سومین جمعه خشم فلسطین

امروز (جمعه) تظاهرات گسترده‌ای با عنوان «جمعه خشم سوم» در مناطق مختلف (کرانه باختری و نواره غزه) برگزار شد. تظاهرات امروز به دعوت گروه های مقاومت صورت گرفته بود.

به گزارش مشرق، اعتراضات شهروندان فلسطینی برای سومین هفته متوالی در واکنش به تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خانه آمریکا به این شهر ادامه دارد.

خبرها حاکیست، درگیری میان شهروندان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در مناطق مختلف همچنان در جریان است و شب گذشته هم کرانه باختری و حومه نوار غزه شاهد درگیری‌های سنگینی بود.

امروز (جمعه) تظاهرات گسترده‌ای با عنوان «جمعه خشم سوم» در مناطق مختلف (کرانه باختری و نواره غزه) برگزار شد. در تظاهرات امروز که به دعوت گروه های مقاومت صورت گرفته بود، شهروندان فلسطینی پس از برگزاری نماز جمعه در مناطق مختلف به اعتراضات ادامه دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از وقوع درگیری های شدید در مسجد الاقصی خبر داد و افزود: نظامیان صهیونیست شمار زیادی از جوانان فلسطینی معترض را در نزدیکی « باب العمود» بازداشت کردند. تعداد دیگری از جوانان هم در جریان درگیری های امروز در این منطقه زخمی شدند.

از سویی دیگر، صبح امروز (جمعه) شهرک نشینان صهیونیستی با حمایت نیروهای نظامی در کرانه باختری حملات گسترده ای را علیه شهروندان فلسطینی در روستای « معین» در شرق شهر «یطا» انجام دادند.

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به شهرک « تقوع» در جنوب شرق شهر بیت لحم در کرانه باختری یورش بردند و با تهدید و ارعاب تلاش کردند از برگزاری تظاهرات و اعتراضات مردم در این منطقه جلوگیری کنند اما درگیری های سنگینی در این منطقه به وقع پیوست. نظامیان صهیونیست برای افزایش فشار به شهروندان، تمامی خروجی های شهرک تقوع را در جنوب شهر مسدود کردند.

امروز درگیری های سنگین در شهر نابلس ( کرانه باختری) هم به وقع پیوست؛ در جریان این درگیری ها نیروهای فلسطینی با پرتاب سنگ یکی از نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند و به شدت زخمی کردند.

نظامیان صهیونیست به شهرک «بیت فوریک» در حومه شهر نابلس هم یورش بردند. در حملات نظامیان صهیونیست به شهرک «بیت فوریک»، خسارت‌های زیادی به اماکن عمومی وارد شد؛ همزمان با تلاش تعداد از جوانان این شهرک برای بیرون راندن نظامیان صهیونیست، درگیری های شدیدی در این منطقه به وقوع پیوست.

در جریان این درگیری ها، نظامیان صهیونیست با گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی شهروندان معترض را هدف قرار دادند؛ دهها تن از شهروندان فلسطینی در جریان این درگیری ها مجروح شدند.

امروز مناطق دیگری از کرانه باختری از جمله  «قلقیلیه، الدواره، سعیر، ( شرق الخلیل)، جنوب شهرک جنین، شمال شهر البیره،» هم شاهد درگیری های سنگینی میان شهروندان فلسطینی با نظامیان صهیونیست بود.

به گزارش مشرق، همزمان با ادامه درگیری ها در کرانه باختری و نوار غره، شهروندان در بند فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی با نظامیان درگیر شدند؛ در جریان این درگیری ها هم ۵ تن از زندانی ها زخمی شدند.

آمار مجروحان در ۴۸ ساعت گذشته به ۱۰۵ تن افزایش یافته است؛ دو تن در اثر شلیک مستقیم، ۱۹ تن با گلوله های پلاستیکی، ۷۰ تن با گاز اشک آور و ۱۴ تن دیگر از شهروندان فلسطینی هم در جریان درگیری های تن به تن با صهیونیست ها زخمی شدند.

در جریان درگیری های امروز، دو تن از شهروندان فلسطینی هم توسط نظامیان صهیونیست هدف قرار گرفته شدند و به شهادت رسیدند؛ « زکریا الکفارنه» با ۲۴ سال سن و از اهالی شهرک بیت حانون در شمال نوار غره امروز در نزدیکی اردوگاه «جبالیا» به شهادت رسید.

« محمد الملاحی» از اهالی شهرک «الشجاعیه» در نوار غزه هم امروز هدف شلیک مستقیم گلوله های نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسیدند. در شرق نوار غزه هم ۳۵ تن  از فلسطینی ها مجروح شدند.

اقلیت مسیحی نشین در شهر نابلس اعلام کردند که در اعتراض به تصمیم رئیس جمهور آمریکا، جشن کریسمس را برگزار نخواهند کرد؛ نظامیان صهیونیست به شهرک « بیت فوریک» در حومه شهر نابلس هم یورش بردند.

به گزارش مشرق، شب گذشته با تصویب پیش نویس قطعنامه مخالفت با تغییر وضعیت قدس در مجمع عمومی سازمان ملل، شهروندان فلسطینی به جشن و شادی پرداختند.

در این قطعنامه تاکید شده هرگونه اقدام با هدف تغییر بافت قدس باطل است. این قطعنامه تصمیم رئیس جمهور آمریکا را برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خانه آمریکا به این شهر محکوم کرد.

تاکنون در جریان اعتراضات سه هفته گذشته  ۱۲ تن از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیدند. حدود ۳ هزار و پانصد نفر هم در جریان درگیری با نظامیان صهیونیست مجروح شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۱
    6 3
    ان شاالله این اعلان انزجارها بیشتر و بیشتر تا سقوط اسرائیل و آمریکا و استکبار جهانی و غلبه و پیروزی مسلمانان جهان
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    5 1
    مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    2 1
    ما مخالف فناوری‌های جدیدی و امکاناتی مثل پخش زنده نیستیم اما سؤال اینجاست که رقصنده‌ها، ماساژورهای شخصی و روسپی‌ها چرا باید تا این اندازه حاشیه امن داشته باشند که رسما در اینستاگرام فعالیت کنند و برخی مسئولان هم همواره با ژست مخالف فیلیترینگ هستیم؛ به کاهلی خود در این زمینه ادامه دهند؟!
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
    1 1
    ما چه شعاری بدهیم ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس