کد خبر 787567
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰
امریکا وترکیه

هیچ کس شک ندارد که ترک ها بزرگترین بازنده و در عین حال بزرگترین نقش را در دامنه دار کردن بحران سوریه داشته اند.

به گزارش مشرق، اردوغان که خوش خیالیش در قبال دمشق نخستین ضربه کاری را به آرزوهای منطقه ایش نیز زده هنوز هم تفکرات پوسیده اش را دنبال می کند، تصوراتی که در روزهایی که تروریست ها در حلب دست بالا را داشتند شاهدش بودیم. وقتی متحدین در حلب وجنوب آن درحال عقب نشینی  بودند و نیاز به آتش بس به شدت احساس می شد همین اردوغان و مزدورانش بود که با رد این مساله تلفات بسیاری به جبهه متحدین تحمیل کردند.

آن روزها ترکها با حمایت امریکا نقشه های بسیاری برای شمال سوریه و در صورت امکان برای کل سوریه هم نیز کشیده بودند اما زمانی که ایرانی ها طرف روس را وارد جنگ کردند ورق کامل برگشت و همین برگشتن ورق باعث بروز شکاف میان ترک ها و امریکایی ها نیز شد. مساله ای که نتیجه آن این بود که امریکا و ترکیه هر کدام سیاست خود را در پیش گرفته و باعث انشقاق بیشتر منافع با یکدیگر شدند.

امریکا کردها را جلو انداخت و ترکیه مزدوران شمالی سوریه و اینها دقیقا نقشه هایی بود که باعث شد روز گذشته امریکا وترکیه با هم سرشاخ شوند. زیرا بر اساس ادعای طرف ترک بخشی از نیروهای کرد تحت حمایت امریکا از منبج به سوی غرب این شهر پیشروی کرده و با نیروهای مزدور ترکی درگیر شدند، مساله ای که باعث شد ارتش ترکیه به شدت منبج را با توپخانه بکوبد. امریکایی ها نیز که بخشی از نیروهایشان در این منطقه حضور داشتند به تلافی این حرکت روز گذشته جرابلس را با جنگنده های خود شخم زد.

ترکیه و امریکا شاید روزی متحد بودند ولی حالا که بحران روی دیگر خود را نشان داده اینها هم هر کدام دنبال منافع خود می روند. منافعی که نتیجه آن برخورد نظامی هر دو در شمال سوریه بوده است.
حالا رفته رفته میبینیم پیروزی متحدین چه بر سر ائتلاف ساختگی امریکایی ها خواهد آورد.

منبع: پایگاه دیدبان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس