جنوب استان ادلب و مرزهای شمالی استان حماه

یک منبع میدانی در شمال استان حماه اعلام کرد: تروریست های جبهه النصره در این حملات از گازهای شیمیایی برای عقب راندن نیروهای جبهه مقاومت استفاده کردند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی جبهه النصره از روز گذشته حملاتی سنگینی را علیه مواضع نیروهای جبهه مقاومت در جنوب استان ادلب و مناطق مرزی مشترک با شمال استان حماه انجام دادند.

تروریست های جبهه النصره عملیات خود را در این محور با حملات خمپاره ای و انفجار خودروهای انتحاری آغاز کردند و پس از درگیری های چند ساعته موفق شدند شهرک های «ام تریکه و بلیل» و ارتفاع «ام خزیم» را به اشغال خود درآورند.

**برای مشاهده بهتر جزییات نقشه، روی آن کلیک کنید**

یک منبع میدانی در شمال استان حماه در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: تروریست های جبهه النصره در این حملات از گازهای شیمیایی برای عقب راندن نیروهای جبهه مقاومت استفاده کردند.

با وجود درگیری های سنگین در این محور، نیروهای جبهه مقاومت موفق شدند پیشروی تروریست ها را تا حدود زیادی متوقف کنند و عملیات آزادسازی مناطق تازه اشغال شده را در دستور کار قرار دهند.

خبرها حاکیست، نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین چند ساعته در نهایت موفق شدند ارتفاع «ام خزیم» را بازپس بگیرند و مواضع خود را در این منطقه تثبیت کنند؛ درگیری ها برای باز پس گیری شهرک های «ام تریکه و بلیل» همچنان ادامه دارد.

عملیات بازپس گیری این ارتفاع مهم با پشتیبانی جنگنده های روسی از محور جنوبی روستای «ابودالی» انجام گرفت؛ در جریان پاکسازی این ارتفاع، 30 تن از تروریست های به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، در ساعت های گذشته کنترل شهرک «ام تریکه» در چندین مرحله میان نیروهای جبهه مقاومت و تروریست های جبهه النصره دست به دست شده است؛ نیروهای مقاومت عصر امروز موفق شدند این شهرک را به کنترل خود درآورند اما تروریست ها دوبار توانستند این شهرک را به اشغال خود دربیاورند.

گروهی دیگر از نیروهای جبهه مقاومت در شهرک های «الزغبه و القاهره» مستقر شده اند و خط دفاعی تشکیل داده اند؛ نیروهای کمکی و تجهیزات جدید هم به منطقه ارسال شده تا عملیات بازپس گیری شهرک های اشغالی در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
    0 0
    این طور که مشخص است النصره و هم پیمانانش از قدرت بیشتری نسبت به داعش برخوردار هستند. بهتر است تا وقتی که پرونده داعش در جنوب شرق سوریه بسته نشده باشد، ارتش سوریه و همپیمانانش از عملیات نظامی در استان ادلب خودداری کنند و بعد از اتمام داعش نیروها در استان ادلب متمرکز شوند. ایجاد چندین جبهه درگیری به نفع ارتش سوریه و نیروهای همپیمان نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس