دمشق (2).jpg

منابع میدانی اعلام کردند با شکست محاصره، 28 تن از نیروهای مجروح ارتش سوریه به بیمارستان نظامی «تشرین» در مرکز شهر دمشق منتقل شدند.

به گزارش مشرق، هفته گذشته عناصر تروریستی در حومه شرقی دمشق حملات گسترده ای را علیه نیروهای ارتش سوریه با هدف باز کردن مسیر انتقال نیرو و تجهیزات از شهرک عربین به حرستا انجام دادند و توانستند نیروهای سوری را در اداره مرکبات، دانشکده نظامی و پایگاه نظامی در جنوب شهرک حرستا محاصره کنند.

نیروهای ارتش و دفاع ملی سوریه که به خوبی از اهمیت میدانی مناطق محاصره شده اطلاع داشتند از اواخر هفته گذشته عملیات معکوسی را برای شکست حصر همرزمان خود آغاز کردند و غروب روز گذشته پس از ۴ روز درگیری سنگین توانستند مواضع خود در را مجتمع های مسکونی «العظم» تثبیت کنند.

** برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای سوری در ادامه، حملات گسترده ای را علیه مواضع تروریست های جبهه النصره و احرارالشام در محور شمالی( مسجد ابوبکر) و محور شرقی (منطقه المطاحن) آغاز کردند و پس از ۳ ساعت درگیری سنگین موفق شدند مسجد ابوبکر و مناطق حومه را به کنترل خود در بیاورند و حدود 15 تن از تروریست ها را از پای دراوردند.

نیروهای مقاومت در محور شرقی هم با انجام حملات گسترده علیه تروریست ها توانستند بخش های غربی و مرکزی منطقه «المطاحن» را به کنترل خود دربیاورند؛ همزمان نیروهای سوری در غرب اداره مرکبات به سمت مواضع تروریست ها در شرق منطقه المطاحن حمله کردند و سرانجام بامداد امروز موفق شدند محاصره  نیروهای ارتش را در ساختمان فرماندهی ارتش، دانشکده فنی و اداره مرکبات بشکنند.

** برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

با شکسته شدن محاصره، نیروهای جبهه مقاومت در محور غربی المطاحن با خودروهای زرهی و نفربر وارد منطقه شدند و در مناطق هم مرز با تروریست ها مستقر شدند؛ عملیات در حومه اداره مرکبات، شمال و جنوب منطقه المطاحن، حومه دانشکده فنی و مجتمع فرماندهی ارتش با هدف تامین امنیت مناطق آزاد شده در حال انجام است.

به گزارش مشرق، منطقه المطاحن نقطه اتصال اداره مرکبات با مجتمع مسکونی العظم و مسجد ابوبکر است؛ منابع میدانی اعلام کردند با شکست محاصره،  28 تن از نیروهای مجروح ارتش به بیمارستان نظامی «تشرین» در مرکز شهر دمشق منتقل شدند.

در جریان عملیات شب گذشته، نیروهای ارتش سوریه دفاع ملی شامل «تیپ های .10.3.4.9»، نیروهای سپر قلمون و گارد ریاست جمهوری  شرکت داشتند؛ نیروهای سوری در جریان عملیات چهار روزه توانستند حدود 135 تروریست «جبهه النصره، احرارالشام، فیلق الرحمن و ...» را کشته و زخمی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حمید GB ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    48 5
    پیروز باد ارتش سوریه..
  • مرتضی US ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    36 8
    مقاومت باید هرچه سریع تر این غده سرطانی رو تو غوطه نابود کند
  • ناشناس IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    28 7
    ان شاالله رزمندگان اسلام کار را با موفقیت به پایان می رسانند
  • عسل IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    23 8
    بنام خدا با سلام من امیدوارم نیروهای مقاومت هر چه زودتر فوعه و کفریا را هم آزاد کنند انشالله
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    0 0
    نوع حمله به دشمنان و پیروزی ها نشاندهنده حضور یگان های تکاور در منطقه هست.
  • رضا IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    0 0
    انشالامقاومت بارهبری سیدعلی خامنه ای وسردارسلیمانی پیروزمیشود
  • رضا IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
    0 0
    انشالامقاومت بارهبری سیدعلی خامنه ای وسردارسلیمانی پیروزمیشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس