کد خبر 822515
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
طلا

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۳۳۲ دلار رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار و نگرانی ها از به تعطیلی کشیده شدن دولت آمریکا موجب شد تا قیمت طلا امروز با افزایش مواجه شود، اما فلز زرد همچنان در مسیر ثبت اولین هفته کاهشی در طی 6 هفته اخیر قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1332 دلار رسید. روز پنجشنبه، قیمت طلا پایین ترین رقم خود از 12 ژانویه تاکنون یعنی 1323 دلار و 70 سنت را تجربه کرد.

قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون نیم درصد کاهش یافته که بدترین عملکرد هفتگی از اوایل ماه دسامبر تاکنون است.

نگرانی ها از احتمال تعطیلی دولت آمریکا به دلیل مسائل بودجه ای موجب شده تا ارزش دلار با کاهش همراه شود. شاخص دلار امروز با 0.1 درصد کاهش به 90.406 رسید.

مصوبه ممانعت از تعطیلی قریب الوقوع دولت فدرال آمریکا به رغم تصویب در مجلس نمایندگان، در اواخر روز پنجشنبه در سنا با موانعی روبرو شد.

مارک تو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «قیمت طلا بیش از حد بالا رفته است... سرمایه گذاران باید در مورد سرمایه گذاری بیشتر در بازار طلا احتیاط کنند...تضعیف کلی ارزش دلار به پایان رسیده است.»

به دلیل گمانه زنی ها در خصوص پایان یافتن دوران سیاست های انبساطی بانک های مرکزی جهان و فدرال رزرو آمریکا، ارزش دلار آمریکا از سال 2017 به این طرف شاهد کاهش قابل توجهی بوده است. بانک های مرکزی جهان بعد از بحران مالی سال 2008 برای تحریک رشد اقتصاد جهانی نرخ های بهره را کاهش داده و یا حتی منفی کرده بودند.

لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند گفت، فدرال رزرو باید هم امسال و هم سال آینده 3 تا 4 نوبت نرخ بهره را افزایش دهد. البته بسیاری از سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا روندی کند تر از آنچه مستر برای افزایش نرخ بهره مطرح کرده را مدنظر دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس