کد خبر 808415
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
صندوق توسعه ملی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد برداشت دولت از صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه ۹۷ را مغایر قانون برنامه دانست و گفت: دولت برای پرداخت بخشی از هزینه جاری به منابع صندوق روی آورده است.

به گزارش مشرق، محمد حسینی با بیان اینکه عصر امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه میهمان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌شود، اظهار داشت: در این جلسه راجع به کلیات لایحه بودجه 97 بحث خواهد شد و موضوع تبصره 18 لایحه در رابطه با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مرور می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد کاهش اعتبارات عمرانی تصریح کرد: ارقام سال‌های پیش محقق نشده است و در 10 سال گذشته پرداخت عمرانی‌ها حدود 50 درصد بوده است. عملاً عدد 100 به مردم گفته می‌شود، اما 50 درصد آن عملی می‌شود.

وی افزود: رقم بودجه عمرانی‌ نسبت به گذشته و درآمدهای واقعی‌تر پیش‌بینی شده، زیرا اکنون درآمدهای نفتی وصول نشده است.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: این ارقام از شفافیت و واقعیت بیشتری برخوردار است و امیدواریم در عمل از انحراف کمتری برخوردار شود.

این نماینده مجلس در مورد واریزی 32 درصدی درآمد نفت و گاز به صندوق توسعه ملی و اینکه بیش از 20 هزار میلیارد تومان برداشت دولت از صندوق پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: پیشنهاد برداشت از منابع صندوق توسعه ملی هیچ‌کدام مجوز ندارد و مغایر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم است و احتمال حذف آن بی‌نهایت زیاد است، مگر اینکه رهبری اجازه بدهند و مجلس نیز موافق باشد.

حسینی با تأکید بر اینکه رویکرد دولت مغایر با قانون است، بیان داشت: ارقام پیشنهادی برداشت از صندوق توسعه ملی به عنوان تسهیلات نیست و بدون بازگشت است و حتی بخشی از آن برای پرداخت یارانه بازنشستگان آموزش و پرورش و بنیه دفاعی است که مربوط به هزینه جاری و بخشی بودجه عمرانی است.

حسینی در مورد حذف یارانه‌بگیران یادآور شد: اکنون بیش از 74 میلیون نفر یارانه می‌گیرند و دولت در تلاش است 30 میلیون نفر را حذف کند که باز هم 44 میلیون نفر یارانه خواهند گرفت. افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کمتر از 10 میلیون نفر است و مابقی روستائیان و اقشار و دهک‌ها پایین درآمدی هستند.

وی افزود: دولت با یک شماره ملی می‌توانند میزان دارایی افراد را مشخص کنند، اما دولت جسارت به خرج نداد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس