کد خبر 822591
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
پرسپولیس

محمدرضا زنوزی مالک گسترش فولاد با ذکر خاطره ای شیرین به انتقاد از نحوه قضاوت داور بازی پرسپولیس ـ گسترش در دیدار دیروز پرداخت.

به گزارش مشرق، پس از اتمام  دیدار پرهیجان و پرحاشیه پرسپولیس ـ گسترش بیشتر صحبت ها پیرامون داوری و بحث برانگیزش در این مسابقه بود. تصمیماتی که برخی از آنها فاقد پشتوانه لازم بوده و باعث تاثیرگذاری در این دیدار شدند. محمدرضا زنوزی مالک گسترش فولاد در این باره می گوید: تیم داوری در این مسابقه چند اشتباه بزرگ کرد. البته پرسپولیس تیم بزرگی است و کنترل بازی را در دست داشت اما ما هم با استراتژی و هدف به ورزشگاه آزادی آمده بودیم و اگر شرایط به صورت عادی پیش می رفت یقینا پیروزی را از آن خود می کردیم.


زنوزی می گوید: اولین اشتباه داور در صحنه اول بازی اتفاق افتاد زمانی که صادق محرم مدافع پرسپولیس پای مهاجم ما را در محوطه جریمه لگد کرد و داور از یک پنالتی مسلم به سود ما چشم پوشی کرد. در ادامه هم اتفاقات دیگری افتاد از جمله هر دو اخطاری که داور به عزیز معبودی داد سختگیرانه و به نظر من اشتباه بود و تیم ما را ده نفره کرد. همچنین داور می توانست آقای سیدجلال حسینی را بعد از خطای دم و سرنگون کردن اسماعیل فرهادی با کارت زرد دوم جریمه کند و حتی اگر بگوییم اعتراض آقای حسینی بعد از دریافت کارت اول به دلیل تمارض جریمه نداشت اما حرکت دومش قطعا باید با کارت مواجه می شد که  این اتفاق هم نیفتاد در حالی که بعید می دانم پرسپولیس می توانست به گل تساوی برسد.


زنوزی می گوید: البته حالا بازی تمام شده و قصد زیرفشار گذاشتن داوران را نداریم اما گلی که در دقیقه 96 خوردیم من را یاد قضاوت شادوران بهلولی در مسابقه پرسپولیس ـ هما انداخت که ایشان بعدا با زبان شیرین خودشان تعریف کردند. اینکه پرسپولیس برای تساوی روی دروازه هما فشار می آورد و آقای بهلولی سوت پایان را نمی زد تا پرسپولیس به گل برسد. یادم هست که آن زمان معروف شده بود که آقای بهلولی از آقای پروین بعد از گل مساوی سوال می کند آیا می توانم حالا سوت پایان را بزنم؟


زنوزی درباره شیوه دفاعی تیمش در ورزشگاه آزادی می گوید: حقیقتش این است که ما از کادرفنی خوب و باتجربه ای بهره می بریم و آنها در همه مسابقات با استراتژی و برنامه وارد میدان می شوند. قطعا اگر ایران هم در جام جهانی مقابل اسپانیا قرار بگیرد بیشتر تلاش خود را مصروف به دفاع می کند و سعی می کند موقعیت هایی هم روی دروازه حریف ایجاد کند و به گل برسد. ما در این بازی در نیمه اول دو شانس مسلم گلزنی داشتیم و در نیمه دوم گل ما روی یک شاهکار تاکتیکی به ثمر رسید که مدافعان پرسپولیس متوجه نشدند که چطور اسماعیل فرهادی با بیرانوند تک به تک شد. بعد از آن هم یک فرصت خوب دیگر داشتیم که اگر بازیکن ما از خودگذشتگی می کرد گل دوم را زده بودیم و بازی را تمام کرده بودیم. از این نظر فکر می کنم بازیکنان ما بازی شایسته ای را در ورزشگاه آزادی انجام دادند و مستحق تشویق هستند.


سپس زنوزی در ادامه به فحاشی هواداران پرسپولیس پرداخت و گفت: متاسفانه طرفداران خوب پرسپولیس در طول بازی بارها بازیکنان و تیم ما را مورد حمله و فحاشی قرار دادند در حالی که ما کاری جز وظیفه و یک بازی متعصبانه به قصد امتیاز انجام نمی دادیم. بازیکنان ما در طول بازی حرکت غیراخلاقی نکردند و حتی گلزن تیم ما از شادی کردن خودداری کرد که البته قصد او احترام به شهدای حادثه سانچی بود اما درهر صورت کار تحریک آمیزی از سوی ما انجام نشد که باعث فحاشی پرسپولیسی ها شود. حالا می خواهم ببینم که واکنش کمیته انضباطی به این فحاشی ها چیست و آیا همانطور که تراکتور را بعد از بازی پرسپولیس در تهران مورد تنبیه قرار دادند برای پرسپولیس هم این اتفاق خواهد افتاد یا نه چون به هر حال اگر مسابقه را به دقت دیده باشید از شدت برخی شعارها تعجب می کنید. من امیدوارم در نهایت روزی برسد که همه تیم ها در فوتبال ایران به یک چشم دیده بشوند و بی اخلاقی ها در همه زمین ها با یک ترازو مورد ارزیابی قرار بگیرد.

زنوزی همچنین با اشاره به بازیکنان جوانی که امسال در گسترش بازی می کنند گفت: ما در تیم مان ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه را  داریم و امیدواریم مثل هر سال چند چهره شاخص به فوتبال ایران معرفی کنیم. در بازی دیروز اسماعیل فرهادی با وجود سن و سال بالا نمایش بسیار شایسته ای داشت همچنین پیمان بابایی، عزیزی معبودی، آقای تیموریان و سامان نریمان جهان برای تیم ما خوب کار کردند و البته همه بازیکنان تیم نشان دادند که اگر گسترش در نیم فصل اول آن ا متیازها را از دست نمی داد حالا می توانست مدعی سهمیه آسیایی باشد. در نهایت ما در راهی که آغاز کرده ایم و سعی می کنیم یک تیم حرفه ای باشیم باقی خواهیم ماند و شما هم کمک کنید که گسترش که تیمی بی حاشیه و بازیکن ساز بوده است در مسیر خودش به کار ادامه بدهد. من این تقاضا را از کلیت فوتبال ایران دارم نه فقط از صداوسیما و رسانه ها.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس