کد خبر 822678
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
موزه

یک مسئول میراث فرهنگی با اشاره به اینکه براساس تعریف یونسکو، موزه‌ها کانون سواد فرهنگی هستند،به تعداد موزه‌های ایران اشاره کرد و گفت: تعداد موزه‌های خصوصی در کشور از ۳۵ باب به حدود ۱۰۰ موزه رسیده است.

به‌گزارش مشرق، محمدرضا کارگر - مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی کشور، اظهار داشت: تعداد موزه‌های کشور باید به‌میزان قدمت و تاریخ آن کشور باشد و بنابراین برای کشوری مانند ایران که تاریخی 10 هزارساله دارد باید تعداد موزه‌های آن بیش از اندازه موجود باشد.

وی با اشاره به تعداد موزه‌ها در کشور اظهار کرد: ما در کشور 600 موزه فعال داریم که در طول دولت تدبیر و امید رشد خوبی در زمینه تعداد موزه‌ها داشته‌ایم به‌طوری‌که در سال 96 هر هفته شاهد یک موزه در سطح کشور بوده و امیدواریم در سال آینده تعداد موزه‌ها از این میزان افزایش یابد.

کارگر، موزه‌ها را کانون‌های آگاهی و فرهنگ در جامعه دانست و تصریح کرد: با توجه به همکاری خوب بخش خصوصی، تعداد موزه‌های خصوصی در کشور از 35 باب به حدود 100 باب موزه رسیده که شاهد رشد 300درصدی در این زمینه هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: یونسکو سواد فرهنگی را عامل استمرار و حفاظت فرهنگی معرفی کرده و موزه‌ها کانون این سواد فرهنگی هستند.

مدیرکل موزه‌های کشور با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان غربی اضافه کرد: استان آذربایجان غربی دارای 11 موزه مختلف است که با توجه به پیشینه تاریخی، تنوع فرهنگی و مردم فرهیخته این استان امیدواریم در کوتاه مدت این تعداد موزه به 20 باب برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس