لبیک یا حسین

حرکت کاروان‌های پیاده‌روی اربعین از هرمزگان به سمت کشور عراق و شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی در آستانه اربعین حسینی آغاز شد.

به گزارش مشرق، همزمان با فرارسیدن ایام ماه صفر حرکت کاروان‌های زیارت اربعین حسینی از استان هرمزگان به سمت کربلای معلی آغاز شده و در روز سه‌شنبه نخستین کاروان بانوان از هرمزگان راهی کشور عراق جهت حضور در پیاده‌روی اربعین شد.

در سال جاری تاکنون بیش از ۱۴ هزار هرمزگانی برای حضور در پیاده‌روی اربعین ثبت نام کرده‌اند و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر ستاد اربعین استان هرمزگان در این خصوص بیان داشت: در استان هرمزگان از ابتدای روند شروع ثبت نام زائران اربعین تاکنون  بیش از ۱۴ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

عزیزالله کناری با هشدار درباره سوء‌استفاده برخی افراد سودجو در روند صدور روادید، افزود: با توجه وجود برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب ضروری است همه زائران سید الشهدا(ع) که قصد شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) را دارند فریب افراد سودجو را در طی مراحل صدور روادید  نخورند و تنها از طریق سامانه سماح اقدام به ثبت نام و سیر مراحل دریافت روادید کنند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان با بیان اینکه مرز خروجی زائران هرمزگان برای عزیمت به عتبات عالیات جهت شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین مرز شلمچه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: استانداری هرمزگان جهت رفاه حال زائران هرمزگانی موکبی دائمی در مزر شلمچه با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در دست احداث دارد.

کناری بیان داشت: در این موکب دائمی امکاناتی نظیر دو سالن اسکان ۳۰۰ نفره برای اسکان خواهران و براداران، دو مجموعه اداری و استراحت خدمه با زیر بنای ۶۰ متر مربع و سرویس‌های بهداشتی متعددی پیش بینی شده است.

دبیرستاد اربعین هرمزگان خاطرنشان کرد: این موکب نیازمند تجهیزات زیادی نظیر پتو، سیستم‌های سرمایشی وگرمایشی و سایر امکانات جانبی دیگری است که تحقق این مهم نیازمند یاری هم استانی‌هاست که در صورت تکمیل و تجهیز این موکب شاهد ارائه امکانات مناسبی برای زائران هرمزگانی در مرز شلمچه  در دو مسیر رفت و برگشت خواهیم بود.

وی اضافه کرد: مردم هرمزگان می‌توانند از طریق شماره حساب‌ها و شماره کارت‌های ستاد اربعین حسینی استان هرمزگان در بانک‌های انصار و مسکن شامل شماره حساب ۱۳۰۰۹۸۱۴۴۹۵ ستاد بازسازی عتبات عالیات در بانک مسکن و شماره حساب ۱۴۵۲۷۰۰۱ ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در بانک انصار و همچنین شماره کارت‌های ۶۲۸۰۲۳۱۴۸۵۹۴۶۸۵۸ و شماره کارت  ۶۲۷۳۸۱۱۰۷۵۸۱۲۴۷۶  متعلق به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در بانک‌های مذکور کمک‌های نقدی خود را جهت کمک برای تسریع در تکمیل  وتجهیز موکب دائمی استان هرمزگان در مرز شلمچه و خدمات‌رسانی به زائران هرمزگانی در ایام اربعین  واریز کنند.

کناری در خصوص ساماندهی موکب‌ها برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به زائران حسینی‌(ع) اظهار داشت: امسال برای ساماندهی بهتر موکب‌ها جهت ارائه  خدمات‌رسانی مناسب به زائران و تامین امنیت موکب‌ها، تمامی موکب‌ها شناسنامه‌دار شده‌اند و هر موکب داری مسئول است و جهت دریافت کمک‌های مردمی بنام هر موکب یک شماره حساب بانکی افتتاح شده است و ضروریست زائران از واریز هرگونه وجه به حساب شخصی افراد جدا خودداری کنند تا از هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان افزود: امسال  ۲۴ موکب خدمات‌رسانی شامل چهار موکب درسطح  استان، پنج موکب در مرز ایران و عراق و ۱۵ موکب در داخل کشور عراق برای خدمات‌رسانی به زائران هرمزگانی پیش بینی شده است که این موکب‌ها در مجموع ظرفیت اسکان برای بیش از ۲۱ هزار نفر درشبانه‌روز و پذیرایی برای نزدیک به ۱۳۵ هزار نفر در شبانه‌روز را دارند.

مدیرکل حج و زیارت هرمزگان نیز در این خصوص گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر برای پیاده روی اربعین در سامانه سماح نام نویسی کرده‌اند که تاکنون برای ۱۰ هزار نفر روادید صادر شده است و روادید چهار هزار نفر هم در دفتر کنسولی شیراز و سفارت عراق در نوبت صدور است.

ماندگاری افزود: زائران برای درخواست روادید به دفاتر زیارتی مجاز در استان و یا سامانه سماح مراجعه کنند و برای نام‌نویسی روادید اصل گذرنامه، دو قطعه عکس و پرداخت وجوه از طریق درگاه اینترتی ضروری است.

وی ادامه داد: هزینه دریافت روادید به همراه بیمه و خدمات کارگزاری نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان است و زائران تا ۸ آبان ماه فرصت دارند تا در سامانه سماح نام نویسی کنند.

مدیرکل حج و زیارت هرمزگان خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۱۶ هزار نفر از هرمزگان در قالب ۶۵ کاروان به مراسم پیاده روی اربعین اعزام شدند.

دبیر ستاد مردمی اربعین هرمزگان نیز بیان داشت: موکب‌های هرمزگان از پنجشنبه چهار آبان دایر است که شامل ۱۰ موکب در داخل ایران و ۱۵ موکب نیز در مسیر نجف، کربلا و سامرا است.

حبیب بهادری افزود: موکب‌های داخل ایران در مرزهای شلمچه و مهران و در شهرهای بندرلنگه، بندرخمیر، پارسیان و بندرعباس خدمات تغذیه و اسکان موقت و توزیع بسته‌های فرهنگی را به زائران بر عهده دارند.

وی گفت: این موکب‌ها برای اسکان، تغذیه و برنامه‌های فرهنگی ۳۸ هزار زائر برنامه‌ریزی شده است.

دبیر ستاد مردمی اربعین هرمزگان اظهار داشت: سه ایستگاه پزشکی از هرمزگان در کربلا و یک ایستگاه در نجف اشرف بصورت شبانه‌روزی خدمات درمانی به زائران ارائه می‌دهند و موکب‌های هرمزگان از چهارم تا ۱۸ آبان آماده خدمات به زائران است.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان نیز با اشاره به اهمیت مدیریت تامین اتوبوس‌ها برای سفرهای درون و برون شهری، گفت:۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین هرمزگان اختصاص یافت.

محسن کامرانی اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های انجام شده و پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص تعداد زائران اربعین هرمزگان، ۴۰۰ دستگاه اتوبوس  برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: براساس آمارهای رسیده تاکنون ۱۴ هزار نفر از هرمزگان جهت اعزام به پیاده‌روی عظیم اربعین در سامانه سماح نام نویسی کردند که از این شمار برای ۱۰ هزار نفر روادید صادر شده است.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با بیان اینکه شمار اتوبوس‌های در نظر گرفته شده در هرمزگان ظرفیت جابه جایی ۱۶ هزار را نفر را دارند، گفت: واگذاری اتوبوس تنها به کاروان‌های مورد تائید سازمان حج و زیارت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تامین سلامت مسافران از اولویت‌های بسیار مهم برای این اداره کل است، تصریح کرد: در همین راستا اتوبوس‌های در نظر گرفته شده از نظر فنی و ایمنی مورد بازرسی قرار گرفتند و مورد تایید می‌باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس