کتاب کجا بودی الیاس - مجموعه داستان - کراپ‌شده

کتاب «کجا بودی الیاس» با 12 داستان از 12 نویسنده توانای حوزه داستان نویسی، در 146 صفحه با قیمت 10000 تومان در بازار کتاب قابل ابتیاع است.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - کتاب «کجا بودی الیاس» مجموعه 12 داستان کوتاه از 12 نویسنده کشور با موضوع گرامیداشت یاد و نام شهدای غواص عملیات کربلای چهار است.
کتاب کجا بودی الیاس به همت موسسه انتشاراتی شهرستان ادب چاپ و توزیع شده است.
علی محمد مودب مدیر انتشارات شهرستان ادب که ناشر این کتاب است می گوید: انقلاب اسلامی ما پر از حادثه ها و اتفاقات است که اغلب این حوادث در قالب داستان درنیامده است. در کشورهای دیگر، از ترور رییس جمهور چندین فیلم، کتاب و اثر هنری تهیه می کنند اما در کشور ما، در رابطه با این حجم از اتفاقات متنوعی که در چهار دهه پس از انقلاب رخ داده، به قدرِ کفایت آثار هنری تولید نشده است. الیاس ها بودند و هستند و این ماییم که نبودیم و گاهی نیستیم.
گفتنی است پیش از این در انتشارات شهرستان ادب، در حوزه شعر اثری درباره شهدای غواص منتشر شد و این بار، در حوزه ادبیات داستانی و در قالب داستان کوتاه  مجموعه داستان هایی از شهدای غواص جمع آوری شد.

کتاب «کجا بودی الیاس» می تواند کشف جدیدی از این شهدا باشد. در خصوص موضوع شهدای غواص، تعداد 175 شهید خیلی بارِ خبری داشت و از طرف دیگر، برای مردم خود غواص بودن هم مقوله جذابی است و بر حجم دراماتیک کردن ماجرا اضافه کرده است. متاسفانه به دلایل مختلف، از جمله نزدیک بودن به واقعه، به طور طبیعی یک روایت ثابت از فضای جبهه و جنگ داریم اما امروز و در سال 95 به قدری از فضای جنگ تحمیلی فاصله پیدا کردیم که یک پرونده بسته شده را روایت کنیم و لایه های جدیدش را نقل کنیم.
داستان نویس و شاعر جوانِ ما، چون در فضای جنگ حضور نداشته، می تواند چیزهایی ببیند که دیگران نمی بینند و روایت متفاوتی از آن روزها ارائه کند و از این جهت، کتاب «کجا بودی الیاس» می تواند کشف جدیدی از شهدای غواص باشد.


175 غواص در جریان عملیات کربلای 4 با دستانی بسته توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیدند.

کتاب «کجا بودی الیاس» با 12 داستان از 12 نویسنده توانای حوزه داستان نویسی، در 146 صفحه با قیمت 10000 تومان در بازار کتاب قابل ابتیاع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس