کد خبر 808724
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
اجماع دوم معارضین سوریه

هیات اعزامی معارضان سوری اعلام کرد هیچ پیش شرطی برای مذاکرات با دولت سوریه نگذاشته است.

به گزارش مشرق، هیات اعزامی معارضان سوری اعلام کرد هیچ پیش شرطی برای مذاکرات با دولت سوریه نگذاشته است. بنابر این گزارش، سخنگوی این هیات تاکید کرد برگزاری دور هشتم اجلاس حل و فصل سیاسی بحران سوریه در ژنو سوئیس فرصت مناسبی برای پایان مشکلات و رسیدن به یک توافق خوب است.

یحیی العریضی ابراز امیدواری کرد با نمایندگان دولت سوریه بصورت چهره به چهره دور یک میز نشسته و گفتگو کنند. وی قطعنامه شماه 2254 شورای امنیت سازمان ملل را گزینه مناسبی برای قرار گرفتن به عنوان محور مذاکرات با دولت سوریه عنوان کرد و از آمادگی معارضان برای گفتگو با دولت در هر زمان و مکان تعیین شده سخن گفت.

لازم به ذکر است که معارضان مسلح سوری تا کنون حاضر به دیدار و مذاکره مستقیم با نمایندگان دولت نشده بودند اما طی یکسال گذشته و در پی شکستهای پی در پی آنها از ارتش سوریه و پاکسازی بخش اعظام مناطق تحت اشغال آنها توسط نیروهای دولتی، شکست سنگین داعش از دولت و انتشار اخباری از آغاز قریب الوقوع عملیات پاکسازی استانهای جنوبی درعا و قنیطره و همچنین شمالی ادلب که عموما در اشغال شبکه القاعده قرار دارد در موضع ضعف قرار گرفته و به مذاکرات جدی تر با دولت روی آورده اند.

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس