کد خبر 808199
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۵
گرانی تخم مرغ

مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی سازمان حمایت گفت: سازمان حمایت بدون طی فرآیندهای قانونی از سیر صعودی قیمت تخم مرغ تبعیت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، علیرضا رستمی، درباره گرانی تخم مرغ در بازار مصرف اظهار کرد : تخم مرغ جزو کالاهای مشمول اولویت اول کالایی موضوع ابلاغیه شماره ۴۸۰۲۱ مورخ ۱۶/۴/۱۳۹۴ ستاد هدفمندسازی یارانه ها بوده و قیمت این کالا توسط کارگروه تنظیم بازار و با حضور کلیه دست‌اندرکاران صنف و وزارت جهاد کشاورزی و طی فرآیند کارشناسی تعیین می‌شود.

مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد : هر گونه تغییر قیمت این کالا نیز از طریق فرآیند تصریح شده در ابلاغیه مذکور ( ارائه درخواست افزایش قیمت به همراه اسناد و مدارک مرتبط با بهای تمام شده تولید کالا به سازمان حمایت و طرح موضوع در کار گروه تنظیم بازار واخذ مصوبه قانونی لازم) صورت می پذیرد.

این مقام مسئول افزود : با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی تولید کنندگان تخم مرغ ، انجمن صنفی مربوطه و همچنین وزارت جهاد کشاورزی بعنوان دستگاه متولی صنعت مرغ تخم گذار، بررسی و تعیین قیمت جدید تخم مرغ در دستور کارقرار گرفته است و پس از پیگیریهای فراوان، اسناد و مدارک مرتبط با بهای تولید تخم مرغ واحدهای عمده تولید کننده اخذ شد و در نهایت نتیجه بررسی‌های این سازمان بعد از طرح در هیئت تعیین وتثبیت قیمت‌ها با حضور همه عوامل ذیربط در جلسه مورخ مهر ۹۶ کار گروه تنظیم بازار تصویب و ابلاغ شد.

رستمی خاطر نشان کرد : با تفویض اختیار از سوی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تنظیم بازار محصولات کشاورزی موافقت و مقرر شد، تنظیم بازار تخم مرغ از سوی انجمن صنفی مربوطه صورت پذیرد به گونه‌ای که با تغییرات غیر متعارف قیمت، اقداماتی از جمله صادرات در زمان اوج تولید و وجود مازاد بر نیاز داخلی و یا واردات در زمان کاهش تولید وافزایش قیمت‌، در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول افزود : از آنجا که تخم مرغ جزو اقلام مشمول گروه اول اولویت کالایی است هر گونه تغییر قیمت این کالا باید براساس فرآیند تصریح شده فوق صورت پذیرد.

وی‌ تصریح کرد: به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان در کشور از سال گذشته و تداوم آن در سال جاری و حذف بخش قابل توجهی از مرغ های تخم گذار،افزایش قیمت تخم مرغ در جلسه مذکور به شرح حداکثر قیمت تحویل درب مرغداری هر کیلوگرم ۴۵۶۰۰ریال و حداکثر قیمت برای مصرف کننده هرکیلو۵۲۰۰۰ریال تعیین شده است.

مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت خاطر نشان کرد : انجمن مذکور اهتمام و همکاری لازم را برای تعدیل وضعیت بازار معمول ننموده و متقابلاً با فرآفکنی وعدم پایبندی به تعهدات و توافقات مورد پذیرش انتظار دارد سازمان حمایت بدون طی فرآیند های قانونی از سیر صعودی قیمت‌ها تبعیت نماید که قطعاً انتظاری غیر منطقی وغیر قانونی است.

علیرضا رستمی اذعان داشت : در صورت تصویب کارگروه تنظیم بازار و ابلاغ نرخ های جدید،سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان مطابق تصمیمات ومصوبات متخذه عمل خواهد کرد.

وی تصریح کرد:  این سازمان آماده دریافت شکایت های مرتبط با تخلفات در این زمینه است و شهروندان می توانند در صورت مشاهده گرانفروشی شکایات خود را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور مطرح تا مورد رسیدگی و اقدام قرار گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس