علم الهدی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امام رضا(ع) در مقابله با دشمنان فرهنگی مذاکره نمی‌کرد، بلکه با مناظره‌های منطقی مقابله و توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کرد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در ویژه برنامه‌های شهادت امام رضا(ع) که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، حضور در عتبه مقدس را آرمان مردم در همه نقاط جهان دانست و اظهار کرد: امروز روزی است که از اطراف جهان هر کس دلداده ولایت و عترت پیامبر اکرم(ص) است، اگر در حرم مطهر حضور ندارد، قلباً در حرم است.

وی به اهمیت تبیین این ارادتمندی اشاره کرد و گفت: شناخت امام مراتبی دارد که مرتبه نخست آن مرز اعتقادی و فکری ماست و این باورمندی ما نسبت به امام است. اما این حد از شناخت امام کافی است؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره، تصریح کرد: در این زیارت ما درخواست داریم که در زمره کسانی باشیم که نسبت به حق ولایت شناخت پیدا کنیم و علاوه بر آن می‌خواهیم که مورد رحمت و شفاعت قرار بگیریم.

وی به این نکته اشاره کرد که زندگی آخرت ادامه زندگی دنیا است و انسان دو زندگی ندارد، گفت: مردن به معنی نابود شدن و فانی شدن نیست، به همین دلیل در زیارت جامعه کبیره از خداوند می‌خواهیم که ما مشمول شفاعت امام قرار گیریم.

علم‌الهدی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند، وظیفه امام صرفا مسئله‌گویی اخلاقی و احکام است، گفت: برخلاف تصور برخی که گمان می‌کنند فقط برای دریافت دستورات اخلاقی و فردی باید سراغ امام برویم، امام یعنی سیره و روش ایشان را اخذ کنیم و از آن راهبرد بگیریم.

وی به شخصیت بلندمرتبه سیاسی امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: آن حضرت در مقابل توطئه‌ها ایستادگی کرد و همین می‌تواند برای ما یک راهبرد مهم و اصلی باشد.امام جمعه مشهد تأکید کرد: شخصیت امام رضا(ع) به گوشه‌نشینی و اخلاق‌مداری منتهی نمی‌شود که نسبت به بلایایی که بر سر اسلام می‌آید، بی‌تفاوت باشد.

وی با تأکید بر اینکه امام رضا(ع) در برابر توطئه‌های فرهنگی دشمن مقابله می‌کردند، ادامه داد: این امر برخلاف نظر عده‌ای است که می‌گویند آن حضرت با صاحبان دیگر ادیان مذاکره کرده است، امام (ع) با دشمنان مناظره می‌کرد و در همه مسائل برخورد و مقابله و جنگ داشت.

علم‌الهدی بیان کرد: حاکمیت هم به این نتیجه رسیده بود که مردم سراغ اهل بیت(ع) می‌روند و برای مقابله با این رویکرد مردم تصمیم گرفت با یک ژست آزاداندیشی، یهودیت و مسیحیت را در مقام مبارزه با امام به میدان آورد.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) اهل مبارزه بود نه مذاکره، گفت: در این میدان که دولت عباسی ترتیب داده بود، امام با منطق مبارزه کرد و آنها را شکست داد و توطئه مأمون عملیاتی نشد.نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: آقایان در مبانی سیاسی خود می‌خواهند این رویکرد امام را از بین ببرند و مقاومت انقلابی را بکوبند و می‌گویند که امام رضا(ع) اهل مذاکره بود.

وی افزود: اهل کتاب قرار بود سفره اسلام و بساط دین را از میان ببرند و امام رضا(ع) با اینها مقابله کرد، اینکه واژه را تحریف کنند و راه را برای سیاست‌گذاری تساهل و تسامح با استکبار باز بگذارند، بزرگ‌ترین برخورد با امام است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    0 2
    امام رضا (ع) با مامون هم مناظره کرد یا مذاکره ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس