کد خبر 821981
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
بدلکار

علیرضا قره‌خانی گفت: داستان اصلی "میتینگ شیطان" درباره شخصیتی به نام حبیب است که بعد از اتفاقات ترور مجلس برای دفاع از حرم به سوریه می رود. حبیب شخصیتی کاملاً ایرانی و وطن دوست است.

به گزارش مشرق، علیرضا قره خانی بدلکار بین المللی ایرانی سالها با گروه سریال "کبری ۱۱" فعالیت داشته و آثار سینمایی مطرحی را در کارنامه دارد. 

وی یکی از همراهان و هنرجویان "پیمان ابدی" بدلکار فقید سینمای ایران است که پس از فوت ناگهانی این بدلکار مدتی تصمیم به دوری از فضای سینمای ایران گرفت. البته این دوری دیری نپایید و قره خانی بار دیگر برای بدلکاری در آثار ایرانی حضور یافت. 

وی که یکی از معتبرترین بدلکاران در سطح جهان محسوب می شود مقیم کشور آلمان بوده و این روزها به ایران آمده و در مقام تهیه کننده و بازیگر ساخت فیلمی با موضوع مدافعان حرم و مشکلات امنیتی منطقه را در دست دارد. وی طی روزهای آتی راهی کشور آلمان خواهد شد تا مراحل پایانی ساخت این فیلم را انجام دهد. 

به همین مناسبت علیرضا قره خانی بازیگر و تهیه کننده، ناهید شارزولی تهیه کننده دوم اثر و همچنین نسا اصلانی بازیگر میتینگ شیطان حضور یافته و درخصوص مراحل ساخت و همچنین مضمون این اثر به گفت و گو نشستند.

علیرضا قره‌خانی بدلکار سینما که سابقه حضور در گروه "کبری ۱۱" را داشته درخصوص اقدام خود برای ساخت فیلمی با موضوع مدافعان حرم گفت: در حال حاضر مشغول فیلمبرداری و ساخت تله فیلم "میتینگ شیطان" با موضوع مدافعان حرم هستیم که قرار است به صورت تله فیلم از تلویزیون پخش شود. البته هنوز شبکه پخش کننده و زمان پخش آن مشخص نشده است.

وی در همین راستا افزود: میتینگ شیطان سه هفته پیش به تهیه کنندگی خودم  و کارگردانی "رضا خادم" کلید خورد. بخش عمده‌ای از فیلمبرداری اثر در ایران به اتمام رسیده و قسمت های فیلمبرداری در کشور آلمان باقی مانده که به امید خدا طی روزهای آینده انجام خواهد شد و به احتمال فراوان پروژه حداکثر تا بیست روز آینده به اتمام خواهد رسید. 

بدلکار سریال کبری ۱۱ درخصوص چگونگی شکل گیری این فیلم اذعان کرد: در ابتدا قرار بود فیلم میتینگ شیطان به صورت اثری کوتاه ساخته شود اما خدا را شکر همه چیز مهیا شد تا این اثر در قالب تله فیلم به تولید برسد. میتینگ شیطان فیلمی کاملاً اکشن با معیارهای درست این سینماست و من به شخصه به شدت این اثر را دوست دارم. خدا را شکر از همان ابتدا همه چیز در ساخت میتینگ شیطان به خوبی پیش رفت و البته باید از ترانه بهداد به شدت تشکر کنم که بسیاری از لوکیشن ها و شرایط اصلی فیلم به دلیل همکاری وی میسر گردید. 

وی درباره مضمون اصلی فیلم "میتینگ شیطان" تصریح کرد: ایده اولیه و اصلی این فیلم بر اساس اتفاق ترور مجلس شکل گرفت. داستان اصلی درباره شخصیتی به نام حبیب است که بعد از اتفاقات ترور مجلس برای دفاع از حرم به سوریه می رود. حبیب شخصیتی کاملاً ایرانی و وطن دوست است که خوشبختانه خودم نقش آن را ایفا می کنم. 

این بدلکار بین‌المللی سینما درخصوص علت گرایش خود به فیلمسازی اضافه کرد: من از همان ابتدا که بدلکاری سینما را انجام می‌دادم دوست داشتم بالاخره یک روز برای خودم فیلم بسازم که خدا را شکر با ساخت دو فیلم در کشور آلمان این اتفاق میسر شد. البته این را هم بگویم به خاطر عشقم به ایران هر دو فیلمم مضمون و داستانی درباره ایران داشت. 

وی درباره ساخت فیلم "وطن اجباری" با محوریت مشکلات پناهندگی تاکید کرد: فیلم وطن اجباری داستان کسانی است که به سراب خوشبختی به کشورهای دیگر پناهنده می شوند و نمی دانند چه مصیبتی در انتظار آنها است. من می خواستم با این فیلم واقعیت های پناهنده شدن را به تصویر بکشم. علاوه بر فیلم "وطن اجباری" فیلم دیگری نیز با موضوع پناهندگی ساخته ام به نام "کوله" که به سفر برخی پناهندگان به ترکیه و اروپا اشاره دارد. خوشبختانه این دو فیلم در کشور آلمان از شبکه‌های سراسری پخش شد و علاوه بر آن در دانشگاه کرج هم اکران شد و تاثیرات بسیار زیادی را در آگاه سازی جوانان از مقوله پناهندگی به همراه داشت.

نسا اصلانی بازیگر نقش فاطمه در فیلم "میتینگ شیطان" درخصوص دلیل حضورش در این فیلم گفت: من شخصاً ارادت و احترام ویژه ای برای مدافعان حرم قائل هستم. مدافعان حرم متعلق به تمام کشور ایران هستند و ما باید از این عزیزان حمایت کنیم. من می خواستم با بازی در این فیلم دین خود به شهدای مدافع حرم را ادا کنم. 

وی افزود: من در این فیلم نقش فاطمه همسر حبیب یکی از مدافعان حرم را ایفا کنم. این نقش سختی های فراوانی برای من داشت و اکشن بودن میتینگ شیطان بسیار جذاب بود. نگرانی های فاطمه به عنوان یک مادر و مدافع حرم برای من خیلی سخت و البته محترم است و به همین خاطر سعی کردم این نقش را به بهترین نحو ممکن ایفا کنم. 

شارزولی تهیه کننده دوم فیلم میتینگ شیطان درباره انگیزه خود برای ساخت این اثر گفت: من به مدت چهار سال از سینما دور بودم. بعد از این مدت با علیرضا قره خانی و ایده میتینگ شیطان آشنا شدم و تصمیم گرفتم بدون هیچ معطلی ساخت این اثر را شروع کنم. 

وی در همین راستا ادامه داد: تماشای کلیپی از کشتار داعش باعث شد من این فیلم را با تمام وجود برای مدافعان حرم بسازم. بعد از دیدن این کلیپ حتی تصمیم داشتم خودم سلاح به دست گرفته شخصاً برای نبرد به سوریه بروم. 

تهیه کننده فیلم "میتینگ شیطان" ساخت این فیلم را وظیفه خود دانست و خاطرنشان کرد: میتینگ شیطان اعتقاد و ایمان من به راه مدافعان حرم بوده و کاری کاملاً دلی است و امیدوارم این اثر تاثیر خوبی را در مخاطب داشته باشد. میتینگ شیطان فیلمی کاملاً اکشن است که این اثر را با سایر آثار متفاوت می کند. این فیلم کاملاً با سرمایه شخصی ساخته شده و هیچ سرمایه گذاری ندارد. 

گفتنی است فهرست کلی عوامل اجرایی فیلم "میتینگ شیطان" به شرح زیر است:

تهیه کنندگان: علیرضا قره خانی، ناهید شارزولی، نویسندگان: مصطفی زنگنه ٬ حسین وادیزاده ٬ ایمان هنرکار ٬ رضا خادم الحسینی، سرمایه گذار: داوود عبدی، کارگردان: رضا خادم الحسینی، مشاور کارگردان: محسن محسنی نسب، جانشین تهیه: حمید اصلانی، برنامه ریز: سیاوش درستکار، دستیار کارگردان: حسین وادیزاده، مدیر تولید: داوود عبدی، مدیر تدارکات: حمید رضا اللّه وند، طراح صحنه و لباس:  پروا نریمانی، منشی صحنه: صحرا غلامی، مدیر صدا: ابوالفضل مشهدی، مدیر تصویر برداری و تدوین و جلوه‌های ویژه: محمد باقر زنگنه، طراح گریم: پیمان کضیمی، تصویر بردار پشت صحنه: آبتین تیموری، عکاس: دریا قنبری، طراح و کارگردان اکشن: علیرضا قره خانی، مدیران بدلکاری: ایمان هنرکار ٬ علی میرعلمزاره، پزشک مجموعه‌ بدلکاری: ترانه بهداد

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    10 11
    احسنت صد آفرین به این میگن هنرمند متعهد وطن دوست که برای مدافعان حرم فبلم می سازد اینها هنرمندند نه کسانی که برای جایزه گرفتن از غربی ها ایران را سیاه نمایی میکنن و آبرو می برند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس