کد خبر 777891
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کتاب تفنگمو زمین نذار

در هفته دفاع مقدس، مجموعه داستان کوتاه «تفنگمو زمین نذار» منتشر شد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - در هفته دفاع مقدس، مجموعه داستان کوتاه «تفنگمو زمین نذار» منتشر شد.

تفنگمو زمین نذار، نوشته سیدمیثم موسویان در سه فصل تنظیم شده است. تمامی داستان های این مجموعه، در ژانر دفاع مقدس  هستند. زبان برخی از داستان ها زبانی طنز است و لبخند را بر لب مخاطب می نشاند و صحنه های تصویر شده در داستانهای دیگر، غم انگیز و متاثر کننده است.


فصل نخست این کتاب، حول محور مسائلی که بازماندگان رزمندگان با آن دست به گریبان هستند، شکل گرفته است.  فصل دوم به ماجراهایی که برای اسرا رقم خورده می پردازد و  فصل سوم، ماجرای خود رزمندگان در خط مقدم است. داستان های این مجموعه از واقعیت و تاریخ جنگ نشات گرفته اند اما اصل بسیاری از داستانهای فصل سوم نیز واقعی است، هرچند که مسائل پیرامونی آنها پرداخته ذهن نویسنده باشد.
بسیاری از داستان های مجموعه «تفنگمو زمین نذار»، در جشنواره های گوناگون، صاحب رتبه شده و مورد تقدیر قرار گرفته اند. از سیدمیثم موسویان پیش از این کتابهایی در انتشارات سوره، روایت فتح و شهرستان ادب منتشر شده است.
انتشارات «کتاب جمکران»، تفنگمو زمین نذار را در 226 صفحه، قطع پالتویی و به قیمت 11 هزار تومان منتشر کرده است.
برشی از کتاب
چنگ می‌زنم به گردن‌بندش. گردنبند پاره می‌شود و می‌ریزد روی زمین. از صدای ریختن مهره‌ها بر زمین، آهنگی ساخته می‌شود که نزدیک است مدهوشم کند. سرخ‌شدن گوش‌هایم از خجالت را حس می‌کنم. ببخشیدی گفته و نگفته، می‌نشینم به جمع‌کردن دانه‌های گردن‌بند مرواریدش. او هم می‌نشیند. آخ چه کیفی دارد نخ کردن دانه‌های مروارید با چنین جنس لطیفی. دانه‌ها دارد تمام می‌شود. آخرین مروارید را او توی نخ طلایی می‌اندازد. یکهو صدایی بلند همه ‌جا را پر می‌کند. سر بلند می‌کنم.
  ـ چه خبر شده؟
  ـ قیامت... قیامت شده!
با حورالعین بلند می‌شویم، نگاه می‌کنم ببینم اثری از زخم‌های بمبی که زیر ماشینم ترکیده در بدنم هست یا نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس