امیر حاتمی

وزیر دفاع گفت: دشمنان می‌خواهند تهدیدات را به نزدیکی مرزها منتقل کنند.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز (چهارشنبه 26 مهر) در حاشیه همایش آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت در گفت‌وگویی درباره برنامه‌های وزارت دفاع برای مقابله با تهدیدات اظهار داشت: برنامه 4 ساله‌ای در وزارت دفاع آماده کردیم که مبتنی بر یک برآورد 10 ساله است که در آن از تکنیک‌های آینده‌پژوهی استفاده و محیط را به خوبی سنجیده‌ایم، بویژه مولفه‌های دفاعی و امنیتی و فناورانه چرا که محیط پیرامونی بسیار پرچالش است و نشان می‌دهد با تهدیداتی مواجه هستیم که با گذشته متفاوت است.

وی با بیان اینکه در گذشته تهدیدات فرامنطقه‌ای بود اما امروزه از جنگ‌های نیابتی و تروریستی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: سیاست دفاعی متناسبی را اتخاذ باید کنیم و معنی آن این است که حرکات دشمنان را بسنجیم و در کنارش قابلیت‌ها را افزایش دهیم تا در هر شرایط پاسخگو باشیم. دشمنان می‌خواهند تهدیدات را به نزدیکی مرزها منتقل کنند.

وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که آیا ما در این صفحه شطرنج مبتکر هستیم یا منفعل گفت: ما دفاع خود را طراحی می‌کنیم و حتما در محیط واقعی شکل می‌گیرد اما کاملا تکنیکی را طراحی می‌کنیم تا دشمن را در انفعال قرار دهیم. اینکه رئیس جمهور آمریکا گاهی یک فاصله ساختگی ایجاد می‌کند و از یک طرف می‌گوید مردم ما تروریست هستند و خلیج فارس را خلیج مجعول عربی می‌نامد نشان دهنده انفعال دشمن است و مردم ما هوشمندانه با آن برخورد می‌کنند.

وی درباره اهمیت آینده‌پژوهی با اشاره به اینکه هر انسانی برای آینده خودش فکر می‌کند و در اسلام رگه‌های محکمی از آینده‌پژوهی وجود دارد، اظهار داشت: امروز آینده‌پژوهی یک علم شده و با آن می‌توان آینده محتمل را بهتر ترسیم کرد و شکل داد و راهکارهایی ارائه داد که به سمت ساختن جامعه حرکت کنیم.

امیر حاتمی افزود: ما بر اساس اعتقادات‌مان در مسیر سنت‌های الهی هم پیش‌بینی می‌کنیم‌ هم پیشگیری. من به هوشمندی و بصیرت جوانان ایرانی اعتقاد دارم و فکر می‌کنم جوانان عزیز ما دقت دارند که در معرض یک تهاجم واقعی و گسترده هستیم.

وزیر دفاع خاطر نشان کرد: هزاران رسانه به زبان فارسی و زبان‌های بیگانه ما را هدف قرار داده‌اند و می‌خواهند نیت، همت، غیرت و انگیزه و وجود ما را هدف قرار دهند. اما اگر همین امروز آمریکا پایش را کج بگذارد جوانان ما به میدان می‌آیند و بهتر از دوران دفاع مقدس دفاع خواهند کرد.

وی درباره نحوه برخورد با تهدیدات در آینده گفت: یکی از تاثیرات سرعت تحولات این است که ما را با مضیقه منابع و زمان مواجه می‌کند لذا ما باید آموزش‌ها را بالا ببریم و با پیشگیری و با بهینه‌سازی، استفاده بهتری از منابع ببریم.

امیر حاتمی تصریح کرد: دو راهکار در این زمینه وجود دارد؛ یک راهکار اینکه سرعت نوآوری و تجهیزات را بالا ببریم تا به تحولات فائق شویم و همچنین از تاکتیک‌های جدید استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس