پارلمان افغانستان

اعضای پارلمان افغانستان با صدور بیانیه ای از دولت این کشور خواستند تا تمام روابط میان کابل- واشنگتن را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری طلوع افغانستان، در پی اقدام رئیس جمهور آمریکا به شناسایی رسمی «بیت المقدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعضای پارلمان افغانستان روز شنبه با صدور یک بیانیه از دولت کابل خواستند تا تمام روابط این کشور با آمریکا را به حالت تعلیق درآورد.

قانونگذاران پارلمان افغانستان در این بیانیه اعلام کردند که تصمیم دونالد ترامپ درباره بیت المقدس «اقدامی علیه صلح» است.

«عبدالقیوم سجادی» عضو پارلمان افغانستان اظهار داشت: «در واکنش به فرمان ضد اسلامی و ضد بشری [آمریکا]؛ تا زمانی که این تصمیم لغو نشود، روابط دیپلماتیک و تجاری [با واشنگتن] باید به حالت تعلیق درآید».

اعضای پارلمان افغانستان در این بیانیه همچنین اعلام کردند که شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ارزشهای دموکراتیک است و از دولت افغانستان خواستند تا تمام روابط خود با آمریکا را متوقف کند.

«عبدالرئوف ابراهیمی» سخنگوی مجلس نمایندگان افغانستان (ولسی جرگه) در اینباره گفت: «این تصمیم [ترامپ] نشاندهنده یک بحران در سطح بین المللی است و یک اقدام تجاوزکارانه است».

«لیلما حکیمی» دیگر عضو پارلمان افغانستان گفت: «من (از ترامپ) می خواهم که از این حکم امضاء شده عقب نشینی کند و هرگز مسلمانان را دست کم نگیرد».

اعضای این پارلمان ناتوانی در تصمیم گیری و فقدان همبستگی و همکاری میان کشورهای مسلمان را عواملی دانستند که ترامپ را به اتخاذ یک چنین تصمیمی تشویق کرد.

«عبدالرئوف انعامی» در اینباره گفت: «اگر فکر می کنید که (کشورهای) قدرتمند با فریاد و فغان از کار خود منصرف می شوند، این اتفاق هرگز نمی افتد».

«محمد سرور عثمانی فراهی» نیز گفت که «آمریکا یک ریاکار است، آمریکا یک قلدر است، و دولت آمریکا یک شیطان بزرگ است».

گفتنی است که دولت ترامپ چهارشنبه گذشته بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت؛ تصمیمی که به شدت از سوی سران بسیاری از کشورها محکوم شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس