نمایندگان «ائتلاف ملی» نمایه

نمایندگان بزرگترین فراکسیون پارلمانی عراق درپی اختلاف با رئیس پارلمان بر سر نحوه رای‌گیری درباره تصویب زمان برگزاری انتخاباتی آتی کشور، از نشست امروز پارلمان خارج شدند.

به گزارش مشرق، نشست پارلمان عراق، امروز با حضور تقریبا ۲۰۰ نماینده و به ریاست «سلیم الجبوری» آغاز شد تا پیشنهاد ارائه شده از سوی ائتلاف سنی «تحالف القوی» مبنی بر به تاخیر افتادن انتخابات، برای دستکم ۶ ماه دیگر بررسی و به رای گذاشته شود.

رئیس پارلمان عراق در آغاز این نشست، درخواست امضاء شده از سوی ۱۴۸ نماینده را که خواستار محرمانه ماندن آراء درباره زمان برگزاری انتخابات هستند، طرح کرد و در این‌باره رای‌گیری و اعلام شد که ۱۴۹ نماینده موافق این امرند. این اقدام با مخالفت نمایندگان ائتلاف ملی مواجه شد.

اخباری نیز درباره خروج فراکسیون ائتلاف ملی بزرگترین ائتلاف شیعیان  از نشست امروز پارلمان عراق منتشر شد و اعلام شد که این ائتلاف خواستار رای‌گیری مجدد درباره نحوه رای‌گیری درباره زمان برگزاری انتخابات بود اما الجبوری با رای‌گیری مجدد در این‌باره مخالفت کرد و به همین دلیل اعضای این فراکسیون، پارلمان را ترک کردند.

پایگاه خبری «السومریة نیوز» به نقل از یک منبع آگاه پارلمانی نوشت: نمایندگان ائتلاف ملی، به دلیل اختلافات به وجود آمده درباره رای‌گیری محرمانه درباره زمان برگزاری انتخابات، صحن مجلس را ترک کردند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، ۱۲ می آینده را برای برگزاری انتخابات به پارلمان پیشنهاد کرده اما تاکنون پارلمان عراق تصمیمی قطعی و نهایی در این‌زمینه و نیز مسئله بودجه ۲۰۱۸ که کردها نیز به آن اعتراض دارند، اتخاذ نکرده است.

نخست‌وزیر عراق بارها تاکید کرده که مطلقا انتخابات پارلمانی کشور به تاخیر نخواهد افتاد، اما طرف‌های سنی تاکید دارند که در سایه آوارگی شمار زیادی از مردم عراق به دلیل اشغالگری داعش و عدم بازگشت آوارگان به مناطق مسکونیشان، نمی توان انتخاباتی شفاف در شرایط کنونی برگزار کرد. اما دولت عراق و بسیاری از سران این کشور تاکید دارد که سازوکارهای لازم برای رای‌گیری شفاف را دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس