روزنامه

جریان اصلاح طلب، با رفتاری دوگانه همزمان با نسبت دادن اعتراضات به رقبای انتخاباتی روحانی، نقش بیگانگان در تحریک آشوبگران را به کلی رد کرده و آن را تنها یک «توهم» می‌نامد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** فائزه هاشمی: دیدارم با بهایی‌ها، بازخورد مثبتی در جامعه داشت

فائزه هاشمی در مصاحبه با روزنامه ایران در پاسخ به این سؤال که «به خاطر دیدار با رهبر بهایی‌ها و عکس یادگاری از آقای هاشمی تذکر گرفتید» گفت:

«تذکری نبود. من منزل بابا بودم؛ شب که آقای هاشمی آمدند گفتند «دیدی چه جنجالی شد» فقط همین... مامان به دفاع از من وارد شد که «مگه فائزه چی‌کار کرده؟ کار بدی نکرده. فلانی این کار را کرده و آن یکی این کار را کرده؟ چرا کسی چیزی نمی‌گوید و فقط به فائزه گیر دادند؟» مامان مثال‌هایی با نام و کار افراد می‌زد. بابا هم دیگر چیزی نگفت. اینجا بحث تمام شد. ولی چند روز بعد که برای بابا تعریف می‌کردم که عجیب این کار بازخورد مثبت در بین همه اقشار جامعه داشته است و کمتر فعالیتی داشته‌ام که این‌گونه عکس‌العمل عمومی داشته باشد که جواب خوبی گرفتم».

عناوین اخبار روزنامه ایران در روز سه‌شنبه ۱۹ دی :

گفتنی است فائزه هاشمی بارها با سران فرقه بهاییت دیدار کرده است. این دیدارها بازخورد بسیار منفی در افکار عمومی داشت. فشار اقشار مذهبی، مراجع عظام، سیاسیون، تحلیل گران موجب شد تا رسانه‌های جریان اصلاحات نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند. این رسانه‌ها به نقل از مرحوم هاشمی نوشتند: «در پی انتشار خبر دیدار فائزه هاشمی با چند نفر از عناصر فرقه ضاله بهاییت، روزنامه جمهوری اسلامی در گفتگویی با هاشمی رفسنجانی نظر ایشان را در این زمینه پرسید؛ هاشمی رفسنجانی گفت: «فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند». رییس (سابق) مجمع تشخیص مصلحت نظام (مرحوم هاشمی رفسنجانی) افزود: فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته‌شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و می‌جوییم».

لازم به ذکر است که برخی بازداشتی‌های حرمت‌شکن روز عاشورا در فتنه 88، از عناصر بهایی و سازمان منافقین بودند. فائزه هاشمی نیز جزو بازداشتی‌های این آشوب نیابتی بود. وی در 30 خرداد 88 نیز همراه با فتنه گران بازداشت شد و پس از آن اعلام کرد که صرفاً برای خوردن ساندویچ به خیابان آزادی رفته بود؛ اما فرزندش در گفتگو با بی بی سی فارسی چیز دیگری گفت.

گفتنی است فائزه هاشمی پیش از این اذعان کرده بود که در زندان با برخی اعضای بهائیت و سازمان منافقین دوست شده است. او البته گفته بود که پدرش همواره وی را از این ارتباطات نهی می‌کند اما زیربار نهی پدر نرفته است.

یادآور می‌شود فائزه هاشمی عضو مرکزیت کارگزاران چند ماه پیش برای چندمین بار به ملاقات سران بدنام حزب بهائیت رفت.

** کسانیکه اغتشاشات را به دشمن نسبت می‌دهند، بزدل هستند

روزنامه بهار در یادداشتی با عنوان «بزرگ‌ترین خطر خود شما هستید» نوشت:

«مسئولی که مدام در حال دادن گزک به دشمنان برای ضربه زدن به نظام و مردم است و به ظاهر انقلابی‌ترین رفتارها را انجام می‌دهد در روزهای این‌چنینی هم همه چیز را به گردن دشمن خارجی می‌اندازد و سناریوها می‌نویسد تا نقش مخرب خود را توجیه کند، آیا این عملکرد مسئولانه است یا بزدلانه؟ آقایان، به جای ربط همه چیز به خارج و حواله تمام اعتراضات به فرقه‌های فروپاشیده‌ای چون رجوی و داعش و خاندان سعودی، به عملکرد بدون منفعت خود برای مردم و پر منفعت  برای دشمنان نظام هم نیم نگاهی داشته باشد بدنیست، به جای فیلتر شبکه‌های اجتماعی، مغزهای خشک و منجمد با رفتاری ضد مردم در رسانه ملی را فیلتر شود بد نیست».

عناوین اخبار روزنامه بهار در روز سه‌شنبه ۱۹ دی :

جریان اصلاح طلب، با رفتاری دوگانه همزمان با نسبت دادن اعتراضات به رقبای انتخاباتی روحانی، نقش بیگانگان در تحریک آشوبگران را به کلی رد کرده و آن را تنها یک «توهم» می‌نامد.

اصلاح طلبان از یکسو مدعی هستند که مردمی که مطالبات اقتصادی و معیشتی خود را بدون آشوبگری و تخریب و آدم کشی مطرح کردند، از سوی رقبای انتخاباتی روحانی تحریک شده‌اند.

این جریان از سوی دیگر هنگامی که اغتشاشگران در نقش پیاده نظام دشمن و با تحریک رسانه‌های معاند نظام، با آشوب، مطالبات اقتصادی مردم را به حاشیه می‌برد و به تخریب اموال عمومی و آدم کشی روی می‌آورد و علیه قرآن و اسلام شعار می‌دهند و پرچم ایران را به آتش می‌کشند، در نقش وکیل مدافع حاضر شده و خواستار به رسمیت شناخته شدن حق اعتراض آن‌ها می‌شود.

** اعتراضات مردم ربطی به مشکلات اقتصادی نداشت

«احمد شیرزاد» در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:

«کمی ساده‌انگارانه است که اعتراضات را صرفاً نوعی واکنش در مورد سیاست‌های اقتصادی بدانیم و این‌گونه اعلام کنیم که شعارهای موجود فقط وفقط شعار نان است. چنین سناریویی در مورد اعتراضات اخیر در ذهن عده‌ای از اصولگرایان است. بخشی از اصولگرایان بی‌تمایل نیستند که انتقادات به دولت در جامعه به‌وجود آید که تنها مسائل مربوط به سفره مردم در آن مطرح شود».

در روزهای گذشته «جهانبخش خانجانی» سخنگوی وزارت کشور دولت اصلاحات و عضو حزب کارگزاران نیز در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سؤال که «با وجود تحلیل‌های متفاوت نسبت به ناآرامی‌های اخیر بسیاری همچنان معتقدند ریشه این اعتراضات در مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است، نظر شما چیست؟» گفته بود: «باید مقداری هوشمند باشیم چون اساس و بنیاد این اعتراضات گرفتاری‌های معیشتی و اقتصادی نبوده است...گرچه مشکلاتی در جامعه وجود دارد، اما اقتصاددانان و بانک جهانی شرایط اقتصادی کشور را مثبت ارزیابی می‌کنند».

متاسفانه اصلاح طلبان با نسبت دادن اعتراضات به رقبای انتخاباتی روحانی، به دنبال پاک کردن صورت مساله هستند. این رویکرد یعنی خفه کردن مطالبات مردم در نطفه و برچسب زنی بر آن و سیاسی جلوه دادن مشکلات معیشتی مردم.

عناوین اخبار روزنامه آرمان امروز در روز سه‌شنبه ۱۹ دی :

** با القای «اروپای خوب، آمریکای بد»، حال برجام خوب نمی‌شود

روزنامه قانون در مطلبی با عنوان «برجام در بازی بزرگ» نوشت:

«این روزها، ایران و اروپا بیش از گذشته تماس‌های دیپلماتیک را برقرار کرده‌اند و مقامات و سران قاره سبز می‌کوشند تا در خلأ یک رهبر عاقل در ایالات متحده، اوضاع را به نفع تهران مدیریت کنند...در چند سال اخیر، اروپا همواره سعی کرده موضعی محترمانه‌تر نسبت به گذشته در قبال ایران داشته باشد و همه چیز را نه از کانال سیاست خارجی بلکه از منطق دیپلماسی پیش ببرد... برخی از خبرهای غیر رسمی هم حاکی از آن است که اروپا در پشت پرده از ایران درخواست کرده که در صورت خروج احتمالی آمریکا از پیمان برجام تا دست کم یک ماه واکنشی نشان ندهد».

عناوین اخبار روزنامه قانون در روز سه‌شنبه ۱۹ دی :

روزنامه‌های اصلاح طلب با هیاهوی رسانه‌ای در پی القای «اروپای خوب، آمریکای بد» هستند. این در حالی است که به لحاظ راهبردی، منافع بلندمدت کشورهای اروپایی طرف برجام بیش از ایران به آمریکا گره خورده است و لفاظی‌های آن‌ها در دفاع از برجام، خیلی زود رنگ می‌بازد.

«حسین راغفر» کارشناس اقتصادی حامی دولت- 23 مهر 96- در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «اروپایی‌ها نشان دادند با یک تهدید آمریکا به سهولت راضی می‌شوند تمام شرکت‌های خود را از ایران جمع کنند و بروند. این امر طبیعی نیز هست، آمریکا همواره همه شرکت‌ها را در مقابل دوراهی انتخاب میان همکاری با خود یا ایران می‌گذارد. هر چند اقتصاد آمریکا آینده روشنی ندارد، اما حداقل تا چند دهه آینده یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان خواهد بود و بازار مصرف سودآور و باثبات‌تر این کشور، می‌تواند برای هر فعال اقتصادی جذاب باشد. اروپایی‌ها نیز با آگاهی از این ماجرا به شکل باج‌گیرانه‌ای با ایران برخورد می‌کنند. مثلاً انتظار فرانسه این است که بازسازی اقتصاد خود را با انرژی ارزان ایران و امتیازهای مالی سنگین پیش ببرد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    35 7
    با مردم شفاف باشید؛ فکر می کنم یکی از مشکلات دولت همین است که همه واقعیت ها را به مردم نگفته و وعده‌هایش هم همه را وابسته به تحقق برجام داده است
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    31 4
    روزنامه بهار غلط کرد
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      30 1
      اصلاح طلبان چه خیری برای مردم داشتند؟ یک نفر ما رو توجیه کنه
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      36 1
      اصلاح طلبان چه خیری برای مردم داشتند؟ یک نفر ما رو توجیه کنه
  • آوا IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    28 1
    سلام در سالگرد مرحوم هاشمی رفسنجانی در روزنامه ها و سایت های مربوط به آن مرحوم جوری نوشته اند که آن مرحوم از امام و رهبری بزرگتر است ایران اگر سر پا مانده بخاطر آن مرحوم بود ونه امام و رهبری و مردم
  • سید علی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    33 2
    اینها هم درست می گویند که اعتراضها صرفا جنبه خا رجی و وضعیت معیشتی نداشته بلکه علت اصلی آن وجود وزرایی باثروتهای میلیاردی وبی انگیزه و نا همخوان با اهدافی است که حضرت امام برای انقلاب اسلامی تر سیم کرده بود
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
      8 0
      رهبری معظم انقلاب چقدر زیبا در مورد اهمیت به مردم صحبت کردند واقعاً مسئولین ما از این رهنمودها درس بگیرند. واقعاً نعمتی است وجود این رهبر فرزانه انقلاب
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    12 0
    این صحبت ها با عمل شما و دولت اصلاحاتی تان در تعارض است و نشان می دهد خبرهایی هست
  • سید IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    29 1
    تحلیلهای اژتماعی و شیاشی اشلاح طلبان
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    12 0
    موقع زن گرفتن چشماتونو تا می تونید باز کنید.....!
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    23 1
    این فائزه چقدر ژست خوب بودن میگیره آخه تو غیر از فتنه چ گلی ب سر مردم زدی که واسه خودت افتخار میکنی فتنه
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    9 0
    مردم باحیا وخوبی داریم امیدوارم مسئولین هم بیش از گذشته به این مردم اهمیت بدهند و فضای امید و کار و تولید و اشتغال را به جامعه بازگردانند.
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    7 0
    اشتهای دولت برای تامین هزینه‌های جاری خود هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود؛ قطع یارانه نقدی، افزایش عوارض ورودی و خروجی، افزایش ۱۱ درصدی مالیات، افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی و حالا طرح موضوع مالیات بر سودهای بانکی موید این موضوع است.
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    5 0
    یک مقدار رسانه های ما باید به سمت تحقق مطالبات مردمی بروند تا پوشش بیشتر خبرهای خارجی
  • احدی IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    7 0
    روزنامه بهار یا پایگاه اطلاع رسانی منافقین دقیقا بجای روزنامه مجاهد(منافق ) سازمان منافقین ایفای نقش میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس