داعش

یک مرکز اطلاعاتی در اراضی اشغالی اعلام کرده که در شرایط فعلی منطقه، منافع داعش و اسرائیل در مقابله با افزایش نفوذ ایران همسو است.

به گزارش مشرق، گزارش مرکز آگاهی‌های اطلاعاتی و امور تروریسم «مئیر عمیت» از این امر حکایت دارد که در عرصه مقابله با حضور ایران در سوریه، منافع داعش و رژیم صهیونیستی همخوانی دارد که همین مسئله نیز آنها را به صورت موقت متحد ساخته است.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، این گزارش به هیچ عنوان از تشکیل اتحاد رسمی میان داعش و اسرائیل حکایت ندارد و حتی تأکید دارد که داعش به تلاش خود برای حمله به اسرائیل از طریق نیروهای خود در صحرای سینا ادامه خواهد داد.

این گزارش می‌افزاید، با این وجود، پس از شکست داعش در عراق و سوریه، حال ممکن است هم داعش و هم اسرائیل هدف مشترکی داشته باشند.

گزارش مرکز «مئیر عمیت» تأکید می‌کند: «ما ارزیابی می‌کنیم که ایران و نیروهای این کشور تلاش خواهند کرد تا پاسخی مقتضی به این چالش‌ تروریستی نشان دهند.»

از سوی دیگر، این گزارش به بیانیه‌های اطلاعاتی اخیر اسرائیل اشرائیل می‌کند که در آن هدف ایران به این صورت تعریف شده است: «تقویت مکانیسم های فشار و افزایش تهدید علیه اسرائیل و در عین حال ایجاد یک وضعیت بازدارندگی».

این گزارش همچنین تأکید کرده است: «زمانی که داعش به ایران حمله کرد، اسرائیل چندان هم ناراحت نشد اما از آنجایی که زمین‌های تحت اشغال داعش در آن زمان زیاد بود، تل‌آویو ترجیح داد سکوت کند. حالا دیگر داعش تهدیدی برای اسرائیل به شمار نمی‌رود و می‌توان حملات این گروه علیه ایران و نائبان این کشور را مفید ارزیابی کرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس