کد خبر 809299
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۴
وزارت بهداشت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان مطالبات دارد و حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان نیز بدهی دارد.

به گزارش مشرق،‌ بهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اعتبارات بهداشت و درمان در بودجه 97 اظهار داشت: بودجه امروز تازه تحویل شده و در مورد ردیف‌های آن هنوز بحث نکرده‌ایم و هفته آینده یکشنبه مورد بررسی در کمیسیون بهداشت و درمان قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد مطالبات پزشکان و پرستاران از محل کارانه‌ها افزود: هنوز در این حوزه کارانه پرستاران و پزشکان یک سال عقب است و رقم کارانه پرداختی حدود 3 هزار میلیارد تومان است.

بنیادی در مورد اینکه وزارت بهداشت بدهی‌هایی به پیمانکاران، کارمندان، کارخانه‌های داروسازی ادامه داد: از سوی دیگر مطالباتی از بیمه سلامت و ارزش افزوده و از محل هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد که اینها تقریباً رقمشان پایاپای است؛ وزارت بهداشت حدود 18 هزار میلیارد تومان مطالبات دارد و حدود 16 هزار میلیارد تومان نیز بدهی دارد.

وی همچنین در مورد وضعیت طرح تحول سلامت و ادامه آن بیان کرد: این طرح باید حتما ادامه یابد و براساس برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم وزارت بهداشت بهتر از قبل در حوزه مسائلی مانند پرونده الکترونیک سلامت و پزشک خانواده ورود کند و اگر این اتفاق رخ بدهد صرفه‌جویی مناسبی در هزینه‌ها صورت می‌گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
    1 0
    اگر این همه کارانه به پزشکان نمیداد الان بدهی نداشت. پزکشیان گفته در زمان دولت احمدی نژاد برای خواندن هر عکس 500 هزارتومان میگرفته. الان با طرح تحول جیب پپزشکان چقدر میگیرن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس