افشای نامه محرمانه سعودی‌ها

یک روزنامه لبنانی نامه‌ای محرمانه ازسوی وزیر خارجه عربستان به ولیعهد این کشور را منتشرکرد که در این نامه تلاش عربستان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل به منظور مقابله باایران مورد اشاره قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، یکی از روزنامه های لبنان با انتشار نامه ای محرمانه را منتشر کرد که از سوی «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی به «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور نوشته شده و در آن در رابطه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی سخن به میان آمده است.
 

متن این نامه که این روزنامه لبنانی به نقل از منابع خود در لندن به آن دست یافته، به این شرح است: 
 
بسیار فوری و محرمانه

محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، لازم است به شما درباره طرح ایجاد روابط میان عربستان و اسرائیل بر اساس توافق استراتژیک با آمریکا که با وزیر خارجه آمریکا است صحبت کنم.

عربستان در توافق استراتژیک مشترک با دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا متعهد شد که هر نوع تلاش آمریکایی ـ سعودی کلید موفقیت است زیرا در دو جهان عربی و اسلامی، عربستان بهترین کشور برای حل مشکلات است و مساله فلسطین به هیچ وجه قابل حل شدن نیست مگر اینکه عربستان از آن حمایت کند زیرا عربستان قبله مسلمانان است.
 
 

در این نامه ادعا شده است: ایجاد روابط نزدیک میان عربستان و اسرائیل متضمن خطرپذیری از سوی عربستان علیه ملت‌های اسلامی است و عربستان وارد این رابطه نمی‌شود مگر اینکه احساس کند دشمنی آمریکا با ایران صادقانه است، ایرانی که با حمایت از تروریست‌ها و دخالت در امور دیگران بی‌ثباتی ایجاد می‌کند و تمام کشورهای اسلامی در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی که در استانبول برگزار شد این دخالت‌های ایران را محکوم کردند.

در ادامه این نامه ضمن تاکید بر قدرت هسته‌ای اسرائیل و توان نظامی آن آمده است: در ابتدا عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل مورد قبول جهان عرب نخواهد بود اما با توجه به توان و قدرت اسرائیل و وجود توان اقتصادی در کشورهای عربی خاورمیانه شکوفا خواهد شد و صلح و ثبات به وجود خواهد آمد.
 

 درگیری میان فلسطین و اسرائیل طولانی‌ترین درگیری در خاورمیانه است و باعث شده است که اطراف تاثیرگذار در منطقه به خطر اصلی منطقه یعنی ایران تمرکز نکنند. در این نامه آمده است که حل این درگیری باعث می‌شود همکاری‌های امنیتی، تجاری و مقابله با ایران بیشتر شود و عربستان و اسرائیل باید بر سر مسائل زیر به توافق برسند:
 
۱ـ مقابله با هرگونه فعالیت‌هایی که به سیاست خصمانه ایران در منطقه خدمت می‌کند.
۲ـ افزایش تحریم‌های آمریکایی و بین‌المللی در رابطه با موشک‌های بالستیک علیه ایران.
۳ـ افزایش تحریم‌های مربوط به حمایت ایران از تروریسم جهانی.
۴ـ بازنگری در توافق هسته‌ای ایران.
۵ـ جلوگیری از رسیدن ایران به درآمدهای بلوکه شده و ایجاد فشار بر نظام ایران از این طریق.
۶ـ همکاری اطلاعاتی فشرده در مبارزه با جنایت‌های سازماندهی شده و قاچاق موادمخدر که از سوی ایران و حزب‌الله حمایت می‌شود.

منبع: پایگاه دیدبان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس