کد خبر 821180
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
بشار اسد درباره نیروهای آمریکایی

رئیس جمهور سوریه در دیدار روسای شرکت کننده در نشست دبیرخانه اتحادیه سراسری ادبا و نویسندگان جهان عرب به نقش فرهنگ و تفکر عربی در جوامع عربی و در پایداری ملت سوریه پرداخت.

به گزارش مشرق، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز در دیدار روسای هیات های شرکت کننده در نشست دبیرخانه اتحادیه سراسری ادبا و نویسندگان، فرهنگ و تفکر عربی و نقش و تاثیر آن در جوامع عربی و مشکلات که این جوامع از آن رنج می برند را مورد رایزنی قرار داد.

بشار اسد در این دیدار گفت: نمی توان فهم بحران ها و جنگ هایی که در برخی کشورهای عربی وجود دارد را از فهم مشکل تفکر عربی جدا دانست. باید نوعی پیشگیری فکری در جوامع عربی ایجاد شود و این نیازمند تفکر نوگرایی و گفتگو میان روشنفکران و اندیشمندان عرب برای توجه به اولویت های اساسی است.


وی بیان کرد: نسل های جدید یا به سوی افراط گرایی رفتند یا غربت و اینجاست که نقش فرهنگ و روشنفکران به میان می آید زیرا مقاومت واقعی در وهله اول مقاومت فکری از طریق مقاومت در برابر لغو هویت است. تفکر یکی از عوامل پایداری سوری هاست زیرا جنگی که علیه سوریه به راه افتاد جنگ فکری و رسانه ای است.


اعضای این هیات نیز با اشاره به اوضاع کشورهای عربی در سالهای اخیر اعلام کردند که هدف از اقدامات ضد کشورهای عربی ایجاد شهروند عربی جدید که هویتش را منکر شود.


اعضای هیات مذکور تاکید کردند: هویت بزرگ هویت عربی است که بدون سوریه نمی توان آنرا حفظ کرد. هجمه به سوریه در واقع نشانه گرفتن نقش فکری، مبارزی و عربیت آن بود اما سوری ها موفق به شکست این طرح ها شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پویا IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    0 0
    جناب بشار اسد ! اگر به هشدارهای دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی در خصوص تحرکات مشکوک تکفیریها گوش میدادی و دست نیروهای امنیتی برای سرکوب این وحشیهای تکفیری را دادی بودی و بیش از حد حقوق بشر کشورهای غربی را رعایت نمیکردی سوریه به این روز نمی افتاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس