از گوشه و کنار ورزش

با روایت مشرق از اخبار گوشه و کنار ورزش همراه شوید.

سرویس ورزش مشرق - در شرایطی که فاجعه رخ داده برای پرسپولیس موجب تاسف هواداران این تیم شده، در گوشه و کنار ورزش کشور اتفاقات تلخی روی می‌دهد که توجه کمتری به آنها می‌شود. باهم مروری بر برخی تحولات و رویدادهای اخیر ورزش کشور خواهیم داشت.

* مسابقات داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در شرایطی در عشق آباد برگزار شد که با وجود هزینه های هنگفت صورت گرفته از سوی کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها، می توان اذعان داشت که دستاوردش تقریبا هیچ است. این رقابت‌ها که سطح فنی قابل تاملی نداشت، با اقبال چندانی هم همراه نبود و به غیر از میزبان، به شدت از سوی ایران مهم دانسته شده بود. به نظر می رسد، سطح پایین کارشناسی، غیر واقعی نشان دادن یک رویداد درجه چندم و ...، موضوعاتی است که چنین نتیجه ای را در برداشته است. البته در آینده به صورت جدی تر به این موضوع خواهیم پرداخت.

* سرانجام شاهد تغییرات در فدراسیون چوگان بودیم که منجر به برکناری رئیس و حضور یک سرپرست بود. حمیرا اسدی در شرایطی به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب شد که همزمان مسئول امور مجامع معاونت قهرمانی ، مسئول امور بین الملل فدراسیون فوتبال، مشاور معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تهران است. مروری بر این عناوین، نشان می دهد که هر کدام یک شغل تمام وقت است؛ البته اگر جدی گرفته شود. با این تفاصیل، اسدی را می توان ابوالمشاغل وزارت ورزش دانست که انتظار می رود شاهد اصلاح این روند نادرست باشیم.

* بحران های مالی که باشگاه های فوتبال کشورمان را در بر گرفته، نیازمند عزمی جدی تر از سوی دستگاه های تصمیم گیر است. وضعیت کنونی که عملا ورشکستگی بسیاری از تیم‌ها را موجب شده است، با تداوم شکل فعلی نه تنها بهبود پیدا نمی کند که قطعا به بن بست نیز می رسد. به نظر می‌رسد تصمیم گیران فوتبال بایستی با برخوردی قاطع، یک بار برای همیشه این معضل را از بین برده و این رشته را به ریل صحیح و درست بازگردانند. دیر نیست که بادکنک فوتبال ترکیده و ابعاد بحران آشکار شود که قطعا آن هنگام چندان دور نیست.

* به تازگی شاهد هستیم که مبارزه های رزمی آزاد در جهان رشد خیره کننده ای داشته و توانسته طرفداران و توجهات بسیاری هم جلب کند. این موضوع نیز شرق و غرب عالم را در برگرفته و هرچه می‌گذرد نیز بر دامنه توجهات افزوده می‌شود. گردش مالی خیره‌کننده، جذابیت بالا، خشونت واقعی و ملموس در مبارزات، صحنه آرایی و اجرای توجه برانگیز و ... موضوعاتی است که باعث شده تا این پیکارها در قالب هایی مانند MMA، UFC ، K1  و ... بیش از پیش موفق شوند. البته،MMA  در کشور ما با اقبال بیشتری مواجه بوده که دلایل مختلفی دارد. در این بین، جمعیت قابل توجهی از جامعه رزمی کشور در حال گرایش به این سمت هستند و عملا به موضوعی بحرانی در ورزشهای رزمی تبدیل شده است. بی‌تدبیری برای مواجهه با این پدیده و مدیریت آن، می تواند کار را به جایی برساند که عملا کنترل شرایط از دست مسوولان خارج شود. با توجه به انفعال کنونی، این موضوع چندان دور از ذهن نیست.

* اتفاق تلخ روی داده در باشگاه پرسپولیس را می توان یک مشکل ریشه ای در فوتبال ایران دانست. عدم توانمندی و درک درست حقوقی و امور بین الملل، موجب می شود تا باشگاه های ما دچار ضررهای هنگفتی شوند. ریشه این ناتوانی نیز نیروی انسانی ضعیف و کارنابلدی است که در سالیان اخیر این رشته را به شکلی در انحصار داشته اند. به نظر می رسد بایستی در این زمینه تجدیدنظر جدی صورت گیرد تا این وضعیت بحرانی حل شده و باشگاه های ما کمتر دچار بحران های حقوقی و بین المللی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Amir IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    1 1
    سلام خسته نباشی تفسیر درستی از ورزش مملکت دادی واقعا ممنونم امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس