اردوغان

رئیس جمهور ترکیه از اتحادیه اروپا خواست صریح و روشن نظر خود را در این باره بگوید که آیا می خواهد کشورش عضو اتحادیه اروپا شود.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "هندلزبلات آلمان"، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از اتحادیه اروپا خواست صراحتا و روشن نظر خود را در این باره که می خواهد ترکیه عضو این اتحادیه شود یا نه ابراز کند. اردوغان انتظار دارد که اتحادیه اروپا پاسخ ساده و آشکاری به این مسئله بدهد.


اردوغان امروز (سه شنبه) در دیدار با همتای لهستانی خود در ورشو این اظهارات را ایراد کرده و تاکید کرد که من یک توضیح روشن را در این باره می خواهم بشنوم.

وی همچنین خطاب به اتحادیه اروپا گفت: اگر شما می خواهید ترکیه را بپذیرید آن را به سادگی انجام دهید و اگر آن را نمی خواهید به سادگی ابراز کنید.

ترکیه سال هاست که برای عضویت در اتحادیه اروپا تلاش می کند. از زمان کودتای نظامی نافرجام سال گذشته ترکیه و اقدامات سرکوبگرانه آنکارا علیه مخالفان مذاکرات در این باره عملا به حال تعلیق درآمده است.

رئیس جمهور ترکیه امروز با همتای لهستانی خود در ورشو دیدار و گفت و گو کرد. رئیس جمهور لهستان نیز از حمایت کشورش برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا سخن گفته و تاکید کرد که ترکیه بخصوص در مسئله امنیت شریک مهمی برای اتحادیه اروپا است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 33
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 1
    عاقلان را اشاره ای بس است.من فهمیدم شما رو نمی خواهند خودت نفهمیدی>
  • محمود IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    3 1
    با چه زبونی دیگه باید بگن که نه نه نه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس