کد خبر 806947
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کتاب سهمیه ای برای بهشت

کتاب «سهمیه‌ای برای بهشت» مشتمل بر نگاهی گذرا به زندگی شهید حیدریان از دریچه نگاه و خاطرات خانواده و همرزمان شهید از دوران مبارزات انقلاب اسلامی است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، جعفر حیدریان متولد سال ۱۳۳۵ در قم، یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که روز دوم فروردین سال ۶۱ در عملیات «فتح‌المبین»، هنگام آزاد سازی منطقه «تپه چشمه» به شهادت رسید. او یکی از شهدای روستای فردو قم و ۶۰۰۰ شهید این استان است. زندگی‌نامه این شهید با عنوان «سهمیه‌ای برای بهشت» با مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به چاپ رسیده است.

کتاب مشتمل بر نگاهی گذرا به زندگی شهید حیدریان از دریچه نگاه و خاطرات خانواده و همرزمان شهید از دوران مبارزات انقلاب اسلامی، آزاد سازی باشگاه افسران سنندج قبل از آغاز جنگ تحمیلی، حضور در تیم حفاظت امام خمینی (ره) در قم و در نهایت شهادت در عملیات فتح المبین است. صفحاتی از کتاب نیز به بیان خاطرات دوستان ورزشکار شهید از روحیه ورزشی و اخلاق جوانمردانه اش در مسابقات فوتبال اختصاص یافته است.


اولین و بزرگترین مجموعه ورزشی استان قم به نام شهید جعفر حیدریان نامگذاری شده است. کتاب سهیمه‌ای برای بهشت در سال ۹۶ و در ۸۸ صفحه به همراه تصایری از شهید حیدریان، از سوی انتشارات بین الحرمین قم انتشار یافته است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس