کد خبر 822776
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰
برق

با رسیدن سطح گرد و غبار در استان خوزستان به ۶۶ برابر حد مجاز، شرکت مادرتخصصی توانیر به تمامی شرکت های صنعت برق در سطح استان خوزستان دستور آماده باش داد.

به گزارش مشرق، میانه بهمن ماه سال گذشته به دنبال رسیدن سطح ریزگردها در استان خوزستان به ۶۶ برابر حد مجاز و همچنین افزایش رطوبت هوا به بیش از ۹۷ درصد، ریزگردهای معلق در هوا به صورت گِل بر روی تجهیزات برقی شهرهای مختلف این استان رسوب کردند.

این ریزگردها که تبدیل به گِل شده بودند، با پیدا کردن خاصیت هادی، موجب بروز اتصال در تجهیزات برقی شدند و برق ۱۱ کلانشهر این استان جنوبی کشور قطع شد.

پس از آن بود که به دستور وزیر وقت نیرو، اتخاذ تمهیداتی به منظور عدم تکرار این وضعیت با تجهیز کردن صنعت توزیع برق در دستور کار قرار گرفت. در همان زمان «هوشنگ فلاحتیان» معاون وقت وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این خصوص گفت: "با توجه به اینکه به نظر می‌رسد قصه ریزگردها در استان خوزستان ممکن است قصه‌ای ادامه‌دار باشد، از روز یکشنبه انجام مطالعاتی در دستور کار قرار گرفته تا بررسی شود و ببینیم هر پست برق که امکان قرار دادن آن در فضای پوشیده یک سوله وجود دارد، این کار انجام گیرد تا بیش از پیش بتوانیم تأثیر عوامل محیطی را بر تجهیزات برق کاهش دهیم و تجهیزات برق استان کمتر در معرض ریزگردها قرار گیرند."

این مقام مسئول با اشاره به تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز شبکه برق استان به‌منظور جلوگیری از بروز حوادث مشابه در شبکه برق، ادامه داد: "تزریق این نقدینگی از روز یکشنبه (۲۴ بهمن ۹۵) آغاز شده و پروژه‌هایی را آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم با تغییر مقره‌های سرامیکی به مقره‌های سیلیکونی، واردات تجهیزات خاص پوششی برای آبگریز کردن تجهیزات و جلوگیری از چسبندگی ریزگردها به آنها و برخی دیگر از اقدامات تخصصی، از تکرار حوادث مشابه تا حد امکان بکاهیم."

سی ام آبان ماه سال جاری در حالی که حدود ۱۰ ماه از این تاریخ می گذشت، گرد و خاک و افزایش ذرات ریز معلق در هوای اهواز به ۶۶ برابر حدمجاز ( استاندارد ۹ هزار و ۹۹۱ میکروگرم بر متر مکعب است) رسید که این میزان برابر با میزان ذرات ریز معلق هوا در بهمن ماه سال گذشته بود.

اما اینبار صنعت برق غافلگیر نشد و برق شهرهای مختلف استان خوزستان و به خصوص اهواز در زمان افزایش گرد و خاک قطع نشد.

اکنون بار دیگر شاهد افزایش گرد و غبار در سطح استان خوزستان به ۶۶ برابر حد مجاز هستیم و شرکت مادرتخصصی توانیر به تمامی شرکت های صنعت برق در سطح استان خوزستان دستور آماده باش داد.

شرکت توانیر با صدور اطلاعیه ای در این خصوص اعلام کرد: "نظر به وقوع مجدد پدیده گرد و غبار در استان خوستان بیش از ۶۶ برابر حد مجاز و شروع بارش باران ، کلیه شرکتهای استانی آمادگی لازم جهت هرگونه اتفاق احتمالی را دستور کار قرار دهند. تست های لازم جهت راه اندازی کلیه مولد های اضطراری نیز در برنامه قرار گیرد."

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس