز دوشنبه بدون اعلان قبلی و بطور کاملاً غیرمنتظره از شهر «رقه» در شمال سوریه دیدن کرد.

وی بلندپایه ترین مقام غیرنظامی آمریکایی است که از زمان بازپس گیری شهر جنگ زده رقه از دست عناصر تروریستی داعش، از این شهر دیدن می کند.

گفتنی است که ژنرال «جوزف وتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا مارک گرین را در این سفر همراهی کرد.

مارک گرین که ریاست «آژانس ایالات متحده آمریکا برای توسعه بین الملل» (USAID) را برعهده دارد، پس از دیدار هفت ساعته خود از رقه و اردوگاه «عین عیسی»،  در یک مصاحبه تلفنی با خبرگزاری رویترز گفت: «ما در مرحله ای قرار داریم که مردم [آواره سوریه] به راستی خواهان بازگشت به میهن خود هستند؛ بنابراین باید اهمیت این موضوع را درک کرد».

مارک گرین همچنین به شدت ویرانیها و خسارات وارده بر ساختمانها و جاده ها در اثر حملات هوایی ائتلاف ادعایی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا اذعان کرد. وی در این باره گفت: «تا جایی که چشم کار می کند، همه چیز ویران شده است. زبان از بیان عمق این خسارات و ویرانیها قاصر است».

گفتنی است که سفر مارک گرین به رقه پس از آن صورت گرفت که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا از حضور نظامی نامحدود این کشور در سوریه به عنوان بخشی از راهبرد کلان واشنگتن برای جلوگیری از تجدید فعالیت داعش، هموار سازی راه برای برکناری نهایی «بشار اسد» از مسند قدرت و مهار نفوذ ایران در منطقه خبر داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد از اردبیل DK ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    1 14
    یک هیات هم امروز وارد آنکارا شدند تا با مقامات ترکیه گفتگو کنند ولی فکر میکنم دیر رسیدند چون آنها فکر نمی کردند ترکیه در حمله به تروریستهای کرد مصمم هست فعلا پاک سازی تروریستهای کرد توسط ارتش ترکیه ادامه دارد و اردوغان امروز گفته تا پاکسازی آخرین تروریست کرد عملیات ادامه خواهد یافت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس