محمد ناظم الشریعه

سرمربی تیم ملی می‌گوید: من تابلوی فوتسال هستم و این افتخارآفرینی تنها به شخص من مربوط نمی‌شود و در کنار من تلاش تمامی کادر فنی، بازیکنان، مربیان و جامعه فوتسال قرار دارد که شاید به چشم نیاید.

سرویس ورزش مشرق، فوتسال ایران در سال‌جاری به افتخارات زیادی دست یافت، از برنز تاریخی جام جهانی در کلمبیا تا قهرمانی در جام ملت‌های آسیا در ازبکستان. درخشش خیره‌کننده فوتسال ایران در بخش تیمی موجب شد تا فوتسال ایران برای نخستین بار به عناوین فردی جالب توجهی نیز دست یابد. در روزهای گذشته سایت فوتسال پلنت، اسامی برترین‌های فوتسال جهان را در سال 2017 اعلام کرد که ایرانی‌های زیادی در بین برترین‌ها حضور داشتند. یکی از این عناوین در بخش سرمربی بود که در این بخش محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم‌ ‌ملی به‌عنوان سومین سرمربی برتر فوتسال دنیا انتخاب شد. افتخاری که برای نخستین بار است برای فوتسال ایران به‌دست می‌آید و قطعاً این موضوع نگاه‌ها و توجهات را نسبت به این رشته پرمخاطب بیشتر می‌کند.


سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص این افتخارآفرینی می‌گوید: «شاید این افتخار فردی باشد اما خوشحالی من بیشتر به این خاطر است که این افتخار به جامعه فوتسال ایران اختصاص یافته و نام ایران در فوتسال دنیا شناخته‌شده تر است. اما از همه مهمتر حضور تیم ملی فوتسال در جایگاه چهارمی بهترین تیم‌ها است و علاوه بر این پنجمی حسین طیبی و حضور علیرضا صمیمی و سپهر محمدی، دروازه‌بان‌های تیم‌ ‌ملی فوتسال در رده‌های هفتم و هشتم برترین دروازه‌بانان جهان.»

محمد ناظم الشریعه ادامه می‌دهد:«من تابلوی فوتسال هستم و این افتخارآفرینی تنها به شخص من مربوط نمی‌شود و درکنار من تلاش تمامی کادر فنی، بازیکنان، مربیان لیگ و جامعه فوتسال قرار دارد که شاید به چشم نیاید. بازیکنان خوبی در تیم ملی فوتسال حضور دارند و علاوه بر این ما لیگ و مربیان خوبی هم داریم که همه تلاش‌شان سربلندی نام فوتسال ایران است.»


او می‌افزاید: «این جایگاه‌ها کیفیت بالای فوتسال ایران را نشان می‌دهد و برای حفظ و ارتقای آن نیازمند برنامه‌ریزی منسجم هستیم. باید برنامه‌های خوبی برای تیم ملی فوتسال در نظر گرفته شود، موضوعی که جدیداً مورد توجه مسئولان فدراسیون قرار گرفته و مهدی تاج و محمدرضا ساکت به‌عنوان رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال اهتمام ویژه‌ای نسبت به این موضوع دارند.» سومین سرمربی برتر فوتسال دنیا با اشاره به نتایج درخشان تیم ملی در سال 2017 بیان می‌کند: «فوتسال ما در سال گذشته به نتایج خوبی دست یافت و این موضوع باعث شد که نه تنها فوتسال ایران در دنیا دیده شود و مسئولان فدراسیون به این رشته توجه کنند بلکه شخص وزیر ورزش نیز نگاه ویژه تری به این رشته داشته باشد. حقیقتاً این توجه در سال‌های گذشته وجود نداشت و امیدوارم که تداوم داشته باشد.»


ناظم الشریعه می‌گوید: «وزیر ورزش در روزهای گذشته برای اهدای جام قهرمانی لیگ برتر به تبریز سفر کرد و این نشان دهنده توجه ویژه سلطانی فر به فوتسال است. فوتسال ما با درخشش در میادین مختلف تأثیر مثبت خود را که همان افتخارآفرینی در میادین است، نشان داد و اکنون علاوه بر مردم، مسئولان هم نگاه مثبتی به این رشته دارند.»

او در پاسخ به این سؤال که وزیر ورزش چه نظری در مورد فوتسال دارد، می‌گوید: «من در بازی‌های داخل سالن ترکمنستان با وزیر جلسه‌ای برگزار کردم، نگاه او به تمامی ورزش‌ها مثبت است اما سلطانی فر به من گفت که نگاه ویژه‌ای به فوتسال دارد و او فوتسال را گل سرسبد ورزش ایران می‌داند که این اتفاق بسیار خوبی برای این رشته محسوب می‌شود.»

سرمربی تیم ملی فوتسال به دلایل پیشرفت فوتسال ایران بخصوص در سال‌جاری اشاره می‌کند و می‌افزاید: «حضور استعدادهای خوب و مربیان بادانش مهم‌ترین موضوع در پیشرفت این رشته به حساب می‌آید و تنها عاملی که می‌تواند این رشته را به اوج خود برساند، برنامه‌ریزی است. هر چه بیشتر از فعالیت این رشته می‌گذرد کار سخت‌تر می‌شود و این را هم باید بگویم که بالا رفتن توقع مردم از تیم ملی فوتسال کاملاً منطقی است. ما باید در این مسیر ابزار را در اختیار تیم ملی قرار دهیم، امکاناتی از جمله کمپ تمرینی و برگزاری مسابقات دوستانه با تیم‌های نامدار جهان.»


ناظم الشریعه بیان می‌کند: «پیروزی در یک بازی مقابل تیم‌های بزرگی همچون برزیل بی‌فایده است و باید ساختار فوتسال ما حرفه‌ای شود. ما برای بودن در سطوح بالا باید تقویم داشته باشیم و هر سال برای سال آینده با برنامه جلو برویم البته اتفاقات خوبی برای فوتسال در ماه‌های گذشته افتاد که این موضوع انگیزه را در بین فوتسالی‌ها بیشتر می‌کند.»


او ادامه می‌دهد: «کفپوش آکادمی ملی فوتبال بعد از 5 سال پیگیری عوض شد و کمپ تیم ملی به بهترین نحو ممکن بازسازی و در اختیار تیم ملی قرار گرفت، اینها اتفاقات بسیار خوبی است. فدراسیون برای سال 97 برنامه‌های ویژه‌ای دارد، برگزاری 2 بازی دوستانه با تیم ملی برزیل، حضور در تورنمنت چین و برگزاری تورنمنت نقش جهان از جمله برنامه‌های فدراسیون جهت آماده شدن تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا است.»


ناظم الشریعه می‌گوید: «تیم ملی فوتسال در مسابقات قهرمانی آسیا بعد از 6 سال قهرمانی را پس گرفت، ما باید پادشاهی خود در فوتسال آسیا را تثبیت کنیم که البته این موضوع کار آسانی نیست. تمام مربیان اسپانیایی در آسیا پخش شده‌اند و ما کار بسیار سختی داریم تا بتوانیم این روند را حتی در آسیا ادامه دهیم. تیم‌هایی همچون تایلند و ژاپن بسرعت در حال پیشرفت هستند و حتی همین تیم ازبکستان هم 3 ماه در اردو به سر می‌برد و این نشان دهنده توجه آنها به فوتسال است، ازبک‌ها بشدت در حال تلاش هستند و قطعاً با سرعت بالا پیشرفت خواهند کرد.»

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس