ترامپ و تیلرسون

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که دونالد ترامپ خواهان مداخله در تعاملات و تبادلات تجاری اروپایی‌ها با ایران نیست.

به گزارش مشرق، در حالی که مواضع ضد برجامی دولت آمریکا ادامه دارد، وزیر خارجه این کشور اظهاراتی درباره مواضع دولت دونالد ترامپ در قبال تعاملات تجاری اروپا با ایران مطرح کرده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده که دولت دونالد ترامپ در جستجو و تلاش برای ایجاد اختلال در تعاملات تجاری اروپا با ایران نیست.

رکس تیلرسون گفت: «رئیس‌جمهور(ترامپ) کاملا واضح و روشن کرده است که او در نظر ندارد در تعاملات تجاری که شاید اروپایی‌ها با ایران در دست اقدام داشته باشند، دخالت کند. او کاملا صریح و روشن بوده است. شما(اروپایی‌ها) آنچه که می‌خواهید انجام دهید».

وزیر خارجه آمریکا همچنین با اشاره به راهبرد جدید دولت ترامپ در قبال ایران و نگرانی‌های اروپایی‌ها اینطور تصریح کرد: «ما برای شش ماه در حال کار با اروپایی‌ها بوده‌ایم و آنها در این فرایند(فرایند ایجاد راهبرد جدید) همراه ما بوده‌اند البته این ضرورتا بدان معنای نیست که آنها کاملا با ما اتفاق نظر دارند».

وی افزود: «حالا که سیاست(جدید در قبال ایران) ترسیم شده، ما یک فرایند رسمی‌تری را با آنها(اروپایی‌ها) آغاز خواهیم کرد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    1 0
    بعد از اعلام سیاست جدید امریکا در قبال ایران که عملآ اعلام جنگ غیر رسمی علیه ایران بود بهتر هست مسئولین داخلی به جای اینکه مثل.....نگاه به دست مسئولین امریکایی باشن در افکار خودشون تجدید نظر کنن......
  • نکته AU ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    0 0
    اتفاقا عکس این ادعا از طرف ترامپ انجام شد در حالیکه توپ را به کنگره انداخت! هر تحریمی که شرکتهای اروپایی را در فضای انتخاب سود بازار ایران یا امریکا قرار دهد خودبخود یعنی اعمال دیکته آمریکایی. البته در آنسوی بازی باید به کار تیمی آمریکا و اروپا نگاه کرد و آنهم جنگ روانی بر علیه قدرت دفاعی و محدودیت سپاه است. بنابراین حکایت این تضاد نمایشی آمریکا و اروپا بر سر معاملات با ایران بیشتر یک توطئه بر علیه ایران است تا تقابل بین اروپا و آمریکا. آنچه امروز بسیار احتیاج داریم تولید کیفی بومی در تمامی ابعاد است تا به دلیل ضعف تولیدات داخلی بر سر میز خودکشی نرویم. رمز پیروزی مدیریت توان بومی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس