کد خبر 822781
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
آدم ربایی

هتل دار ۴۰ ساله ای که توسط افراد ناشناس ربوده شده بود با تلاش ۴۸ ساعته کارآگاهان پلیس آگاهی در حالی از چنگ گروگانگیران رهایی یافت که آدم ربایان برای آزادی وی تقاضای یک میلیارد تومان وجه نقدکرده بودند.

به گزارش مشرق، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته گفت: صبح هجدهم دی پرونده مردی که ادعا می شد گم شده است، به پلیس آگاهی خراسان رضوی رسید. 

سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و همچنین احتمال وقوع جنایت، این پرونده در دایره مبارزه با آدم ربایی مورد رسیدگی قرار گرفت. برادر مرد گم شده در تشریح جزئیات ماجرای گم شدن برادرش به کارآگاهان گفت: برادرم که حدود ۴۰ سال  دارد به قصد رفتن به محل کار از منزلش واقع در منطقه احمد آباد خارج شد اما او در دفتر حضور نیافت و تلاش های ما نیز برای پیدا کردن سرنخی از او درحالی بی نتیجه مانده است که به تلفن هایش نیز پاسخ نمی دهد! و ...


رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه داد: این پرونده زمانی اهمیت خاصی یافت که برادر مرد گم شده از چند حساب بانکی سخن به میان آورد که کارت های عابر بانک آن همراه مرد ۴۰ ساله بود!

وی تصریح کرد: با این اظهارات، ماجرای آدم ربایی قوت گرفت و تحقیقات کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی در این زمینه متمرکز شد اما هیچ سرنخی در این باره وجود نداشت به همین دلیل عملیات اطلاعاتی کارآگاهان با استفاده از شگردهای تخصصی و فنی و همچنین بررسی دوربین های مداربسته، وارد مرحله جدیدی شد. سرهنگ «رزمخواه» خاطرنشان کرد: هنوز دقایقی از بامداد نوزدهم دی نگذشته بود که تماس فرد ناشناسی با خانواده مرد ۴۰ ساله از ماجرای آدم ربایی پرده برداشت.

آن فرد ناشناس با درخواست مبلغ یک میلیارد تومان برای آزادی گروگان، خانواده وی را تهدید کرد که چنان چه پلیس در جریان موضوع قرار گیرد، گروگان خود را خواهند کشت!

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: در این شرایط بود که آموزش های لازم برای حفظ خونسردی و دیگر موارد پلیسی به خانواده گروگان ارائه شد و موضوع با صدور دستورات ویژه ای از سوی بازپرس ابراهیمی (بازپرس شعبه ۲۰۵ دادسرای عمومی و انقلاب) با جدیت خاصی در دستور کار قرار گرفت چرا که در درجه اول حفظ جان گروگان از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

سرهنگ «حمید رزمخواه » تاکید کرد: در همین شرایط گروگانگیران در تماس های بعدی، از خانواده  گروگان خواستند تا مبلغ یک میلیارد تومان را به یکی از حساب هایی واریز کنند که کارت عابر بانک آن در دست گروگان بود.

به همین دلیل خانواده وی این مبلغ را درحالی به حساب بانکی مورد درخواست گروگانگیران واریز کردند که پلیس لحظه به لحظه بر عملیات های بانکی نظارت می کرد.

به نقل از رئیس پلیس آگاهی خراسان، در حالی که برداشت مبلغ یک میلیارد تومانی با اختلال در سیستم های برداشت مواجه شده بود اما مبلغ درخواستی گروگانگیران درحساب بانکی وجود داشت، آن ها به موضوع مشکوک شدند و خود را در حلقه تنگ محاصره پلیس دیدند به همین دلیل نیز گروگان ۴۰ ساله را با چشم های بسته به منطقه طلاب انتقال دادند و رها کردند.

وی درباره اظهارات گروگان ۴۰ ساله پس از رهایی از چنگ آدم ربایان نیز گفت: به خاطر این که گروگانگیران، او را با چشم های بسته به مکان های مختلف برده اند، نتوانست چهره آدم ربایان را تصویر کند و سرنخ قابل توجهی به پلیس ارائه نشد اما تحقیقات همچنان با شیوه های علمی و اطلاعاتی درباره این ماجرا ادامه دارد و به زودی عاملان گروگانگیری یک میلیارد تومانی در چنگ قانون گرفتار خواهند شد.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس