کد خبر 789344
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
تیلرسون

وزیر خارجه آمریکا در ادامه حضورش در عربستان سعودی با شاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش مشرق، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا که شنبه (دیروز) در چارچوب سفر دوره‌ای خود به منطقه وارد عربستان سعودی شده بود، امروز به دیدار «ملک سلمان» رفت.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه «الشرق الاوسط»، وزیر خارجه آمریکا و شاه سعودی درباره روابط دوجانبه و افق‌های همکاری و تحولات جاری در منطقه گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار علاوه بر حضور هیأتی آمریکایی در کنار تیلرسون؛ شاهزاده «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» سفیر عربستان در آمریکا، «مساعد بن محمد العیبان» و «ابراهیم بن عبدالعزیز العساف» از وزرای مشاور و «عادل بن احمد الجبیر» وزیر خارجه عربستان نیز حضور داشتند.

در حالی که رسانه‌های عربی هدف سفر وزیر خارجه آمریکا به ریاض را مرتبط با بحران بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دانستند، رسانه‌های غربی از هدف دیگری سخن گفتند.


خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارشی تحلیلی که «فاکس نیوز» نیز آن را منتشر کرده، با اشاره به این سفر نوشت: تیلرسون امیدوار است چیزی که دیپلمات‌های بلندپایه آمریکا برای یک نسل از تحقق آن ناتوان بودند، را بدست بیاورد یعنی تاسیس یک اتحاد جدید میان عربستان سعودی و عراق که درب‌های جهان عرب را به روی ایران ببندد. به ویژه که این سفر همزمان با حضور «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در عربستان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس