کد خبر 816231
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
رومن نادال سخنگوی وزارت خارجه فرانسه

دولت فرانسه روز سه‌شنبه با ادعاهای واهی از بروز ناآرامی‌ در برخی از شهرهای ایران و «آمار بالای قربانیان و بازداشت‌شدگان» ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، به نوشته خبرگزاری فرانسه، رومن نادال سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای درباره تحولات اخیر ایران گفت: «مقامات فرانسوی به دقت وضعیت ایران را دنبال می‌کنند. حق اعتراض آزادانه یک حق اساسی است، همین طور آزادی انتقال اطلاعات.»


وی افزود: «دولت فرانسه نگرانی خود را از آمار بالای قربانیان و بازداشت‌شدگان ابراز می‌کند. در هفته‌های آینده، احترام به حقوق بشر، در مرکز گفت‌وگوهای ما با مقامات ایرانی خواهد بود.»

این اولین واکنش فرانسه به آشوب‌های اخیر در چند شهر ایران است. پیش از این اتحادیه اروپا، آلمان و انگلستان هم از این ناآرامی‌ها ابراز نگرانی کرده بودند.

در حالی که پیش از این منابع غیررسمی به نقل از دولت فرانسه خبر داده بودند که «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه این کشور شنبه به تهران می‌آید، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز گفت در این مورد «اطلاعی ندارم.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    21 25
    باید به فرانسوی های منافق گفت خفه شید متنفرم ازتون Ta gaul یعنی ببند دهنتو
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    17 22
    شما به فکر خودت باش و با اشوبگران صلح طلبت درست برخورد کن اونا چیکار کردن فقط ماشین اتیش زدن بهتره تو کشور خودت دخالت کنی و کمتر تو امورات کشورهای دیگر دخالت کنی
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    16 14
    دارید می چشید اگه خوبه خب إن شاء الله توش غرق بشید
  • هاتف IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    22 13
    حق اعتراض را وحشی ها به مردم فلک زده و بدبخت فرانسه بدید. هزارو سیصد خودرو آتش زدن ، هیچ غلطی نتوانستید بکنید. آشغالهای متکبر..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس