کد خبر 823171
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
هادی محمدی

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: نیروهای آمریکایی حاضر در خاک سوریه به سادگی به چالش کشیده خواهند شد و سرانجام با دادن هزینه‌هایی مجبور می‌شوند سرافکنده از خاک سوریه بیرون بروند.

به گزارش مشرق، هادی محمدی با اشاره به اظهارات رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه «آمریکا اشتباهی که در عراق مرتکب شد را دیگر تکرار نمی‌کند و فعلا در سوریه حضور خواهد داشت» عنوان کرد: همان زمان که آمریکایی‌ها مجبور به خروج از خاک عراق شدند، تنها کسانی که به این اقدام انتقاد کردند سران رژیم صهیونیستی بودند.


وی با بیان اینکه در آن زمان منطق سران رژیم صهیونیستی این بود که با خروج آمریکایی‌ها از خاک عراق، امنیت‌شان به خطر می‌افتد، افزود: از همان زمان مبنای رفتار سیاسی رژیم صهیونیستی بر این قرار گرفت که مجددا آمریکا را به منطقه بازگردانند و آن را سپر امنیتی خودشان قرار دهند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه امروز بر همگان روشن است که دستگاه سیاست خارجی ترامپ، سیاست‌های رژیم صهیونیستی را در منطقه اجرا می‌کند، تصریح کرد: آمریکا با توجه به اینکه معادلات قدرت در سوریه را به شدت به زیان رژیم صهیونیستی می‌بیند، اصرار دارد در منطقه باقی بماند.

محمدی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به هیچ کدام از اهداف اولیه خودشان برای سرنگونی نظام سوریه دست پیدا نکرده‌اند و بالعکس طی سالیان گذشته این محور مقاومت بوده که روز به روز در منطقه قدرمندتر از قبل شده است، گفت: آمریکایی‌ها در حال هزینه کردن از خود برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی هستند؛ آن‌ها ابتدا تلاش کردند از طریق ایجاد داعش این هدف را دنبال کنند، اما به محض آنکه شکست داعش را احساس کردند، به بهانه مسلح کردن کُردهای سوریه و مبارزه با تروریست‌های باقی مانده در منطقه باقی ماندند.

وی با بیان اینکه تمامی گروه‌های تروریستی در سوریه از طریق آمریکا مسلح شده و می‌شوند، گفت: به عنوان نمونه در همین مدت اخیر جریانی به نام «جیش العزة» مقدار زیادی موشک‌های ضد زره از آمریکایی‌ها دریافت کرد و آن‌ها را در مناطق «حماه»، «ادلب» و بخشی از فرودگاه «ابوظهور» مستقر کرد؛ جیش العزة در حقیقت در کنار جبهه النصره قرار دارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: اگر چه آمریکایی‌ها اصرار دارند در سوریه باقی بمانند تا بتوانند برای آینده سوریه باج‌گیری سیاسی کنند یا به گفته خودشان با نفوذ جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه مقابله کنند، اما خودشان هم می‌دانند که این کار آن‌ها موثر و کارآمد نخواهد بود؛ آن‌ها خوب به خاطر دارند زمانیکه در عراق با بیش از ۵۰ هزار نیرو حضور داشتند سرانجام ناچار شدند با تحمل خسارت فراوان و شرایط ذلت بار از خاک عراق فرار کنند حال آنکه در حال حاضر شاید حدود ۸ هزار نیروی آمریکایی در سوریه وجود داشته باشد.

محمدی در پایان گفت: نیروهای آمریکایی حاضر در خاک سوریه به سادگی به چالش کشیده خواهند شد و سرانجام با دادن هزینه‌هایی مجبور می‌شوند سرافکنده از خاک سوریه بیرون بروند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 0
    مرگ بر امریکا
  • محموداعرابی IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 0
    عالم به حکمت خدا نیستیم ان شاالله امریکا با ابزار ونیروهاش سبب خیر بشه مثل جرج بوش ملعون در عراق عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد اما نباید از مکر این دشمن غافل بود
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 0
    مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس