نفتکش سانچی

نفت کش ایرانی سانچی که ۸ روز پیش در دریای چین دچار حریق و انفجار شده بود، بطور کامل غرق شد.

به گزارش مشرق، یک فروند کشتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران و تحت پرچم کشور پاناما که حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی از مبدا بندر عسلویه به کره جنوبی بود، در تاریخ ۱۶ دی ماه در ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران در محدوده دریایی چین (۱۶۰ مایلی بندر شانگهای چین) با کشتی باری چینی تصادف کرد و بر اثر این اتفاق بلافاصله کشتی نفت‌کش دچار انفجار و حریق شد.

تصاویری از نخستین لحظات آتش گرفتن نفتکش ایرانی

محمد راستاد درباره جزئیات سانحه برخورد یک فروند کشتی با کشتی نفتکش ایرانی مدل سوئزمکس به نام سانچی در آب‌های چین اظهار داشت: بعد از وقوع این حادثه، به علت حجم زیاد آتش، امکان نزدیک شدن به این نفتکش وجود ندارد و کماکان حریق و انفجار روی این شناور ادامه دارد.  

وی ادامه داد: در حال حاضر شناورهای امداد و نجات پیرامون کشتی حضور دارند اما عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات به سختی انجام می‌شود، زیرا به علت وجود حریق و مواد نفتی در سطح آب، امکان مهار آتش وجود ندارد و تا شعاع یک‌هزار متری آتش شعله‌ور است.  

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: جسدی پیرامون این کشتی در سطح آب یافته شد که در مراحل انتقال به بندر شانگهای بابت شناسایی است.  

راستاد ادامه داد: هنوز نمی‌توان درباره احتمال جانباختن سرنشینان این نفتکش آمار قطعی داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: کشور چین با همکاری کره جنوبی همه توان خود را برای امداد و نجات انجام دادند.  

وی افزود: مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تیم همراه به محل حادثه اعزام شد تا ارزیابی‌های اولیه از وقوع حادثه انجام شود، همچنین در تهران هم کمیته بررسی حادثه تشکیل می‌شود تا به موضوعات و جوانب مختلف این حادثه رسیدگی شود و این کار تا تعیین تکلیف همه سرنشینان این نفتکش ادامه دارد.

کشف یک جسد در اطراف نفتکش حادثه‌دیده ایرانی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ادامه داشتن عملیات اطفاء حریق نفت‌کش ایرانی سانچی، گفت: جسدی پیرامون این کشتی در سطح آب یافته شد که در مراحل انتقال به بندر شانگهای برای شناسایی است.

پیدا شدن جسد یکی از مفقودشدگان نفتکش ایرانی
اعزام بالگرد نیروی دریایی آمریکا برای جستجوی ۳۲ مفقود نفتکش ایرانی

یک مقام گارد ساحلی کره جنوبی گفت، تانکر حامل نفت ایران که روز یکشنبه در دریای چین شرقی با یک کشتی باری چینی برخورد کرد، صبح دوشنبه همچنان در آتش می سوزد. جستجوی تیم های امداد و نجات برای یافتن خدمه مفقود نفتکش ایرانی ادامه دارد.

نیروی دریایی آمریکا با اعزام یک بالگرد نظامی به عملیات جستجو که منطقه ای به مساحت حدودا ۳۶۰۰ مایل مربع دریایی (۱۲ هزار و ۳۵۰ کیلومتر مربع) کمک می کند، اما اعلام کرده که تاکنون هیچ یک از ۳۲ خدمه مفقود تانکر حادثه دیده را پیدا نکرده است.

شرایط نامساعد جوی مانع امداد به نفتکش ایرانی

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت شرایط جوی نامساعد دسترسی گروه های امداد و نجات به نفتکش را دشوار ساخته اما گازهای سمی ناشی از سوختن نفت نیز به یک ریسک بزرگ تبدیل شده است.

احتمال محبوس شدن خدمه نفتکش حادثه دیده ایرانی

محسن بهرامی،  سخنگوی شرکت ملی در نشستی خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نشانی از خدمه مفقود شده یافت شده یا خیر گفت: تاکنون نشانی پیدا  نشده است اما تیم جستجو به شدت و دقت در حال بررسی و جستجو هستند.

وی ادامه داد:  با توجه به اینکه جسد پیدا شده، لباس ایمنی به تن داشته، برآوردمان این است که خدمه نفتکش زمان کافی برای  استفاده از تجهیزات ایمنی در اختیارداشته اند.

بهرامی توضیح داد: با توجه به اینکه موتورخانه نفتکش حدود ١٤متر زیر آب قرار دارد، احتمال می دهیم تعدادی از خدمه در این بخش محبوس شده باشند. بنابراین اولویت ما، اطفای حریق است تا هرچه سریع تر به نفتکش دسترسی پیدا کنیم و هرچه زمان بیشتری از دست برود، امید به زنده بودن احتمالی افراد کاهش می یابد

دستور روحانی برای تسریع در تعیین سرنوشت نفتکش ایرانی

حسن روحانی رئیس جمهور در این جلسه که امروز با حضور وزیران امور خارجه، نفت و راه و شهرسازی و سایر مسوولان ذیربط برگزار شد، پس از استماع گزارش ها، تاکید کرد که مهمترین موضوع در مرحله کنونی تعیین سرنوشت و رسیدگی به وضعیت کارکنان این نفتکش و خانواده های عزیز آنان است و همزمان نیز باید پیگیری‌های لازم حقوقی برای جبران خسارات وارده، انجام گیرد.

اعزام تیم تجسس متبحر ایرانی به محل انفجار نفتکش سانچی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: ناوگان چینی از نظر کمیت در امداد و نجات خوب بوده است و برای تسریع در روند اطفای حریق کشتی ایرانی و مشخص شدن سرنوشت سرنشینان آن در حال رایزنی با طرف چینی هستیم.

وی گفت: هیچ خبری جدیدی از سرنشینان مفقود شده کشتی ایرانی تاکنون بدست نیامده است.

راستاد افزود: یک تیم تجسس متبحر از نیروهای ایرانی صبح پنجشنبه عازم شانگهای چین می شود.

تصویری از نفتکش ایرانی سانچی در روز چهارم حادثه

وزیر کار به وزیر منابع انسانی چین نامه نوشت

تعلل چینی ها برای مهار آتش نفتکش ایرانی و جست‌وجوی مفقودان حادثه موجب شد تا علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی برای وزیر منابع انسانی چین نامه ای ارسال کند.

در نامه علی ربیعی به «این وی مین»، وزیرمنابع انسانی و تامین اجتماعی جمهوری خلق چین آمده است:

«چند روز گذشته در اثر برخورد دو کشتی در آبهای ساحل شرقی چین در مجموع ۳۲ نفر از خدمه کشتی نفتکش شامل ۳۰ ایرانی و ۲ بنگلادشی ناپدید شده‌اند. با توجه به این که زنده ماندن برخی از مفقود شدگان محتمل است و با توجه به حساسیت امر رسیدگی به مسائل جامعه، کار و تولید و نیز تعلل‌های احتمالی صورت گرفته در امداد و نجات حادثه دیدگان، از جنابعالی به عنوان مقام همکار در صیانت از نیروی کار، انتظار دارم پیگیری‌های مناسب با نیروی دریایی، وزارت حمل و نقل و دیگر سازمان‌های ذی‌ربط آن کشور مبذول فرمایید.»

فیلم/ انفجار جدید در نفتکش ایرانی

نفتکش حادثه دیده ایرانی وارد آب های ژاپن شد

سخنگوی گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد، بر اثر وزش باد شدید کشتی سانحه دیده ایرانی از سواحل چین فاصله گرفته و وارد منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن شده است.

به گفته سخنگوی گارد ساحلی ژاپن، این کشتی که از زمان برخورد با یک کشتی باری چینی در شنبه شب گذشته، حدود یک هفته است در آتش می سوزد، در عصر پنجشنبه به حدود ۳۰۰ کیلومتری (۱۸۶ مایلی) شمال غرب جزیره آمامی اوشیمای ژاپن رسیده است.

تانکر سانچی در هنگام بروز سانحه حامل حدود یک میلیون بشکه میعانات، که نوعی نفت خام بسیار سبک قابل اشتعال است به مقصد کره جنوبی بود.

وی افزود، مقامات چینی پیشنهاد گارد ساحلی ژاپن برای کمک را رد کرده و گفته اند، در صورت نیاز خودشان درخواست کمک می کنند.

فیلم/ هر آنچه باید درباره نفتکش ایرانی بدانید

دیدار نماینده روحانی با خانواده خدمه نفتکش ایرانی

علی ربیعی نماینده رئیس جمهور و رئیس کمیته پیگیری نفتکش سان چی، صبح امروز در جمع خانواده های بی‌تاب و نگران سرنشینان نفتکش ایرانی حادثه دیده در آبهای چین حاضر شد و با آنها گفتگو کرد.

در این دیدار دو ساعته، خانواده ها در یک فضای عاطفی، نگرانی های خود را بیان کردند و علی ربیعی وزیر تعاون نیز شنونده دردل ها و درخواست های آنان بود.

ربیعی، رئیس کمیته پیگیری نفتکش سانچی در این نشست اعلام کرد: عملیات اطفای حریق در مراحل پایانی است.

۱۲ تکاور نیروی دریایی ارتش در شانگهای چین مستقر شدند

امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران درخصوص آخرین خبرها از روند کمک‌رسانی برای نجات کارکنان نفتکش ایرانی سانحه دیده در آب‌های چین اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از بروز حادثه دردناک برای نفتکش ایرانی و  عزیزان هموطن حاضر در آن، بلافاصله برای هرگونه کمک و پیگیری های لازم از طریق اعزام افراد زبده و ویژه با مهارت های لازم اعلام آمادگی کرد.

تقی‌خانی افزود: برای این کار نیاز به هماهنگی‌با دستگاه‌های مختلف ازجمله وزارت خارجه بود که که این روند به سرعت انجام شد و روز گذشته یکی تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش بالغ بر ۱۲ نفر از کلاه سبزهای این نیرو که آموزش‌های خاص و ویژه برای این شرایط دیدند، به چین اعزام شدند و این تکاوران هم اکنون در شانگهای هستند.

وی ادامه داد: این تکاوران منتتطرند تا درصورتی که ارتش چین (که در کمیته بحرانی که این کشور تشکیل داده حضور دارد)   دستورات لازم رو ابلاغ کند و درصورت واگذاری بالگرد بتوانند از طریق راپل به نفتکش سانحه دیده نفوذ کنند و با در دست داشتن نقشه اماکن این کشتی، به مناطق مورد نظر رفته به کمک هموطنان عزیزمان بشتابند.

کشف دو پیکر جدید در نفتکش ایرانی

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش گفت: این اقدام نیروهای امداد و نجات چین پس از ورود نیم ساعته به کشتی انجام شد.

کیان ارثی افزود: به علت زیاد بودن گازهای سمی و نبود اکسیژن کافی، امکان حضور بیشتر نیروهای امداد و نجات چین فراهم نبود.

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش گفت: نیروهای تکاور ارتش آماده عملیات ورود هستند و در صورت فراهم بودن شرایط این عملیات انجام خواهد شد.

لحظه انتقال دو پیکر پیدا شده در نفتکش

جعبه سیاه نفتکش حادثه دیده ایرانی پیدا شد

جعبه سیاه نفتکش در عملیات نیروهای امداد چین پیدا شد.

نیروهای امداد چین که به نفتکش وارد شدند علاوه بر کشف دو پیکرخدمه کشتی ، جعبه سیاه را نیز پیدا کردند .

 کشتی‌ باربری که با نفتکش ایرانی برخورد کرد

آخرین وضعیت نفتکش ایرانی از زبان ربیعی

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به عنوان مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفت‌کش ایرانی به چین سفر کرده است، گفت: جنازه 2 نفر از افراد ایرانی که در این نفت‌کش پیدا شدند به سمت شانگهای منتقل شده تا از طریق آزمایش DNA شناسایی آنها انجام شود.

گروه امدادونجات ایرانی در نزدیکی نفتکش

افزایش حجم حریق در کشتی سانچی
 اتاق عملیات اطفای نفت‌کش
مرگ همه خدمه نفتکش ایرانی تایید شد
 یک منبع مطلع در شرکت ملی نفتکش ایران خبر فوت تمامی خدمه نفتکش سانچی را تایید کرد.

وی که در بندر شانگهای چین و در کمیته بحران حادثه نفتکش سانچی حضور دارد ضمن ابراز تاسف شدید تایید کرد: با انفجارهای گسترده امروز در نفتکش سانچی هیچ امیدی و امکانی برای زنده ماندن خدمه وجود ندارد.

کشتی سانچی در حال غرق شدن

نفتکش سانچی کاملا غرق شد +اسامی خدمه

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی مرگ تمام پرسنل نفتکش سانچی را تائید کرد و گفت که دسترسی به پیکرها ممکن نیست.

وی همچنین از غرق کامل بخش عمده‌ای از نفتکش خبر داد.

سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی تحت عنوان «خداحافظ ای داغ بر دل نشسته؛ ۳۲ فرشته از دریا به ملکوت رفتند»، رسما غرق شدن نفت کش ایرانی دچار حریق شده در آب های چین را اعلام کرد و نوشت: سازمان بنادر و دریانوردی این مصیبت بزرگ را به بازماندگان جامعه دریایی کشور و هم میهنان عزیز تسلیت می گوید.

پیش‌تر نیز محمد راستاد مدیرعامل این سازمان در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده بود: امروز حجم آتش کشتی افزایش یافت و طول آتش را فرا گرفت، به همین دلیل امکان ورود تکاوران به کشتی فراهم نبود.وی افزود: در مورد آخرین وضعیت سانچی باید گفت کشتی شناور بودن خود را از دست داده و در حال غرق شدن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد عملیات جست‌وجوی ۲۹ پرسنل کشتی گفت: امیدی به پیدا کردن مفقودین نیست. تکاوران ایرانی و تیم چینی با این وضعیت کشتی نمی‌توانند به آن وارد شوند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در پی سانحه دلخراش سانحه کشتی نفتکش و ناپدید شدن تعدادی از دریانوردان کشورمان با انتشار پیامی با خانواده این عزیزان ابراز همدردی کرد.

 ۳۲ سرنشین و خدمه نفتکش ایرانی

اسامی ۳۲ سرنشین و خدمه نفتکش سانچی که ۸ روز پیش در ۱۵۸مایلی سواحل شرقی چین  دچار حریق شد به شرح زیر است:

۱-مجید قصابی عروجی، کاپیتان

۲- فرید محبی، سرمهندس

۳-مجید نقیان، افسر اول

۴-حسین جهانی هل‌آباد، افسر دوم

۵-احسان ابولی قاسم‌آبادی، افسر دوم

۶-میلاد عنایتی، افسر سوم

۷--حامد بهاری هشکوایی، مهندس دوم

۸- محمدرضا رضازاده ماسوله، مهندس سوم

۹- مهدی سادگی، مهندس سوم

۱۰-حسن رومیانی، مهندس چهارم

۱۱-محمد کاووسی تکاب، افسر تدارکات

۱۲- بهرام اتحاد، افسر برق

۱۳-عبدالغنی سامری، سرملوان

۱۴- ابوذر نظامی، کمک سر ملوان

۱۵-سیدجواد حیدری، ملوان یکم

۱۶-محمدساجب علی میریدها، ملوان یکم

۱۷-محمدهارون راشید، ملوان یکم

۱۸-علیرضا نجفی‎فر، ملوان دوم

۱۹- علی حیدریه کهن، ملوان دوم

۲۰-بهرام پوریانی، تعمیرکار

۲۱- یاور افشاری، روغن کار

۲۲-میلاد آروی، روغن کار

۲۳-مسلم علیزاده نودهی، روغن‎کار

۲۴-عبدالکریم بشارتی‌پور، سرآشپز

۲۵-امید ضیایی، کمک سرآشپز

۲۶-ایوب مظفری عبدگاه، مهماندار

۲۷-احسان فرجی، مهماندار

۲۸- سعید دهقانی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ

۲۹-پوریا عیدی‌پور، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ

۳۰-سجاد عبداللهی، دانشجوی عرشه از دانشگاه خارگ

۳۱-محمد پیریائی، دانشجوی موتور از دانشگاه صنعت نفت محمودآباد

۳۲-ساقی فعال، همسر حسین جهانی هل‎آباد

 تسلیت تلفنی ربیعی به خانواده خدمه نفتکش ایرانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 142
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 59
  • محمدرضا مختاری IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    با سلام دوباره پلاسکو دیگر از نوع دریایی و ثابت شدن بی عرضگی مسئولان.فقط فکر جیب و دعواهای سیاسی و باند بازی.واقعا اگر نظر مردم براتون مهم هست دیدگاه ما رو منتشر کنید
    • مژگان IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      88 3
      روز سوخت تا تمام شد خدا یا چرا استعفا نمیده کسی؟؟
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      65 1
      9روز کم نیست برای امداد چرا کامندوها امروز رسیدن اونجا؟
    • مجتبی IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      113 2
      امسال نه برف درست و حسابی اومد نه بارون فقط غم از آسمون بارید واسمون :(
    • حجت US ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      89 49
      جناب روحانی که دنبال رفع فیلترینگ تلگرام بوده برادر ظریفم توئیت می زده زنگنم که گفته ولش کنین خودش خاموش میشه آخوندیم که دنبال کارای بیمه بوده. اصلا وقت داشتن که کار دیگه ای بکنن اینا؟
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      5 0
      این یک نمونه کامل از وضعیت کشوره که هیشکی سرجای خودش نیست. وزیر خارجه در داخل افتتاحیه داره و سخنرانی میکنه و نظر میده و ربیعی که حتی بلد نیست انگلیسی صحبت کنه میره خارج کشور تا اونجا نظر بده
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      1 3
      خواهشن شما که از هیچ مسئله ی فنی خبر ندارین الکی اظهار نظر نکنین. برین تحقیق کنین ببینین اصلا امکان نجات بوده بعد سخنرانی کنین.
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      3 0
      دلم درد گرفت
    • DK ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      6 0
      سوختند و دلمان سوخت . آن مردان مومن و دریا دل برای بهتر شدن زندگی همیهنان شان به این سفر خطرناک رفته بودند. برای آرامش شان قرآن تلاوت کنیم . و ان شاءالله با اولیاءالهی محشور شوند. خیلی سوختیم .
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      2 8
      مگه پلاسکو همینجا تو وسط پایتخت مملکت سوخت شهردار اعظم استعفا داد؟ اخر سر هم ملت ردش کردن رفت.اون زمان کجا بودی دلواپس؟
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    نفنکش ایرانی با پرچم پاناما؟!!! اولین دستاورد برجامی ها ، رفع تحریم کشتیرانی بود!!!!!!
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    143 3
    خدا لعنت کنه اون مسئولینی که کوتاهی کردن
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    151 0
    کشتی چینی که بهش زد اگر مقصر است باید خسارت و تاوان بدهد
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      5 1
      اقدام وزارت خارجه چه بوده؟ لطفا در اين مورد مطلب بزاريد.
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    64 0
    کشتی چینی که بهش زد اگر مقصر است باید خسارت و تاوان بدهد
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      48 1
      مقصره.... انگار ماموریت داشته !
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    0 0
    باید مقصرین شناسایی و مجدانه مجازاتشان پیگیری شود
  • پری IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    53 31
    ببخشید نتونستیم باهاتون سلفی بگیریم !!!
    • شهابی IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      34 28
      واقعا"خیلی بیشعوری مسخره لطفا"جواب رامنعکس فرمائیدتاشایدامثال این نادان بیدارشوند
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      21 26
      واقعا"خیلی بیشعوری
    • علی IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      21 0
      اتفاقا این پیام تلنگر خوبی بود برای بعضیا
    • حجت IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      0 0
      درست ترین حرف همین بود.
  • فاطمه IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    17 9
    نه این قرارمون نبود
  • ایمان IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    25 1
    آه
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    70 0
    روحشان شاد......
  • P IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    72 0
    روحشون شاد..خدابه همه صبربده مخصوصا" خانواده هاشون ...متاسفم نتوانستیم برای نجاتتان کاری انجام بدم !
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    30 1
    خدا این عزیزان رو رحمتشان کند و به بازماندگان صبر عطا بفرماید پ.ن: منتظر خلاقیت دوستان هستیم که چطور این حادثه رو دیگه به احمدی نژاد نسبت میدن!!
  • RU ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    56 52
    ظاهرا کشتی را از قسمتهایی سوراخ کرده اند که غرق بشه و اینگونه خاموش بشه. ژاپن اجازه نمیده کشتی مشتعل، برای اقتصادش دردسر ایجاد بکنه.
    • محمود IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      17 2
      الکی حرف درست نکن.
    • محمود IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      9 2
      الکی حرف درست نکن.
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      15 3
      چرا این کشور (با این همه پیشرفت البته به قول خودشون ) نتونست کشتی ایرانی را خاموش کنه
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    46 0
    انالله و اناالیه الراجعون صبر جلیل برای خانواده و هموطنانم از خداوند منان خواهانم.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    98 30
    تقصیر احمدی نژاد است.
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      32 11
      آخ گفتی!!! مردم از خنده!!
    • یک ایرانی کورد IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      11 1
      الان وقت مسخره کردنه ؟ هموطنامون شهید شدن ، خانواده هاشون داغدارن ، واقعا که !!!
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    88 1
    کم کاری دولت چین هم برای رد کمک گارد ساحلی ژابن بی تاثیر نیست تحریم کالاهای چینی را خواستاریم
  • RO ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    43 0
    اگه آدم خون گریه کنه کمه. خودشون یه طرف خونوادهاشون هم یه طرف. بیچاره ها تو این 9 روز چی کشیدن. خدایا خیلی کمکشون کن.
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    57 2
    چون چين مقصر بود
  • 2020 IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    61 22
    اتفاقات تلخ و عجیب دوران این دولت جای تأمل دارد! یکسال سیل های پیاپی و خسارت، سال دیگر خشکی آسمان و لرزش پیاپی زمین و باز هم خسارت! قطار تبریز و کشتی سانچی و پلاسکو و طوفان تهران و منا و بیکاری و گرانی و ...
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      2 0
      ...خوردیم بهش رای دادیم خدا
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    0 0
    باید دولت برای حفظ منافع و ثروت ملی با قوای بیشتری وارد میدان می‌شد و اینقدر تأخیر در اعزام نماینده و امکانات توجیه ندارد
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    34 0
    خدا رحمتشون کنه و به خانوادهاشون صبر
  • حسین IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    30 1
    خدا به خانواده هاشون صبر بده ، جهت شادی روحشان صلوات .اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    44 0
    از اول مشخص بود که با این روند امداد و نجات چین همشون کشته میشن مسولین ما رو باش میگن نمیدونیم آخرش چی میشه
  • قاسم ز IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    30 0
    روحشان شاد.ایران عزادار شد.من به فدای تک تک ثانیه های دردناک خانوادهاشون بشم.
  • سهیلا IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    23 0
    باور نکردنیه . خیلی سخته . روحشون شاد
  • مهدی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    28 0
    باید پیگیر مجازات خدمه کشتی چینی بود چینی ها جز ضرر چیزی برای ما ندارند . روحشان شاد خداصبربده بهشون
    • جعفر نظری IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      1 1
      بابازیاد سخت نگیریدمگرهمشون بیمه نبودن؟!؟!؟! خوب دیگه بیمه خسارتشو میده جای نگرانی نیست!امیدوارم خداهمین بلاروسرنزدیکانت بیاره تابفهمی بیمه یعنی چی بیشتربااونام که به این زالوهارای دادن بعدهم توخیابون جشن گرفتن ورقصیدن واقعاتوقعی غیرازین داشتین
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    70 1
    کشتی چینی چی شد ?چراتصادف کرد ?کجارفت ?مگه کور بود که کشتی به این بزرگی رو ندید ?رادار نداشتن ?کشتی ایرانی تجهیزات ایمنی نداشت?خدمه نمیتونستن تماس بگیرن یا فرارکنن ?خیلی مشکوکه.مثل خیلی اتفاقای دیگه که تو اینمدت افتاده.جایی مونده که اتش نگرفته باشه؟
  • عبداللهی IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    43 0
    نوه عموی عزیزم سجاد روحت شاد خدا به پسرعمو عبدالله وهمسرش صبر بده ما هم شریک غمتان هستیم
  • RU ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    24 1
    من به نمایندگی از کارکنان پتروشیمی امیرکبیر این مصیبت بزرگ را به خانواده داغدار ایشان تسلیت عرض می نمایم. برای شادی روح این عزیزان فاتحه ای خوانده شود.
  • RU ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    19 3
    من به نمایندگی از کارکنان پتروشیمی امیرکبیر این مصیبت بزرگ را به خانواده داغدار ایشان تسلیت عرض می نمایم. برای شادی روح این عزیزان فاتحه ای خوانده شود.
    • ali NL ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      16 34
      وقت اداری - وی پی ان - اینترنت گردی؟؟؟؟؟
    • RU ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      13 6
      پاسخ به ali : من الان در مرخصي هستم... به تو هم هیچ ربطی نداره.. والسلام
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    22 1
    انالله و انا الیه راجعون
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    25 4
    احتمالا 7 روز دیگر مقامات ایران متوجه حادثه غرق شدن کشتی می شوند و اعلام عزای عمومی می کنند و پرچم ها را نیمه افراشته می کنند. حداقل در اعلام عزای عمومی سر وقت باشید هنوز هیچ اعلامی نشده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهران IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    12 0
    بسیار حادثه تاسف آوریست متاسفانه حالا حالاها باید چوب مشکلات اساسی در کشور رو بخوریم و قربانی بدیم به همه تسلیت میگم
  • FR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    27 20
    الان امريكا بلده چطور تمام نفت كش هاي ايراني را بزنه كه ديگه نه نفت بفروشه ايران و نه گاز ! حالا ايران هم بلده چطور با پهپادهاى مسلحش نفتكش هايي نفت بر براي امريكا كه در اقيانوس هند ، در ترددند بزند !
  • DE ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    35 1
    روز اول میرفتن وزیر امور خارجه میرفت خود ایران ورود میکرد چرا جون مردم ارزشی نداره واسه مسئولین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟32نفر گذاشتن سوختن خدابه داد خانواده هاشون برسه خدا لعنت کنه مسببینشو
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    23 1
    ایران تسلیت عزیزان ما بودند وهستند خدا به خانواده های این عزیزان صبربدهد هرسال باید ازاین اتفاقات داشته باشیم آقای روحانی استعفا نمیدهید خجالت نمیکشید وزرا استعفا استعفا
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    14 0
    روحشون شادا
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    71 1
    اگر خدمه نفتکش چینی بود این مدت طول می کشید ؟ بیایید تحریم کالای چینی را برای حفظ شان ومنزلت ایرانی انجام دهیم زنده باد ایران عزیز
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      3 0
      خیلی موافقم
  • علی باقری IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    21 1
    قربونت برم چرا امسال مصیبت زیاد شده چرا عزیزانمون پر پر میشن خدایا خودت صبر بده الهی آمین
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    19 50
    وای خدایا... ولمون کن بسه ديگه.. دست از سرمون بردار... چی میخوای خدا؟؟ چرا روز به روز داغ بر دلمون میزاری؟؟؟ این همه مصیبت و به بلا فقط باید سر ما ايرانيا بیاد؟؟
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      2 0
      چرا داری مزخرف میگی ؟؟ کم کاری دولت چه ربطی به خدا داره ؟
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      4 0
      این چه حرفیه؟ مسئولین بی عرضه انتخاب کردین و جای خدا رو با کدخدا عوض کردین حالا از خدا طلبکارین؟
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    61 1
    چرا چین اقدامی نکرد. لعنت بر چین
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    56 1
    لعنت بر چینی های ترسو
  • محمد IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    25 0
    این هم مثل هواپیما چند روز دیکه میگن ناخدا مقصر بوده
  • پروانه IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    9 0
    چرا نظرات رو منعکس نمیکند دل همه ما سوخته از اینهمه زجری که کشیدن عادل باشید
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    46 44
    با این رئیس جمهور و دولتی که انتخاب کردید 3 سال دیگه بلا مهمونتون هست یادتونه تو خیابونها جیغ بنفش پارچه بنفش تکون میدادید؟ خدا سرنوشت هیج قومی رو عوض نمیکنه جز با خواست مردمش
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      1 6
      اقای با شعور ارتش وسپاه دست دولت نیست......الان وقت کامنت گذاری انتخاباتیه باشعور؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      1 4
      اخه روانی... وسط این داغ اومدی چی مزخرف میگی؟ تصادف کشتی و چمیدونم زلزله تقصیر دولته؟؟
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      1 5
      زلزله و آتش سوزی نفتکش ربطی به دولت نداره ولی استفاده سیاسی دولت روحانی از این حوادث تلخ به دولت ربط داره و به مردم هم مربوط میشه - فرستادن وزیر کار و امور اجتماعی ( ربیعی) که در آستانه استیضاح بوده ، برای این ماموریت مهم به جای فرستادن وزیر نفت یا وزیر خارجه یا وزیر راه و شهرسازی کمی مشکوک نیست؟؟؟به نظرت ربط دادن ساختمان پلاسکو به قالیباف با وجود همه خدماتی که ارائه داده و نیز همه پیگیریهایی که در خصوص این ساختمان داشته و 25 بار اخطاریه ای که به مالکین این ساختمان داده فکر نمیکنی ناجوانمردانه و نامربوط هست؟؟؟
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    26 3
    ما مسعولین ایرانیا چغدر بی عورضه و بد بخت شدیم خاک بر سر چین
    • RU ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      3 2
      منم باحات مفاوفقم.
    • خودم ! IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      0 1
      شمآ چرآ اینقده املاتون ضعیفه ؟! من هم به نوبه خودم این واقعه اسف بار و تلخ را تسلیت عرض می کنم
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    26 3
    کاملا مشکوکه این حادثه.ببینید کی گفتم حالا یه روزی معلوم میشه که این حادثه کاملا مهندسی و طراحی شده بوده.مثل هواپیمای c130 که در زمان جنگ سقوط کرد و فکوری و جهان آرا و کلی افراد مهم دیگه توش شهیدشدن
  • جواد IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    7 0
    خدایا خودت به خانواده های این عزیزان صبر عطاکن.
  • مهدی IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    20 1
    این فاجعه خیلی مشکوک هستش ، کشتی حامل غلات از آمریکا ..... شاید ماموریتش همین بوده باید از همه جهات بررسی بشه ، ....
  • علی IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    11 10
    اون خانومه؟
    • P IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      3 1
      خدمه های کشتی میتونن خانوادهاشونو همراه خود ببرن چون زمان زیادی مثل 6یا 3ماه در دریا هستن
  • AE ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    7 0
    خدا بیامرزدشون از تح دل ناراحت شدم
  • طاهری IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    2 7
    اقا چطوری میشه تو کشتیرانی استخدام شد
  • ژن بد IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    25 0
    لااقل به اندازه دولت کثیف انگلیس برای ایرانیها ارزش قائل باشید اقایون دارای ژن نامرغوب: به خاطر ازادی جاسوسشون (نازنین زاغری) چند بار وزیر خارجه و رئیس جمهورشون هزاران کیلومتر زحمت میده به خودش و میاد ایران، شما چه کردید اقای ظریف و زنگنه و روحانی؟؟؟!!!!!!
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    33 51
    ملتی که مساجدرواتیش‌می‌زنند و ... خوب خشکسالی و بی آبی و زلزله و مرگ بد و یه‌همچین‌بلایایی‌هم‌باید رخ‌بده‌مثل‌جریان‌اون‌شیرفروش‌که اب‌قاطی‌شیرمی‌کردوناگهان‌سیل‌گله‌شوبرد
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      0 0
      مرده خور سیاسی
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    27 0
    عجب رسمیه رسم زمونه قصه برگ و باد خزونه میرن آدما از اونا فقط خاطره هاشون بجا میمونه
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
      0 2
      تو هم شعر خواندت گرفته؟ خدا حفظ کنه آقای نجفی رو
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    24 1
    این مسئله مشکوکه .. اصلا باورم نمیشه که تصادفی باشه .. تسلیت به خانواده هاشون و خدا صبر بده به همشون
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    15 0
    تسلیت میگم دلم برای بچه‌هاشون خیلی میسوزه منتظر باهاشون بودن خدا دلشون خودت آروم کن
  • DE ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    32 30
    «تا تاریخ تاریخ است، تاریخ است! »
    • IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      0 0
      تاریخ ابوی واخوی وصبوی ...تاریخ اسراییل وآل سعود تمام میشودوروسیاهی به ذغالهامیماند . کارخداست تاریخ حدیدتاتاریخ بعدازانگلستان ادامه میابد . واقعاتاریخ است ونوسترآداموس بدهم نگفته نیویورک درآتش وآتشی تاریخ !
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    0 0
    با مسببین این حادثه باید برخورد جدی شود تا قدری از این آلام حادثه تلخ کاسته شود... ما هم هم نوای این خانواده های عزیز ایرانی داغدار هستیم و ما را هم شریک غم خودشان بدانند
  • علی US ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    1 0
    خدا صبر بده به خانواده شان. ملت عزیز واین حقیر کوچک تسلیت عرض می نمایم
  • US ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    1 0
    چرا نباید این محموله حساس و مهم اسکورت داشه باشد؟!
  • Kosarpoyan IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    0 1
    خدای من باورکردنی نیست امسال سال غم بود
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
      1 1
      مصیبت های بیشتر و بدتری در راه هست
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    2 0
    غواصها برن جنازه ها رو بیرن .
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    1 0
    خداوند بزرگ به خانواده های محترمشان صبر عنایت فرماید . واقعاً جای تأسف دارد . انشاء الله روح والایشان به بهشت برین شاد گردد . آمین
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    1 0
    واقعا دولت بیانیه بده بگه مقصر قالیبافه
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    1 0
    خدایا به خانوادهوفرزندان دلبندشان که منتظر باباشون بودن صبر عطا فرما
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    1 0
    خدایا به خانوادهوفرزندان دلبندشان که منتظر باباشون بودن صبر عطا فرما
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    2 0
    غواصها برن جنازه ها رو بیارند
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    2 0
    جگرمان سوخت از این مصیبت خدایا صبربده ب خانواده هاشون
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    0 0
    ان شاالله خداوند این بلاها و مصائب را از ایران دور نگه دارد...
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    1 0
    بلایی نیست امسال بر سر ایران نیامده باشد: حمله داعش به مجلس..زلزله کل کشور..آشوب شهرها..سانچی..تحریم جدید ... و... خداوند مردم شهیدپرور و با صلابت و غیور ایران را از این بلاها و مصائب، سلامت نگه دارد
  • حسين IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    2 0
    پس قضيه قايق نجات مفقود شده به كجا رسيد؟ از كجا معلوم تعدادى از پرسنل سوار بر قايق نجات، در دريا سرگردان نباشند؟
  • الهام IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    0 0
    خدا به خیر بگذراند
  • الهام IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    0 0
    الان حرف از نفت و گاز جایی ندارد؛ فقط خانواده های جان باختگان را دریابید... بدانید دختری پدرش، همسری شوهرش و مادری در انتظار فرزندش بوده و حالا این ها داغ بزرگی را متحمل شده اند... خدایشان صبر دهد
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    4 1
    قضیه مشکوک است چرا خدمه کشتی به اب نپریدن و خود را نجات ندادند ؟ کشتی ها رادار دارند پس رادار چرا کار نکرده ؟
  • الهام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    1 1
    ای هم وطن برادرت رفت ای دولت ملتت رفت بشنوهه
  • ناشناس IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    4 0
    قضیه کاملا مشکوکه ، چرا از اون کشتی حتما غلات لعنتی خبری نیست؟ چرا همون لحظه اول گروه امداد چینی اقدامی انجام ندادن؟ چرا نفرات از سمت چپ کشتی از طریق قایق نجات نتونستن خودشون رو نجات بدن ؟ ؟؟ مگه کشتی سیستم هشدار دهنده نداشته ؟؟
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    0 0
    شاهد بلاها و مصائبی بودیم که ان شاالله خدا به خیر بگذراند
  • استاد از همدان IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    0 0
    با سلام خداوند روحشان را شاد کند و به خانواده های آنها صبر عنایت فرمایید
  • ضحا IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    0 0
    خدا به خانوادهاشون صبر بده، خیلی سخته
  • سمیر IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    0 0
    سلام خداروح این عزیزان رو قرین شادی و بازماندگان رو صبری جمیل عطا کنه ان شاا...
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    2 0
    چرا همش دروغ تحویل مردم می دهید کل کشتی 300 متر نیست چطور زبانه اتش که یک چهارم کشتی هم نیست و در روزهای اول حتی ده بیست متر نبود را 1000 متر اعلام می کنید نظام مقتدر ایران همه مشاغل خوب را داده به زنها مردها باید برون زیر آب بمیرند
  • دوست US ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    1 0
    فقط اسماشون مینوشتین چرا مشاغلشون نوشتین ،خدا رحمتشونکند
  • ...... IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    0 0
    رفتند و سوختند و سوزاندند ،ماهنوز اندر خم یک کوچه ایم !!!!!!!
  • محمد FR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    0 1
    فدای سر حکومت نظام مقتدر ایران همه مشاغل خوب را داده به زنها مردها باید برون زیر آب بمیرند
  • یک ایرانی IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    1 0
    خدا رحمتشون کنه و صبرجمیل عطا کنه به بازمانده هاشون....خیلی ناراحت کننده س
  • زهرا IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    0 0
    تسلیت میگم به خانواده های داغدار دلمون مثل کشتی سوخت و می سوزه
  • IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    0 0
    نظام مقتدر ایران زلزله و سیل و بی ابی و ..
  • IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    0 0
    نظام مقتدر ایران همه مشاغل خوب را داده به زنها مردها باید برون زیر آب بمیرند
  • IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    0 0
    نظام مقتدر ایران نظام مقتدر ایران همه مشاغل را داده به زنها
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    0 0
    مسئولین گرامی تو این حوادث لا اقل یه نفرو نجات بدید مردم بگن از دستتون یه چیزایی هم بر میاد والا تو چندین حوادث گذشته تا الان ما ندیدیم حتی یه نفرم نجات پیدا کنه مردم دلشون خوش باشه
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    1 0
    والا جوری که من این قضیه رو داشتم میدیدم این بوده که اگه من میخواستم طراحی کنم برای نقشه ای که این کشتی رو آتیش بزنم به این خوبی نمیتونستم انجام بدم که انجام شده
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    3 0
    تصادف-آتشسوزی کشته شدن تمام پرسنل در لحظه اول این قضیه مشکوکه
  • ابوذر IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    0 0
    خدا به خانواده هاشون صبر بده....خواهشا این اتفاق رو دیگه سیاسیش نکنین!
  • طاهری IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    2 0
    سالانه هزاران نفربه خاطر بی کیفیتی ماشینهای ایران خودرو وسایپا تواتش میسوزن ولی ککتون نمیگزه اونوقت حالا دلسوز شدین چون ماله دولت سوخته
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    1 0
    واقعا آدم باورش میشه تو این عصر و تو این دوره و با این همه رادار و سنسور و ..... دوتا کشتی همدیگرد نبینن و با هم تصادف کنن . الان برای پراید هم سنسور میزارن یعنی کشتی با این هیکل و این همه بار و این تکنولوژی ، رادار و سنسور نداشته که از فاصله چند کیلومتری بتونه تشخیص بده.
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    0 0
    با عرض تسلیت به خانواده های داغدار این مصیبت بزرگ ، توجه مردم ایران و دوستداران این کشور عزیز را به نکاتی جلب میکنم :
  • حمیده IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    2 0
    امسال نه بر ف اومد ن بارون،فقط واسمون زلزله واین بلاها میاد،به این خانواده ی داغدار تسلیت میگویم
  • ابوالقاسم ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    0 0
    خدا صبری جزیل به خانواده هایشان عنایت کند خیلی غریبانه و دردناک سوختند در غربت!!! ما هم برایشان سوختیم! امیدوارم که هرگز چنین حوادث تلخی برای ملت بزرگ ایران پیش نیاید.
  • سحر IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    1 0
    بعد از حادثه پلاسکو زلزله کرمانشاه خشکسالی و........شنیدن این مصیبت هم بسیار آزرده خاطرم کرد و تلخ بود
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    1 0
    ربط دادن تعداد کشته شدگان به مسکن مهر آنهم به دروغ و ناجوانمردانه از سوی معاون اول رئیس جمهور چیست؟؟؟چگونه با این طرز فکر خود این رفتارهای دولت را توجیه میکنید؟؟؟
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    3 0
    احساس می‌کنیم چینی‌ها بیشتر می‌توانستند در این ماجرا ایران را یاری کنند
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    0 0
    تصادف کشتی چینی با کشتی نفت کش ایرانی به هزاران دلیل عمدی و از پیش طراحی شده بوده است.
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    0 0
    واقعا براتون متاسفم جای این حرفا یه فاتحه بخونید روحشون شاد
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    2 1
    با سلام ، دولتی که به معنویات کاری نداره، وهمه غم وهمش را گذاشته برای اینکه شاید یک روزی کدخدا مشکلات مملکتش را حل کنه بهتر از این شانس نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس