نقشه مرکز شهر دمشق.jpg

نیروهای ارتش سوریه در حومه منطقه «العجمی» توانستند یک خودروی زرهی تروریست ها را منهدم کنند و تمامی سرنشینانش را به هلاکت برسانند.

به گزارش مشرق، یک روز پس از شکست محاصره نیروهای ارتش سوریه در پایگاه نظامی، دانشکده فنی و اداره مرکبات در حومه شرقی دمشق، عناصر تروریستی حملات سنگینی دیگری را علیه نیروهای سوری آغاز کردند.

از ظهر روز گذشته، دهها تن از عناصر تروریستی جبهه النصره و فیلق الرحمن حملات خود را از منطقه «مدیرا» علیه نیروهای ارتش سوریه در جنوب شهرک «حرستا» آغاز کردند و درصدد هستند پایگاه نظامی، دانشکده فنی و اداره مرکبات را به اشغال خود درآورند.

** برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

عناصر تروریستی همزمان تلاش می کنند با اشغال منطقه «المطاحن»، فشار را در این محور چند برابر کنند و نیروهای سوری را دوباره در پایگاه نظامی و مناطق حومه محاصره کنند اما پس از درگیری های ۲۴ ساعته ناکام مانده اند.

یگان موشکی و توپخانه ارتش سوریه هم در شرق محله «القابون» به شدت مواضع گروه های تروریستی را در حومه دانشکده فنی در جنوب شهرک حرستا هدف قرار می دهد و تا حدودی از سرعت پیشروی تروریست ها کاسته است.

عصر روز گذشته عناصر تروریستی تلاش کردند یک خودروی انتحاری را در نزدیکی ساختمان دانشکده فنی منفجر کنند اما با هوشیاری نیروهای ارتش سوریه این خودروی انتحاری قبل از رسیدن به هدف منهدم شد.

چند تن از عناصر انتحاری تروریست ها هم در ساعات گذشته درصدد بودند خود را در نزدیکی مواضع نیروهای ارتش سوریه منفجر و راه را برای ورود همرزمان خود باز کنند اما توسط تک تیراندازهای سوری هدف قرار گرفته شدند و به هلاکت رسیدند.

یک منبع میدانی در حومه شرقی دمشق در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای اطلاعات ارتش در مناطق تحت اشغال تروریست ها حضور دارند و روز گذشته نقش ویژه ای را دفع حملات تروریست ها در حومه دانشکده فنی ایفا کردند.

به گزارش مشرق، درگیری ها در حومه جنوبی دانشکده فنی همچنان در جریان است و نیروهای سوری در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ تن از عناصر تروریستی را در این محور از پای درآورده اند. تروریست ها در ۵ سال گذشته تلاش زیادی را برای اشغال این دانسکده انجام داده اند اما تمامی تلاش های آنان با شکست روبه رو شده است.

از حومه شمالی منطقه «المطاحن» هم خبر می رسد، نیروهای ارتش عملیاتی را برای پیشروی به سمت شهرک حرستا آغاز کردند و در همان گام نخست توانستند یک خودوری انتحاری تروریست ها را در این محور منهدم کنند.

نیروهای ارتش سوریه در حومه منطقه «العجمی» هم توانستند یک خودروی زرهی تروریست ها را منهدم کنند و تمامی سرنشینانش را به هلاکت برسانند؛ در این محور پاکسازی مجتمع های مسکونی «الحدائق» در حال انجام است.

از صبح امروز، جنگنده های روسی و سوری هم به شدت مواضع تروریست ها را در شهرک های حرستا و عربین هدف قرار می دهند؛ شهرک حرستا دروازه غربی برای ورود به شهرک دوما، پایگاه اصلی گروه های تروریستی در غوطه شرقی دمشق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    25 1
    این تروریست ها که محاصره هستند چطور می تونند حملات تهاجمی انجام بدند سلاح از کجا میارند
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      0 0
      سوالی که در ذهن همه هست ولی متاسفانه هیچ پاسخی در رسانه ها چیدا نمیشه...
  • ناشناس IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    25 1
    این تروریست ها که محاصره هستند چطور می تونند حملات تهاجمی انجام بدند سلاح از کجا میارند
    • موسوی IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      0 0
      تروریستها محاصره نیستند سلاح از ترکیه تامین می شود ارتش ترکیه با همه وجوددرخدمت اینها است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس