تیم ملی پاناما

تیم رتبه 65 فیفا برای آماده سازی تیمش در نخستین حضور پاناما در جام جهانی می خواهد هم انتقام شکست 13 سال پیش را از تیم اول آسیا بگیرد هم ایران را به عنوان یکی از نمایندگان آسیا محک بزند.

سرویس ورزش مشرق - تیم ملی ایران امشب در اتریش به مصاف پاناما یکی از تیم های حاضر در جام جهانی 2018 روسیه خواهد رفت. حریفی  از آمریکای مرکزی و شمالی و البته در کلاسی به مراتب پایین تر از بزرگان فوتبال حوزه دریای کارائیب و حتی آمریکای جنوبی. این تیم برای نخستین بار به جام جهانی صعود کرده و بعد از مکزیک و کاستاریکا و بالاتر از هندوراس و آمریکای مدعی بلیت روسیه را اوکی کردند.

بررسی اسامی ملی پوشان حاضر در اردوی حریف نشان می دهد که یکی از بازیکنان تیم هرنان گومز کلمبیایی نیز در لیگ های معتبر اروپا حضور ندارند و این نشان می دهد از لحاظ تجربی تیم کارلوس کی روش یک سر و گردن از حریف بالاتر است.

* تورس از سوییس

تنها چهره بین المللی پاناما که موفق شده به سوپرلیگ سوییس راه پیدا کند گابریل آرتور تورس تجادا است. مهاجمی 28 ساله که از سایر بازیکنان پاناما خطرناک تر به نظر می رسد. آرتور در فصل جاری لیگ سوییس برای لایوسان اسپورت 10 بار به میدان رفته و طی 394 دقیقه هیچ گلی به ثمر نرسانده است!

شماره 9 تیم ملی پاناما البته سابقه حضور در لیگ حرفه ای آمریکا را هم دارد. گابریل فصل قبل طی 30 بازی 8 گل برای تیم سوییسی به ثمر رساند.

آرتور تورس از سال 2006 تاکنون بازی در تیم ملی کشورش را تجربه کرده است تا طی 2871 دقیقه 13 گل برای تیم کشورش به ثمر رسانده باشد.

این مهاجم که اولین گل ملی اش را سال 2010 در دیداری دوستانه به پرو زد. در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه برای پاناما 11 بازی انجام داد در شرایطی که 7 مرتبه وارد ترکیب اصلی شد. تورس طی 669 دقیقه 3 گل هم به جامائیکا، ترینیداد و توباگو و کاستاریکا زد.

*پیرمردان  گلزن با سابقه بازی برابر ایران

حضور موثر دو بازیکن 35 و 36 ساله در برنامه های هجومی پاناما سبب می شود تا به فاز هجومی این تیم لقب مدرسه پیرمردها داده شود. این دو مهاجم در دیدار 13 سال پیش ایران و پاناما که با برتری 1-0 شاگردان برانکو به پایان رسید در استادیوم آزادی بازی کردند. دیداری که با تک گل علی دایی از روی نقطه پنالتی به پایان رسید.

پاناما در خط حمله لوئیس کارلوس هانسل تجادا از تیم یونیورسیتارو را دارد که 35 ساله است. کارلوس فصل قبل در لیگ برتر پرو طی 37 بازی 25 گل زد و در فصل جاری طی 31 بازی 16 گل به ثمر رسانده است. لوئیس در دیدار مقابل ایران در سال 2004 به مدت 78 دقیقه در زمین حضور داشت.

دیگر مهاجم پا به سن گذاشته حریف امشب تیم ملی ایران، آنتونیو میگوئل بلاس پرز 36 ساله است. مهاجمی با 94 بازی ملی و 36 گل زده برای تیم کشورش.
 

پرز 187 سانتی متری طی سالهای 2012 تا 2016 برای تیم های دالاس و ونکوور وایت کپس در لیگ حرفه ای امریکا توپ زده است اما حالا برای تیم مونیسیپال در لیگ گواتمالا بازی می کند.

جالب اینکه پاناما یه مهاجم بالای 33 سال هم دارد که به دلیل مصدومیت به دیدار امشب برابر ایران نرسیده است. این مهاجم روبرتو آنتونیو نورس است که برای تیم مینروس در لیگ برتر مکزیک توپ می زند. مهاجمی که سابقه گلزنی برابر آمریکا، کاستاریکا و السالوادور را در پرونده دارد.

* 20 ساله ای از دسته دوم اسپانیا

به گزارش مشرق، تیم هرنان گومز کلمبیایی در خط حمله اسماعیل دیاز 20 ساله را هم دارد که به تازگی موفق شده سر از تیم دوم دیپورتیو لاکرونیا در دسته دوم فوتبال اسپانیا سر در بیاورد.

دیاز در فصل جاری سگوندا لیگ اسپانیا شش مرتبه برای تیم جدیدش وارد زمین شده تا طی 272 دقیقه یک گل به تیم ناوال کارنرو بزند.

اسماعیل طی سالهای 2015 تا 2017 برای تیم دوم پورتو در لیگ دسته دوم پرتغال هم 57 بازی انجام داده تا 15 گل نیز در سطح دوم فوتبال کشور کارلوس کی روش به ثمر رسانده باشد.

دیاز 2 گل ملی هم برای پاناما برابر کوبا و نیکاراگوئه به ثمر رسانده است.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس