کد خبر 788672
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
مجلس

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس گفت: حقوق پایمال‌شده سپرده‌گذاران در مؤسسات مالی متخلف را یکشنبه 30 مهر، با نمایندگان و ریاست مجلس شورای اسلامی در میان خواهم گذاشت.

به گزارش مشرق،‌ حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در شاهین‌شهر اظهار کرد: حقوق پایمال‌شده سپرده‌گذاران در مؤسسات مالی متخلف را یکشنبه 30 مهر، با نمایندگان و ریاست مجلس شورای اسلامی در میان خواهم گذاشت.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی در خصوص برخورد با برخی مؤسسه‌های متخلف و بدون مجوز کوتاهی کرده است.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر به‌ جای رئیس‌جمهور بودم، رئیس‌کل بانک مرکزی را به خاطر کوتاهی‌هایش درباره این دسته از مؤسسات برکنار می‌کردم و فرد دیگری که شایستگی این جایگاه را دارد و سخنان سپرده‌گذاران را درک می‌کند منصوب می‌کردم؛ مردمی که از این مؤسسه‌های مالی متخلف متضرر شده‌اند یک‌حرفی می‌زنند و آقای سیف پاسخی می‌دهد که با درخواست‌های مردم هم‌خوانی ندارد.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: مسؤولان در دولت، بانک مرکزی، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه درصدد حل مشکلات سپرده‌گذاران مال‌باخته هستند، اسناد، گزارش‌ها و تصاویری که در اختیاردارم، یک‌شنبه با نمایندگان و رئیس مجلس، به صورت «جدی» در میان خواهم گذاشت.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس اظهار داشت: از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم همان‌طور که در یک موضوع درباره مؤسسه‌های مالی بدون مجوز و متخلف  از دولت خواست، در مدت یک هفته لایحه اصلاح فعالیت‌های این دسته از مؤسسات را ارائه کند، این بار هم به‌ طور جدی ورود و مشکل جدی سپرده‌گذاران را پیگیری کند.

وی یادآور شد: مشکل بخشی از سپرده‌گذاران را بارها در صحن علنی مجلس به دولت تذکر دادم، همچنین این مشکل مردم را جداگانه با ریاست مجلس شورای اسلامی، مسؤولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی در میان گذاشتم.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه بر اساس فتواهای برخی از مراجع عظام تقلید، کالایی که در نظام اسلامی به مردم عرضه می‌شود حکمش مباح است، افزود: مردم به تبلیغاتی که این مؤسسات برای جذب سرمایه‌های خُرد آنان از صداوسیما کرده‌اند اعتماد کردند اما در شرایط فعلی برای دریافت سپرده خود نگران و سردرگم شده‌اند، مردم به این تبلیغات پخش‌شده اعتماد می‌کنند و معتقدند در نظام اسلامی وقتی تبلیغاتی از رسانه ملی پخش می‌شود، دستگاه‌های نظارتی مطلع هستند و در صورت تخلف، با متخلفان برخورد خواهند کرد.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی به سپرده‌گذاران توصیه کرد: حال که سالی را تحمل کرده‌اند چند ماه دیگر هم صبر کنند تا این مسأله را نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری کنند، مبادا حرکت‌هایی انجام شود که دیگران سوءاستفاده کنند و مشکل سپرده‌گذاران به گونه پیگیری شود که حقوق آن‌ها پایمال شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    0 0
    مگر می شود سرمایه یک عمر صد ها هزار نفر در موسسه مجاز کاسپین ظرف فقط چند ماه دزدیده شود و به راحتی بتوان با دروغ و فریب افکار عمومی و اظهارات بی پایه مردم را وادار به سکوت در برابر این ظلم اشکار و بر باد رفتن زندگیشان نمود. حداقل ضرر این اقدامات تبدیل چند میلیون ایرانی بی گناه به مخالفان جدی و عملی حکومت می باشد. اندکی از عدالت علی بیاموزید و اینقدر به مردم شهید داده و سختی کشیده ظلم نکنید.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    0 0
    جالب است که حرف دولت و مسئولین بانک مرکزی از مردم سپرده گذار این است که بدون انکه بفهمند پولشان توسط چه کسانی و چگونه دزدیده شده است مثل بچه خوب به از بین رفتن سرمایه های سالهای عمرشان بدون هرگونه اعتراضی رضایت دهند تا اقای روحانی بدون دغدغه به ریاست جمهوری خود ادامه دهد . در کجای دنیا موسسه ای مثل موسسه مجاز کاسپین تحت نظارت بانک مرکزی می تواند فقط در عرض چند ماه رقم ناقابل یک میلیارد دلار ( 4000 میلیارد تومان ) از سپرده های مردم را بدزدند و بعد دولت در عوض جوابگویی به این دزدی مردم را با ضرب و شتم ساکت نماید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس