مهدی فرجی

مهدی فرجی درباره هزینه برگزاری جشنواره تلویزیون گفت: هزینه جشن را اسپانسر می‌پردازد و همزمان تبلیغات تلویزیونی برای ما درآمدزاست.

به گزارش مشرق - مهدی فرجی مدیر اسبق شبکه یک سیما و دبیر چند جشنواره پیشین جام جم، ایجاد هیجان، شادی و نشاط در حوزه هنر را ضروری دانسته و از دلایل اصلی ارتقاء انگیزه فیلم سازان و برنامه سازان می‌داند.

وی که از طرفداران پروپاقرص برگزاری جشنواره‌های تلویزیونی، سینمایی و هنری است، تاکید می کند: اصولا جشنواره تلویزیون به نوعی جشن سیماست و در کنار شور و شعفی که میان برنامه سازان ایجاد می‌کند آنها را برای تولید سال پیش رو آماده می‌کند. در چنین رقابت‌هایی امکان دیده شدن آثار به وجود آمده و منتخبین آن فرصت‌های بهتری در کارهای بعدی به دست می‌آورند.

فرجی اضافه می کند: در هر جشنواره شاهد ظهور چهره‌ای جدید در عرصه برنامه‌سازی بودیم و این شاید یکی از مهم‌ترین مزایای برگزاری جشنواره‌ها باشد.

وی در پاسخ به انتقاد کسانی که برگزاری جشنواره تلویزیونی را اتلاف هزینه و نیرو می‌دانند، گفت: به عقیده گروهی برگزاری جشنواره اتلاف هزینه و انرژی است، این گروه به آنتن، جذب تبلیغات، حضور اسپانسر توجه ندارند. به عبارت ساده‌تر زمانی که جشنواره برگزار می‌کنیم زمانی از آنتن به پخش اختتامیه و حاشیه‌های برنامه اختصاص می‌یابد در حالی که هزینه جشن را اسپانسر می‌پردازد و همزمان تبلیغات تلویزیونی برای ما درآمدزاست.

به عقیده فرجی جشنواره اول تنها یک دورهمی میان هنرمندان و برنامه سازان بود و در دوره‌های بعد این جشنواره رقابتی شد. چرا که در سال‌های بعد آثار معنوی انتخاب بهترین‌های تلویزیون بر کار منتخبین مشخص شد. برندگان در طول سال مسلما برای تولید کارهای بهتر با دستمزدهای بالاتر دعوت شدند. همین مزایای مادی و معنوی جشنواره باعث می‌شود تا بسیاری آن را اتفاقی خوب در تلویزیون قلمداد کنند.

مدیر اسبق شبکه یک سیما در پاسخ به اینکه سینما عده‌ای تنها به دنبال تولید فیلم جشنواره‌ای هستند آیا با برگزاری سالانه جشنواره جام‌جم چنین تفکری در تولید برنامه رخنه نمی‌کند، گفت: هر برنامه تلویزیونی باید همزمان دو خصیصه جذابیت و کیفیت را دارا باشد. وی از راه اندازی بخش آراء مردمی در جشنواره تلویزیون استقبال کرده و گفت: در جشنواره‌های گذشته جای چنین بخشی در جشنواره خالی بود زیرا به جشنواره تلویزیون به عنوان کاری تخصصی نگاه می‌شد به همین سبب برنامه‌های جایگزینی برای این کمبود تولید شد. به عنوان مثال «سین مثل سریال». در این برنامه‌ها انتخاب برنامه موفق برعهده بینندگان بود. از این برنامه استقبال زیادی شد و مورد توجه قرار گرفت.

فرجی ابراز امیدواری کرد همه ساله تلویزیون جشنواره‌ای برای تولیدات خود برگزار کند و داوری تولیدات سیما را از راهکارهایی دانست که به ارتقاء آثار تلویزیونی کمک خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس