کد خبر 800029
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۰
آسپرین نمایه

یکی از علت‌های شایع زخم‌های معده و اثنی‌عشر، میکروب هلیکوباکتر پیلوری است که با رعایت بهداشت قابل درمان است.

به گزارش مشرق، محمدجعفر فره‌وش، فوق ‌تخصص گوارش در خصوص بیماری زخم اثنی‌عشر افزود: زخم معده و اثنی‌عشر، بیماری نسبتا شایعی است که ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد ممکن است در طول عمرشان به آن مبتلا شوند.

وی با بیان اینکه این بیماری با درد شکم یا احساس سوزش، خود را نشان می‌دهد، ادامه داد: درد بیماران ممکن است با خوردن غذا بهتر شود یا ممکن است اصلا ربطی به غذا نداشته باشد و با خوردن غذا بدتر بشود.

این فوق ‌تخصص گوارش در ادامه بیان کرد: گاهی درد به حدی است که بیمار را شب‌ها از خواب بیدار می‌کند و وی مجبور می‌شود، غذا یا شربت معده بخورد.

فره وش در پاسخ به این پرسش که درمان این بیماری از چه روش‌هایی ممکن است؟، گفت: امروزه خوشبختانه با روش‌های دقیق و داروهای موثری که وجود دارد، این بیماری‌ها به خوبی درمان می‌شوند.

وی در خصوص علل بروز این بیماری افزود: یکی از علت‌های شایع زخم‌های معده و اثنی‌عشر، میکروب هلیکوباکتر پیلوری است که با رعایت بهداشت قابل درمان است و علت دیگر آن، مصرف آسپرین یا مسکن‌هایی است که بیماران یا افراد به طور خود سرانه استفاده می‌کنند. وی ادامه داد: نکته‌ای که باید دقت شود، این است که میکروب هلیکوباکتر در خیلی از افراد وجود دارد و وجودش بدون وجود زخم، نیازمند درمان نیست.

این فوق ‌تخصص گوارش تاکید کرد: بنابراین انجام دادن آزمایش‌های خون و تشخیص آن در کسانی که علامتی ندارند ارزشی ندارد و جای نگرانی نیست.

فره وش در پایان اظهارداشت: توجه داشته باشید، زخم اثنی‌عشر با مراجعه به پزشک متخصص به خوبی کنترل می‌شود و کاملا از بین می‌رود.

منبع: سلامت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس