قیمت نان

طبق اعلام مسئولان قرار بود از صبح امروز نان با قیمت‌های جدید به فروش برسد، اما با عدم اعلام نرخ‌های جدید برخی افراد با سوءاستفاده از این موضوع اقدام به افزایش خودسرانه قیمت نان کردند.

به گزارش مشرق، هفته گذشته بود که علی فاضلی رئیس اتاق اصناف از افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان خبر داد و گفت: ستاد تنظیم بازار با این افزایش موافقت کرده است.

وی افزود: نانوایان خواستار افزایش ۳۰ درصدی بودند که با افزایش ۱۵ درصدی موافقت شده است.همچنین قاسم زراعتکار رئیس اتحادیه نانوایان سنتی نیز گفت: قیمت‌های جدید در استان‌های کشور بر اساس تصمیم گیری استانداری‌ها و فرمانداری‌ها مشخص شده و از اول آذر ماه جاری اجرایی می‌شود.

در حالیکه مردم منتظر اعلام قیمت‌های جدید نان از سوی مسئولان بودند تا بر اساس آن نان خود را تهیه کنند، اما دیروز رئیس اتاق اصناف اعلام کرد این دستورالعمل طی دو روز آینده و پس از اعلام اتاق اصناف ایران عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: این افزایش قیمت پس از تعیین وزن چانه نان اجرایی می‌شود.این در حالی است که محسن بهرامی ارض اقدس دبیر ستاد تنظیم بازار روز گذشته تاکیدکرد؛ قیمت نان طبق برنامه از اول آذرماه تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

صحبت‌های متناقص مسئولان درباره زمان اجرایی شدن قیمت‌های جدید نان و عدم اعلام نرخ جدید، موجب شده برخی از نانوایی‌ها از روزهای گذشته و علی الخصوص از صبح امروز به صورت خودسرانه اقدام به افزایش نرخ نان کنند و نان را با قیمت دلخواه و با افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان بیشتر از نرخ فعلی به فروش برسانند.

اکنون باید از مسئولان پرسید هنگامی که هنوز نتوانستند قیمت‌های جدید را محاسبه و به واحدهای نانوایی ابلاغ کنند چه عجله‌ای در اعلام زمان قطعی افزایش نرخ نان داشتند که هم زمینه سوءاستفاده عده‌ای را فراهم کنند هم موجب بلاتکلیفی مردم در دانستن قیمت واقعی نان شوند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس