فلسطین

در یک هفته گذشته موج اعتراضات فقط به دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی ختم نشد و شهروندان فلسطینی به خیانت رژیم آل سعود هم اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، پس از تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خانه آمریکا به این شهر، شهروندان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری و نوار غزه به این تصمیم اعتراض کردند و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

در یک هفته گذشته موج اعتراضات فقط به دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی ختم نشد و شهروندان فلسطینی به خیانت رژیم آل سعود هم اعتراض کردند و شعار های ضد سعودی در مناطق مختلف به گوش رسید.

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته با شلیک گلوله به اعتراض های فلسطینی واکنش نشان دادند و در جریان حملات وحشیانه آنان تاکنون ۶ تن از شهروندان در کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رسیدند و صدها تن دیگر مجروح شدند.

محمود المصری،( ۳۰ ساله)، ماهر عطاالله ( ۵۴ ساله)، عبدالله العطل ( ۲۸ ساله) از گردان االقسام و محمد الصفدی ( ۳۰ ساله) از گردان القسام ، ۴ شهروندی به شمار می آیند که در جریان حملات صیهونیست ها به شهادت رسیده اند.

براساس اعلام منابع میدانی تاکنون هزار و ۶۳۲ نفر از فلسطینی ها در جریان درگیری با نظامیان صهیونیست مجروح شده اند؛ هزار و ۳۲۷ تن از مجروحان فلسطینی از اهالی کرانه باختری هستند.

۳۰۵ تن دیگر از فلسطنی ها با شلیک گلوله های پلاستیکی زخمی شده اند و ۹۶۲ تن دیگر به دلیل استنشاق گازهای سمی به بیمارستان ها منتقل شده اند؛ ۱۷ تن دیگر هم در جریان هدف قرار گرفتن شدن توسط گلوله های سمی زخمی شده اند.

براساس اطلاعاتی که منابع میدانی فلسطینی در اختیار  سرویس جهان مشرق قرار داده اند، ۲۸ تن از شهروندان هم به صورت مستقیم با شلیک گلوله هدف قرار گرفته شدند. ۱۵ فلسطینی هم در اثر سوختگی، سقوط از ساختمان و زیر گرفته شدن توسط خودروهای صهیونیست ها مجروح شدند.

به گزارش مشرق، در یک هفته گذشته، ۳۰۵ تن از شهروندان فلسطینی در نوار غزه هم در جریان درگیری ها مجروح شده اند؛ در جریان درگیری ها ۶۴ تن به صورت مستقیم توسط شلیک گلوله هدف قرار گرفته شده اند.

یک منبع میدانی در نواره غزه در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: ۱۱۱ تن ازشهروندان با گلوله های پلاستیکی و ۱۱۹ تن دیگر با شلیک گازهای سمی در نوار غزه زخمی شده اند؛ در جریان حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی هم ۱۱تن از فلسطینی ها در نوار غزه هدف قرار گرفته شده اند.

وی افزود: تاکنون مراکز درمانی در نوار غزه مداوای ۲۲۲ تن ازشهروندانی را که در جریان حملات صهیونیست ها هدف قرار گرفته شده اند را به طور کامل انجام داده اند؛ این منبع میدانی خاطرنشان کرد: حال ۴ تن از مجروحان وخیم گزارش شده است.

صبح امروز هم نظامیان صهیونیست به خوابگاه دانشجویان در شهرک « بریزین» در کرانه باختری حمله کردند؛ در جریان حملات خسارت های به خوابگاه دانشجویان وارد شد و شماری از دانشجویان هم مجروح شدند.

عصر امروز هم دو تن از نیروهای گردان « سرایا القدس» جنبش جهاد اسلامی به نام های « حسین نصرالله و مصطفی السلطان» در جریان حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به منطقه المنشیه در شمال شهر ب« یت لاهیا» ( شمال شهر غزه)  به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس