تویوتا

تویوتا در سال ۲۰۲۰ آزمایش اولین خودروهای خودران خود را آغاز می کند که قادر به صحبت کردن با راننده و سرنشینان بوده و تجربه رانندگی را به مرحله جدیدی وارد خواهد کرد.

به گزارش مشرق، تویوتا برای سال ۲۰۲۰ برنامه های بسیار زیادی دارد که شاید مهمترین آن رونمایی از خودروهای خودران است. خودروهایی که می توانند احساسات، عادات رفتاری و سلیقه راننده را تشخیص داده و تنظیمات خود را با آن هماهنگ کند. این خودرو که از یک هوش مصنوعی قوی بهرمند است می تواند با راننده گفتگو کند.

این خودروساز از نمایشگاه CES امسال فعالیت خود را عملا آشکار کرد. آن ها در این نمایشگاه از هوش مصنوعی به نام Yui رونمایی کردند که می توانست رفتارهای یک راننده را بررسی کرده و فعالیت خودرو را نسبت به آن ها تنظیم کند. تویوتا در آن زمان اعلام کرد که این هوش مصنوعی می تواند با مردمی از تمامی فرهنگ های دنیا ارتباط برقرار کند.

با قرار گرفتن Yui در داشبورد خودرو، تمام طراحی ها به نوعی خواهد بود که این وسیله بتواند به تنظیمات خودرو دسترسی داشته باشد. این هوش مصنوعی می تواند نور خودرو، موسیقی و دیگر موارد را در اختیار بگیرد تا شما بهترین تجربه رانندگی را داشته باشید.

طبق خبرهای بدست آمده، تویوتا برای جا نماندن از دیگر خودروسازان بزرگی که در تلاش برای معرفی خودروهای خودران هستند قصد دارد هزینه یک بیلیون دلاری کند تا این هوش مصنوعی و خودروهای خودران این شرکت تا سال ۲۰۲۰ نهایی شود.

البته تویوتا اولین شرکتی نیست که قصد دارد هوش مصنوعی را وارد دنیا خودروها کند چرا که پیش از این هوندا نیز اعلام کرده بود بر روی این سیستم در حال تحقیق است و قصد دارد از هوش مصنوعی برای افزایش ایمنی خودروها استفاده کند. آن ها همچنین یک موتور احساسات نیز ابداع کرده اند که می تواند کمک حال راننده برای یافتن ترافیک و وضعیت هوا باشد.

منبع: خودروکار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس